Wskaźnik temperatury Auto Gauge - Seicento 1.1 SPI ! |
Autor |
Wiadomość |
SebiiPL
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 40 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 30-06-2016, 11:33 Wskaźnik temperatury Auto Gauge - Seicento 1.1 SPI !
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Witam. Kupiłem wskaźnik temperatury Auto Gauge serii INDIGLO. Ale teraz pytanie do was... Mam silnik 1.1 SPI i czy to w nim jest czujnik który steruje tylko kontrolką czy tak jest w MPI bo się już pogubiłem. Wiem że w którymś silniku MPI lub SPI jest tak że czujnik jest wkręcony w głowice i służy tylko do kontrolki przegrzania i można go wywalić i wkręcić ten od Auto Gauge. Ale powiedzcie mi w jakim silniku można tak zrobić i gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik ? Czekam na waszą pomoc. |
_________________ ZAPRASZAM !
Seicento 1.1 by Sebek: www.facebook.com/Seicento.by.Sebek |
|
|
|
 |
Perm
Bywalec

Wiek: 28 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 86 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 30-06-2016, 12:42
Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting |
|
|
Cześć znów się spotykamy
1.1SPI - czujnik w głowicy do załączania kontrolki M16x1.5 gwint. Można śmiało wywalać!
U mnie jest na szerokości bagnetu od oleju i na wysokości głowicy mniej więcej.
Czyli jak podejdziesz to maski to szukaj tam gdzie bagnet. Taka kostka z jednym przewodem.
1.1MPI to nie wiem bo nie mam, także nie oglądałem go tam ale raczej tam nie ma, bo nie ma też w chłodnicy włącznika wentylatora. |
_________________
 |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-06-2016, 14:49
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Tego czujnika od AutoGauge nie wkręcisz bo jest na nim gwint 1/8". Albo kupujesz czujnik od CC, albo kupujesz adapter pod czujnik od AutoGauge |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
Perm
Bywalec

Wiek: 28 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 86 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 30-06-2016, 15:04
Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting |
|
|
Pytanie jaki klucz do tego włącznika w głowicy od SC/CC? bo nie wykręcałem jeszcze ani nic. |
_________________
 |
|
|
|
 |
SebiiPL
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 40 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 30-06-2016, 18:05
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
A to zapytam jeszcze z ciekawości. W 1.1 SPI co steruje włączaniem i wyłączaniem wentylatora ? Gdzie jest ukryty czujnik ? |
_________________ ZAPRASZAM !
Seicento 1.1 by Sebek: www.facebook.com/Seicento.by.Sebek |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 30-06-2016, 19:22
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
SebiiPL napisał/a: | W 1.1 SPI co steruje włączaniem i wyłączaniem wentylatora ? Gdzie jest ukryty czujnik ? |
W chłodnicy, tak samo jak 900-setka. |
|
|
|
 |
MC Grzechu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-06-2016, 19:51
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Perm napisał/a: | Pytanie jaki klucz do tego włącznika w głowicy od SC/CC? bo nie wykręcałem jeszcze ani nic. | Chyba 19. |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 |
|
|
|
 |
SebiiPL
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 40 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 30-06-2016, 20:55
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Czujnik znaleziony. Idzie do niego tylko jeden zielony kabelek wiec jest on od kontrolki i można wywalić. Czy po jego odkręceniu wyleje się cały płyn czy tylko torszczkę bo chce taką przejściówkę dorobić a czujnika Auto Gauge na ten w głowicy ale nie wiem czy można śmiało ten czujnik wykręcać ? |
_________________ ZAPRASZAM !
Seicento 1.1 by Sebek: www.facebook.com/Seicento.by.Sebek |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 30-06-2016, 21:30
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
SebiiPL napisał/a: | Czy po jego odkręceniu wyleje się cały płyn czy tylko torszczkę |
Płynu może się wylać tyle ile jest w układzie powyżej wskażnika to co poniżej w układzie to napewno nie wyleci, prosta fizyka. A ile w rzeczywistości ci wycieknie to zależy jak to będziesz robił, pewne jest że będzie ciekło napewno. Wymieniając czujnik (z tym że oryginalny, tak że gwinty pasowały bez problemu) w swojej 900-setce to może pociekła około setka płynu, a może mniej, tak że w zbiorniczku wyrównawczym nawet nie było widac rożnicy.. |
|
|
|
 |
SebiiPL
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 40 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-07-2016, 00:03
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Ja chce wyciągnąć czujnik całkiem bo musze zanieść tokarzowi zeby dorobił mi przejściówkę. I teraz pytanie jak mi soe wyleje caly płyn to pozniej wystarczy dolać do zborniczka czy trzeba bedzie cos odpowoetrzac ? Czujnik musze wyjąć przynajmniej na jedem dzien... |
_________________ ZAPRASZAM !
Seicento 1.1 by Sebek: www.facebook.com/Seicento.by.Sebek |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 01-07-2016, 00:23
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Czujnik jest poniżej zbiorniczka wyrównawczego i nagrzewnicy, więc pewnie wyleje Ci się całkiem sporo płynu. Lepiej chyba spuścić wężem od chłodnicy płyn i później zalać na nowo.
Co do czujnika w głowicy to są dwa typy. Ten z seicento działa zero-jedynkowo, jest jedynie pod kontrolkę przegrzania, ale były identyczne w punto co działają liniowo pod wskaźnik i można zamontować właśnie taki czujnik i podłączyć do niego wskaźnik autogauge. Ja tak miałem podłączony wskaźnik, ale wskazania były nieco przekłamane, sądzę że wskazywał o 10stopni za mało (zamiast 90 to 80 na rozgrzanym silniku). Dorobienie przejściówki u tokarza na pewno będzie lepszym rozwiązaniem. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
SebiiPL
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 40 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-07-2016, 08:50
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Jest szansa żeby ktoś mi zrobił zdjęcia wyciągniętego czujnika i narysował tam nawet w paincie wszystko dokładne wymiary. To nie będe musiał wyciągać czujnika i później odpowietrzać układu bo w tym trochę zielony jestem |
_________________ ZAPRASZAM !
Seicento 1.1 by Sebek: www.facebook.com/Seicento.by.Sebek |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 01-07-2016, 13:39
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Cytat: | nie będe musiał wyciągać czujnika i później odpowietrzać układu bo w tym trochę zielony jestem |
Akurat nie mam na wierzchu aby pomierzyć, ale żeby zmienić/zamienić to i tak musisz wykręcić stary, a w tym wypadku musisz "upuścić" płynu lub spuścić całkowicie, lub nawet jeśli byś robił bez spuszczania płynu to i tak trochę wycieknie, a w takiej sytuacji to w każdej opcji będzie zachodziła konieczność odpowietrzania... |
|
|
|
 |
Perm
Bywalec

Wiek: 28 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 86 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 01-07-2016, 13:44
Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting |
|
|
Sebii, na aukcjach poszukaj może ktoś na głowicę samą, to zadzwoń czy mógłby pomierzyć wymiary itd
Ew. jakąś srubę sobie załatw i po wykręceniu od razu wkręcisz to dużo nie wyleci - ale i tak pewnie odpowietrzyć będziesz musiał |
_________________
 |
|
|
|
 |
SebiiPL
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 40 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-07-2016, 14:30
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Byłem dziś u tokarza i zrobił mi przejściówkę z gwintu M16x1,5 na ten od Auto Gauge. Ktoś tam na górze pisał że ma być M16x1,5 więc taki zrobiłem |
_________________ ZAPRASZAM !
Seicento 1.1 by Sebek: www.facebook.com/Seicento.by.Sebek |
|
|
|
 |
|