podniesienie zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
PiotruS_205
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-05-2016, 20:15 podniesienie zawieszenia
Bolid: seicento 900 |
|
|
Tak jak w temacie.
W jaki sposób podnieść zawieszenie ?
Od czego sprężyny i amortyzatory oraz w jaki sposób będzie to wpływało na zużycie innych elementów ?
Ostatnio widziałem dość ładnie podniesione seicento a moje siedzi na ziemi , przez gaz oraz hak , choć tamto również miało hak
Nie znalazłem tematu pasującego który by coś mówił prócz gum usztywniających które mnie nie interesują.
Pozdrawiam |
_________________ http://www.autocentrum.pl/awc/piotrus_205/ |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 15-05-2016, 20:43
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Jeśli chodzi o przekładkę p&p to nic nie podpasujesz...
W miarę pasuje na przód zawias od stilo, trzeba tylko rozwiercić mocowania do zwrotnicy.
A na tył to nie wiem
Zastanawiam mnie tylko po uj CI taka modyfikacja ?
Ew pozostaje zawieszenie pneumatyczne... u mnie na max podniesieniu z tyłu idzie łeb wsadzić, a z przodu 2 pięści pomiędzy oponę a nadkole |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
Maro96
Nałogowiec

Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 136 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2016, 21:55
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Może już masz zużyte zawieszenie? Kup nowe sprężyny, amortyzatory i powinno się podnieść auto. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-05-2016, 23:38
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Jeśli gaz i hak czyli zapewne chodzi o to że tył siedzi. Można spróbować wsadzić sprężyny tylne od seicento VAN, które są trochę wyższe i sztywniejsze, a jak będzie mało to właśnie te gumy usztywniające jeszcze w nie wsadzić. Inną opcją jest dorobienie podkładek/dystansów pod sprężynę (montowanych między wahacz a sprężynę), takie dystanse widziałem już w paru sejach, tylko trzeba by komuś zlecić wykonanie bo musiałoby to być dobrze dopasowane do gniazda sprężyny w wahaczu i samej sprężyny. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
PiotruS_205
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-05-2016, 12:41
Bolid: seicento 900 |
|
|
Sorry że bokiem, tak moje zawieszenie strasznie siedzi , wygląda jak bym wiózł trupa w bagażniku.
Chciałbym uzyskać taki efekt jak na zdjęciu , dzięki za rady, spróbuje z tymi sprężynami od vana, choć jak ktoś z was by miał kontakt kto może dorobić takie podkładki/dystanse albo sprzedać było by super !
Jeszcze pytanie co sądzicie o takich gumach ?
http://allegro.pl/gumy-po...5542724328.html
 |
_________________ http://www.autocentrum.pl/awc/piotrus_205/ |
|
|
|
 |
onore
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2014 Posty: 29 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 05-08-2017, 22:50 Podniesienie utwardzenie tylnego zawieszenia
Bolid: SC Active 1.1 MPI 2003' LPG |
|
|
Odgrzeję temat, ale sam długo kombinowałem i dziś wreszcie sukces .
Ponieważ jakiekolwiek kombinacje z dedykowanymi sprężynami do SC przynoszą mierne efekty zdecydowałem się na zastosowanie sprężyn od innego auta. Chciałem zastosować sprężyny od VW Jettey 89', które akurat leżakowały w garażu. Miały długość 36cm i zawijające się do środka zakończenie, które zmierzałem uciąć tak aby pasowały w osadzenie jakie jest w SC. O dziwo już przy "ręcznym" porównaniu okazały się, że one są jeszcze bardziej miękkie niż w SC. Wtedy zrozumiałem, że w SC sprężyny są w połowie ramienia dźwigni jaki stanowi wahacz, a nie jak w innych autach na końcu, co przekłada się na większe siły ściskające. Kupiłem ma szrocie sprężyny od Passata B3 kombi, które są przeze wszystkim duuużo twardsze. Miałem ochotę skrócić je tylko do ~35cm, ale już widziałem, że wciśnięcie w gniazda raczej skończyłoby się niepowodzeniem. Dlatego skróciłem je do standardowej w SC długości 32cm (akurat tak się fajnie układają pętle spirali, że idealnie pasują w osadzenie) i założyłem. Jest super. Tył poszedł w górę - mniej więcej jak na powyższym zdjęciu, ponadto jest wyraźnie twardszy i włożenie do bagażnika obciążenia 50kg + pełne zbiorniki paliwa i LPG + 85kg kierowcy, już nie powoduje, że SC wygląda jak płynąca motorówka z zadartym dziobem . Nadmieniam, że akurat u mnie przód po ostatniej wymianie przednich łożysk amortyzatorów też lekko poszedł w górę, więc teraz całość, nie tylko jak dla mnie wygląda bardzo dobrze, ale będzie pozwalać mi już bezstresowo jeździć po wysokich krawężnikach . |
_________________ SC Active 1.1 MPI 2003' LPG: Tomasetto AT09/STAG4 QBox Basic/Hana H2000. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 06-08-2017, 10:44
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
wszyscy obniżają a ty podwyższasz |
_________________
 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-08-2017, 11:09
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
ja tez bym z checial podniusl o pare centymetrow bo mam dojazd na dzialke droga polna a koleiny duze bo glina a jak mokro to masakre traktory robia |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 06-08-2017, 13:06 Re: Podniesienie utwardzenie tylnego zawieszenia
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
onore napisał/a: | Nadmieniam, że akurat u mnie przód po ostatniej wymianie przednich łożysk amortyzatorów też lekko poszedł w górę |
Nie bardzo wiem jak to jest możliwe |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 06-08-2017, 14:23 Re: Podniesienie utwardzenie tylnego zawieszenia
Bolid: seicento 899 |
|
|
proshotter napisał/a: | onore napisał/a: | Nadmieniam, że akurat u mnie przód po ostatniej wymianie przednich łożysk amortyzatorów też lekko poszedł w górę |
Nie bardzo wiem jak to jest możliwe |
Mnie też to zastanawia, co mają do tego łożyska |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 06-08-2017, 17:06
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
może inaczej sprężyny ułożył |
_________________
 |
|
|
|
 |
onore
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lip 2014 Posty: 29 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 07-08-2017, 12:20 Podniesienie utwardzenie tylnego zawieszenia
Bolid: SC Active 1.1 MPI 2003' LPG |
|
|
Łukasz napisał/a: | wszyscy obniżają a ty podwyższasz |
Nie wszyscy, skoro powstał ten wątek i jest kilku użytkowników SC zainteresowanych . Dodam, że mi też podobają się auta lekko obniżone z dużymi alufelgami na niskoprofilowych oponach, ale co z tego. Życie, a raczej drogi i warunki w jakich przychodzi mi się spawanie poruszać weryfikuje takie upodobania .
proshotter napisał/a: | Nie bardzo wiem jak to jest możliwe |
Akurat tego też nie wiem, ale mój mechanik, do którego prowadzam już trzecie auto już wie, że jeśli robi coś przy zawieszeniu, a jest możliwość to ma iść w kierunku utwardzenia i/lub podniesienia auta, żebym był zadowolony . Mogę go przy kolejnej okazji zapytać.
Poniżej dla zainteresowanych utwardzeniem i/lub podwyższeniem tyłu auta zdjęcie, jak wygada SC po zmianie sprężyn. Sam już wielokrotnie skorzystałem z kilkunastu porad na różnych forach, więc teraz może komuś i ja pomogę .
Dodam do poprzedniego mojego wątku, że po wczorajszej trochę dłuższym niż "wkoło komina" wyjeździe, dostrzegłem jeszcze jeden pozytywną właściwość - auto się mniej przechyla na zakrętach.
 |
_________________ SC Active 1.1 MPI 2003' LPG: Tomasetto AT09/STAG4 QBox Basic/Hana H2000. |
|
|
|
 |
mmaciek12
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 129 Skąd: Mińsk Maz.
|
|
|
|
 |
|