Seicento 900 - czujnik temperatury |
Autor |
Wiadomość |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 18-02-2016, 11:54
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
X-raT napisał/a: | Dioda ma znikomy prąd?
Podłącz tą diodę fizycznie w obwód i sprawdź co się stanie.
A schemat sobie popraw i tyle. |
Znikomy, bo wiatrak potrafi brać 15A a dioda 0.02A czyli TYLKO prawie tysiąc razy mniej.
Każesz poprawiać schemat którego działania nie rozumiesz.
Nie rozumiesz bo skoro twierdzisz że dioda z rezystorem 1kΩ ma tu jakiś wpływ, może jeszcze stwierdzisz że prąd płynący przez nią zakręci wiatrakiem.
|
|
|
|
 |
MarcinSk55
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 03 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-07-2016, 19:44 Re: Seicento 900 - czujnik temperatury
Bolid: seicento 0.9 |
|
|
Witam wszystkich.
Zapytam bo nie daje mi to spokoju.
[quote="X-raT"] krzysiek609 napisał/a: | Kontrolka przegrzania w seyu daje tylko znak że zaraz wywali płyn z układu. Najczęściej zapala się jak już jest za późno na reakcję obronną |
Czyli mogę się spodziewać że za jakiś czas zaczną się pokazywać objawy przegrzania silnika ?
24.06 sam doprowadziłem do włączenia się kontrolki temperatury po powrocie z miasta gdyż chciałem sprawdzić czy wentylator się włączy i nie uruchomił się. Prawie odrazu po zapaleniu się tej kontrolki wyłączyłem silnik ,a po chwili włączyłem nawiew na gorący żeby trochę ostudzić ale już na zgaszonym silniku , dodatkowo otworzyłem maskę.
Auto trafiło do mechanika , a tam został wymieniony elektrowłącznik ten z chłodnicy i płyn chłodzący ( płyn tylko dlatego że nalali mi jakieś czarne bagno zamiast mojego i odrazu to zareklamowałem ). Teraz wentylator włącza się , poziom oleju bez zmian , dolałem troszkę płynu chłodzącego. Dodam że silnik miał remont w maju 2015 roku więc uszczelka pod głowicą jest prawie nowa. |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 04-07-2016, 08:08
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
Mogą, ale wcale nie muszą - jak raz na moment płyn Ci wykipi to nie musi od razu znaczyć, że szykować kasę na remont
Przeżyłem w sejach kilkukrotnie "siwy dym" spod maski - schłodzenie motóra, poprawienie przyczyny i jeździł dalej |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 04-07-2016, 12:00
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
Jeżeli zatrzymałeś się zaraz po zapaleniu kontrolki to jest duża szansa, że nie będzie żadnych konsekwencji przegrzania |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
Perm
Bywalec

Wiek: 28 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 86 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 04-07-2016, 13:09
Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting |
|
|
Znajomek był lepszy, bez cieczy w układzie chłodzenia przejechał 4km. Auto sobie ochłonęło (kontrolka zapaliła się dopiero jakoś w trzecim kilometrze! więc SC twarde mają motorki, w zasadzie idiotodporne) po ochłonięciu silnika itd. Pokrywa zaworów była tak gorąca ze ho ho ho.
Później jeździł jeszcze ze dwa lata, oleju nie brał. Wszystko działało więc chyba zniósł to dzielnie |
_________________
 |
|
|
|
 |
MarcinSk55
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 03 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-07-2016, 18:59
Bolid: seicento 0.9 |
|
|
Oh to super , kamień z serca hehe Dzięki serdeczne panowie za odpowiedzi .
Dodam jedynie że nie wywaliło mi płynu wcale ,tylko troszkę syczało przy zbiorniczku wyrównawczym. |
|
|
|
 |
Miecho
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 80 Skąd: Tarnów/Kraków
|
Wysłany: 05-07-2016, 08:36
Bolid: SC 1.1 SPI Schumacher |
|
|
Mi kiedyś nawalił termostat i sej też się przegrzał, płyn delikatnie wykipiał a kontrolka się nie zapaliła Odholowałem go do mechanika gdzie wymienił mi czujnik i termostat, uzupełnił płyn i sej śmigał jak nowy |
|
|
|
 |
|