FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Piasty z ABS
Autor Wiadomość
bzooora 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 6
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 28-07-2017, 22:09   Piasty z ABS
   Bolid: Seicento Abarth


Na wstępie chciałbym się przywitać, bo to mój pierwszy post na forum :) Posiadam Seicento Abarth z 2001 i po 130tys przyszedł czas na zmianę piast z tyłu. Jako, że jest ABS, to wybór mały i jest drogo. Postanowiłem kupić Magneti Marelli (250zł za sztukę...) Dokręcone właściwym momentem padły po 1800km, poszły na reklamację. Dzisiaj zostały założone również Magneti. I od razu są wyczuwalne luzy! Kolejna para idzie na gwarancję, a mechanik na swój koszt chce kupić piasty i założyć mi do samochodu. I tutaj pytanie. Jakie?! Wszędzie wyroby od Majfrendów, których chciałbym uniknąć. Magneti ma łożyska SNR, a SNR ma swoją piastę do Seicento. Pytanie, czy to nie będzie ten sam szajs. Macie jakieś sprawdzone piasty do Seicento z ABS? Już sam nie wiem co robić...
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-07-2017, 22:45   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


W zeszłym roku montowałem magnetti i też był krzywy i szumiał. Wpadł finalnie zamiennik i kula się cały czas bez problemu. Niestety takie realia, połowa części to wybraki produkcyjne lub resztki magazynowe bo seya już dawno nie robią.
Co do dokręcenia piasty to kręci się do oporu na max, ponieważ konstrukcja piasty zapewnia odpowiedni luz łożysk i nie ma możliwości żeby je uszkodzić. Fabryczna wartość momentu dokręcenia jest tak duża, że w warunkach garażowych to klucz + przedłużka metrowa :)
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
bzooora 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-07-2017, 22:54   
   Bolid: Seicento Abarth


X-raT napisał/a:
W zeszłym roku montowałem magnetti i też był krzywy i szumiał. Wpadł finalnie zamiennik i kula się cały czas bez problemu.


Pamiętasz może, jaki to zamiennik? Wygląda na to, że wszystkie magneti są trefne. Pewnie poszła jakaś wadliwa partia i wysłali do nas... :mad:
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-07-2017, 23:02   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Musiałbym sprawdzić jutro. Teraz nie ma szans :|
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
blondas 
Podróżnik

Pomógł: 28 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 549
Skąd: kocialin
Wysłany: 28-07-2017, 23:04   
   Bolid: seicento


Bo mechanik dupa.
Niestety to normalne że jest luz. Trzeba dokręcić, zrobić kilka km i odkręcić ponownie z dużą siłą.
Przerabiałem to kilka razy.

PS. Czarny jest piękny :)
 
 
bzooora 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-07-2017, 23:14   
   Bolid: Seicento Abarth


blondas napisał/a:
Trzeba dokręcić, zrobić kilka km i odkręcić ponownie z dużą siłą.
Przerabiałem to kilka razy.



Też tak kombinowałem, ale luzy są od razu. Dokręcili na fest, postawili samochód na glebie, łapię za felgę, szarpię i czuję luz. Uderzam dłonią w oponę i słychać, że ewidentnie coś jest nie tak. Metaliczny głos luzu. Podczas jazdy wszystko jest ok, nic nie stuka. Samochodem jeżdżę mało. Od lutego przejechałem 1800km, chcę utrzymać go w dobrym stanie, żeby ktoś się dalej nim cieszył za jakieś dwa lata, a tu taki klops... Może podjadę za jakiś czas, żeby dokręcili jeszcze bardziej i będę obserwował.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-07-2017, 00:51   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


bzooora napisał/a:
blondas napisał/a:
Trzeba dokręcić, zrobić kilka km i odkręcić ponownie z dużą siłą.
Przerabiałem to kilka razy.



Też tak kombinowałem, ale luzy są od razu. Dokręcili na fest, postawili samochód na glebie, łapię za felgę, szarpię i czuję luz. Uderzam dłonią w oponę i słychać, że ewidentnie coś jest nie tak. Metaliczny głos luzu. Podczas jazdy wszystko jest ok, nic nie stuka. Samochodem jeżdżę mało. Od lutego przejechałem 1800km, chcę utrzymać go w dobrym stanie, żeby ktoś się dalej nim cieszył za jakieś dwa lata, a tu taki klops... Może podjadę za jakiś czas, żeby dokręcili jeszcze bardziej i będę obserwował.


ORYGINAŁY- http://www.unto.pl/piasta...tyl-p-1423.html polskie atr motor i masz spokój na długo.
Magnetti marelli made by P.R.C. to tandeta i nie ma nic wspólnego z produktami sprzed 12-15 lat czy częściami tej firmy robionymi w fabrykach w Turcji czy kiedyś we włoszech.
Widzisz MM checkstar-uciekaj-zmarnowane pieniądze.
Sam 5 lat temu montowałem te piasty + przednie i zero luzu czy szumu a czesto chodził bokiem:-)
 
 
 
bzyczek00 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 2
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-07-2017, 11:42   
   Bolid: sc 900, cc 1.4 16v


Na 90% piasta tylna z lożyskiem z pandy to to samo i wybór większy.
_________________
tuning i przekladki w cento + części samochodowe z włoch
 
 
 
bzooora 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Gru 2015
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-07-2017, 12:25   
   Bolid: Seicento Abarth


@Paweł1984 Dzięki za cynk.
@byczek00 Niestety są inne. Na samym początku kupiłem do Pandy i nie pasowały.
 
 
stiepanek 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 264
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-07-2017, 12:58   
   Bolid: Fiat Seicento BRUSH 1.1cm3


Ja 3 tygodnie temu wymiałem pasty z tym, że bez ABS.

Kupiłem w sklepie piasty firmy Rouville wykonanie ok.
Dokręcałem do oporu, bo tak jak pisze @X-rat jest luz, więc nic się nie stanie. ;)
Ponad 500km przejechane i na razie jest ok zobaczę jak będzie po większym przebiegu.
_________________
Obecny Dupowóz:
:D http://www.polskajazda.pl.../Seicento/97577 :D
:D http://www.seicento.com.p...p=469051#469051 :D
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-07-2017, 09:01   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Właśnie właśnie, Rouville :)
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
blondas 
Podróżnik

Pomógł: 28 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 549
Skąd: kocialin
Wysłany: 30-07-2017, 14:14   
   Bolid: seicento


To nie jest przypadkiem francuska firma?
 
 
junioras7 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 503
Skąd: Bath
Wysłany: 30-07-2017, 15:11   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


to jest niemiecka firma
_________________
https://www.youtube.com/c...4KbL5pXiMRvsv0Q


https://www.facebook.com/CentoPassion/
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-07-2017, 16:05   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Rouville to tzw. pakowacz- pod markę0ą można spotkać części skf, Ina, contitech.,
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum