FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Seicento 900 - czujnik temperatury
Autor Wiadomość
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 18-02-2016, 11:54   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


X-raT napisał/a:
Dioda ma znikomy prąd?
Podłącz tą diodę fizycznie w obwód i sprawdź co się stanie.
A schemat sobie popraw i tyle.


Znikomy, bo wiatrak potrafi brać 15A a dioda 0.02A czyli TYLKO prawie tysiąc razy mniej.
Każesz poprawiać schemat którego działania nie rozumiesz.
Nie rozumiesz bo skoro twierdzisz że dioda z rezystorem 1kΩ ma tu jakiś wpływ, może jeszcze stwierdzisz że prąd płynący przez nią zakręci wiatrakiem. :sciana:
:ok:
 
 
MarcinSk55 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-07-2016, 19:44   Re: Seicento 900 - czujnik temperatury
   Bolid: seicento 0.9


Witam wszystkich.
Zapytam bo nie daje mi to spokoju.
[quote="X-raT"]
krzysiek609 napisał/a:
Kontrolka przegrzania w seyu daje tylko znak że zaraz wywali płyn z układu. Najczęściej zapala się jak już jest za późno na reakcję obronną :)


Czyli mogę się spodziewać że za jakiś czas zaczną się pokazywać objawy przegrzania silnika ?
24.06 sam doprowadziłem do włączenia się kontrolki temperatury po powrocie z miasta gdyż chciałem sprawdzić czy wentylator się włączy i nie uruchomił się. Prawie odrazu po zapaleniu się tej kontrolki wyłączyłem silnik ,a po chwili włączyłem nawiew na gorący żeby trochę ostudzić ale już na zgaszonym silniku , dodatkowo otworzyłem maskę.
Auto trafiło do mechanika , a tam został wymieniony elektrowłącznik ten z chłodnicy i płyn chłodzący ( płyn tylko dlatego że nalali mi jakieś czarne bagno zamiast mojego i odrazu to zareklamowałem ). Teraz wentylator włącza się , poziom oleju bez zmian , dolałem troszkę płynu chłodzącego. Dodam że silnik miał remont w maju 2015 roku więc uszczelka pod głowicą jest prawie nowa.
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 04-07-2016, 08:08   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


Mogą, ale wcale nie muszą - jak raz na moment płyn Ci wykipi to nie musi od razu znaczyć, że szykować kasę na remont :P

Przeżyłem w sejach kilkukrotnie "siwy dym" spod maski - schłodzenie motóra, poprawienie przyczyny i jeździł dalej :)
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-07-2016, 12:00   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Jeżeli zatrzymałeś się zaraz po zapaleniu kontrolki to jest duża szansa, że nie będzie żadnych konsekwencji przegrzania ;)
_________________
Moje SC ^^
 
 
Perm 
Bywalec


Wiek: 28
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 86
Skąd: Radomsko
Wysłany: 04-07-2016, 13:09   
   Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting


Znajomek był lepszy, bez cieczy w układzie chłodzenia przejechał 4km. Auto sobie ochłonęło (kontrolka zapaliła się dopiero jakoś w trzecim kilometrze! więc SC twarde mają motorki, w zasadzie idiotodporne) po ochłonięciu silnika itd. Pokrywa zaworów była tak gorąca ze ho ho ho.
Później jeździł jeszcze ze dwa lata, oleju nie brał. Wszystko działało więc chyba zniósł to dzielnie :)
_________________

 
 
MarcinSk55 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 29
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-07-2016, 18:59   
   Bolid: seicento 0.9


Oh to super , kamień z serca hehe :D Dzięki serdeczne panowie za odpowiedzi .
Dodam jedynie że nie wywaliło mi płynu wcale ,tylko troszkę syczało przy zbiorniczku wyrównawczym.
 
 
Miecho 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 80
Skąd: Tarnów/Kraków
Wysłany: 05-07-2016, 08:36   
   Bolid: SC 1.1 SPI Schumacher


Mi kiedyś nawalił termostat i sej też się przegrzał, płyn delikatnie wykipiał a kontrolka się nie zapaliła :P Odholowałem go do mechanika gdzie wymienił mi czujnik i termostat, uzupełnił płyn i sej śmigał jak nowy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum