Zaworek na wężyku do map sensora |
Autor |
Wiadomość |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-08-2017, 01:02 Zaworek na wężyku do map sensora
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Mam Seja 900 i taki problem, że jak się jedzie powoli na biegu i się mocniej doda gazu, to najpierw następuje przymulenie, potem ostre szarpnięcie i dopiero ciągnie. Jest to wkurzające zwłaszcza turlając się powoli po osiedlu na dwójce lub trójce. Podejrzewam że może to być problem z map sensorem, a konkretnie z tym długim wężykiem który do niego prowadzi.
Na tym wężyku jest taki okrągły pipeć, podobny do tego na wężyku podciśnienia do wspomagania hamulców. Chciałem zapytać co to jest i czemu służy? Czy to ma działać jak zwykły zaworek zwrotny? Gdy próbuję w niego dmuchnąć to w jedną stronę leci trochę lepiej (ale z pewnym oporem), a w drugą gorzej ale też leci.
Jeżeli to jest zaworek zwrotny, to wynikałoby z tego że nie działa on prawidłowo (puszcza w obie strony) i może zaburza jakoś pracę map sensora, stąd te szarpanie. Chyba że jego zadanie jest inne i tego właśnie chciałbym się dowiedzieć. Pozdrawiam serdecznie, Mario. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-08-2017, 01:17
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Łapie podciśnienie z kolektora w skrócie i ma podać do map sensora na tej podstawie obciążenie a ten w czasie nierzeczywistym w tym komp. dawkę paliwa.
Akurat wiekszość awarii map sensora i tego układu jest sygnalizowana prze kontrolkę silnika.Przyczyn może byc wiele-pompa paliwa,sonda lambda czujnik temp. w kolektorze-przy bucie ma za ubogo lub za bogato lub chwilowo za mało paliwa by wynikało. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-08-2017, 01:26
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
A co z tym zaworkiem zwrotnym na wężyku map sensora? To jest zwykły zaworek zwrotny? Chcę go wymienić i nie wiem co tam wsadzić. Można połączyć map sensor z kolektorem "na ostro" bez tego zaworka? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-08-2017, 02:24
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Zamorek zwrotny musi być. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-08-2017, 23:51
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Na innym forum mi odpowiedziano że to nie jest zaworek zwrotny tylko jakiś kompensator ciśnienia, co już totalnie mnie skołowało. Chciałbym to wymienić na nowe, bo podejrzewam że nie działa tak jak trzeba, ale już sam nie wiem co kupić.
Dla jasności chodzi mi o to ustrojstwo zaznaczone strzałką na zdjęciu. Ja mam nieco inne, wygląda jak typowy zaworek zwrotny podciśnieniowy które można kupić na alledrogo. Na zdjęciach silników widzę że większość ma właśnie taki jak ten poniżej (opisany z jednej strony CARB z drugiej DIST), a mniejsza część ma taki czarny stożkowany pipeć podobny do tego od wspomagania hamulców.
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 17-08-2017, 11:24
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Tak to urządzenie kompensuje pulsowanie ciśnienia jakie panuje w kolektorze ssącym silnika wynikające z suwów tłoków. Dobrze masz podpięte napis CARB to inaczej Carburator czyli gaźnik ( w naszym wydaniu obudowa przepustnicy) Jeśli chcesz dokładnie wyeliminować usterkę MAP to najlepiej podłączyć laptopa z programem pod interfejs i odczytać zachowanie czujnika w trakcie jazdy |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-08-2017, 02:16
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Fotki nie są z mojego auta, u mnie jest podobny ale nie jest opisany w ten sposób. Jedna strona jest fioletowa, druga mniejsza jest czarna i to wszystko. Powietrze przez niego idzie ciężko, w jedną stronę nieco mniej w drugą więcej. Zastanawiam się gdzie dostać coś takiego, na alledrogo można znaleźć jedynie zaworki zwrotne podciśnienia, które są bardzo podobne do tego co mam, ale to nie to bo ma być kompensator. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-08-2017, 02:41
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
UPDATE. Podłączyłem map sensor na krótko, bez wspomnianego zaworka. Szarpanie zostało wyeliminowane w 100%. Teraz się zastanawiam czy można tak jeździć, czy po dłuższym czasie uszkodzi się membrana w map sensorze od jakichś skoków ciśnienia czy coś takiego. Ewentualnie gdzie można dostać taki zaworek / kompensator ciśnienia? Patrzyłem po popularnych serwisach aukcyjnych i nie bardzo można coś takiego znaleźć. W lokalnym motoryzacyjnym również facet nic nie znalazł, wyciągnął mi jedynie zaworki zwrotne które o dziwo wyglądały identycznie jak to co miałem. Lipnie byłoby jechać po takie gówienko na szrot i szukać w zgnilakach czy rozbitkach.
PS: Na moim zaworku / kompensatorze jest opisane jedynie A z jednej i B z drugiej strony, a także logo producenta - firma Denso. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-08-2017, 00:16
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Szrot za grosze aso na zamówienie za setki<w zaworku zbiera się czasem też benzyna |
|
|
|
 |
|