Silnik 1.2 16v a osprzęt |
Autor |
Wiadomość |
MRBARTEK
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 9 Skąd: Dabrowa Gornicza
|
Wysłany: 11-09-2017, 13:45 Silnik 1.2 16v a osprzęt
Bolid: Brak poki co |
|
|
Witam.
Posiadam silnik 1.2 16v z fiata brava 80KM przełożony z całą wiązką komputerem itd.
Miałem założony alternator na podkładkach i koło pasowe z 1.1 MPI było wszystko ok.
Jednak zachciało mi się dodatkowego wyposażenia samochodu i dokupiłem zestaw klimatyzacji od seicento. Mocowanie sprężarki i alternatora doszlifowałem zgodnie z tematem kolegi jerzyk w dziale manuale, jednak problemem jest to że sprężarka od klimatyzacji nie jest w jednej linii z kołem pasowym, a jest bardziej przesunięta w kierunku skrzyni biegów. Czy ktoś ma jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu? |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-09-2017, 00:58
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Dystans,ew dłuższe sruby i nakrętki mocujace spręzarkę.
Ssący nie wadzi o rurki podczas pracy silnika |
|
|
|
|
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 29-10-2017, 13:53
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
Koło pasowe wału od 1,1 wtedy alternator idzie bez żadnych podkładek i klima powinna być w jednej lini jedynie trzeba zrobić wspornik czujnika wału lub przełożyć całą pompę olejową |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-10-2017, 15:52
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Pompa z 1.1 nie pasuje do 16v |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 29-10-2017, 16:21
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
W takim razie samo koło powinno podejść |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-10-2017, 16:37
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Koło pasuje każde. Tylko dobrze porównać do tego z 16v czy w tym samym miejscu jest otworek pod kołek ustalający na kółku rozrządu. Ilość ząbków w kołach i szerokość szczeliny są takie same, różnica może być jest w umiejscowieniu tego małego otworka wewnątrz - bo potem szukanie przyczyn złej pracy silnika, a kąt wyprzedzenia zapłonu w polach |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
|