FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
auto gasnie przy 90km/h
Autor Wiadomość
ardaxx 
nówka sztuka ;)

Wiek: 18
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-10-2017, 07:07   auto gasnie przy 90km/h
   Bolid: Sc 900


Witam. Szukam pomocy i nie bardzo wiem od czego zacząć.

Auto: Seicento 900 99'

Wiec opisze sytuacje z wczoraj. Po przejechaniu około kilometra wyjechałem "na prosta" i zacząłem przyśpieszać. Wrzuciłem piąty bieg i przy około 90km/h auto straciło moc, nie reagowalo na dodawanie gazu. Nic nie dala redukcja na 4. i 3. bieg, auto zgasło (dwie zerwone kontrolki jak to przed odpaleniem. Zatrzymałem sie, przekrecilem kluczyk. Po chwili próbowałem odpalić jednak bez skutku. Auto sprawiało wrażenie "zalanego" chociaż to chyba nie możliwe bo jest na wtryskach. Dopiero po około 3 minutach (druga próba) udało sie odpalić.
W czym może tkwić problem?
Z gory dzięki za wsystkie porady.
Pozdrawiam
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 23-10-2017, 10:44   
   Bolid: seicento 899


Filtr paliwa był kiedyś wymieniany ?
 
 
ardaxx 
nówka sztuka ;)

Wiek: 18
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-10-2017, 16:35   
   Bolid: Sc 900


Trzy lata temu, tj jak go kupilem (30 tys km temu).
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 24-10-2017, 20:18   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


Sejo 900? Lekko nagrzane auto i ostygnięcie...sprawdź czujnik położenia wału korbowego. Stary i znany problem. Wyczyść złącze i przerwę między kołem pasowym. Wszystko masz na wierzchu więc trochę światła i dokonasz dzieła :)

Nie jest to diagnoza 100% ale moje śmiałe przypuszczenie ;)
 
 
MichałFIAT 
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 165
Skąd: mazowsze
Wysłany: 25-10-2017, 10:00   
   Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r


Witam , moim zdaniem , przy 90 km i październikowy dzień to raczej czujnik położenia odpada. Efekty były by już latem po zgaszeniu silnika i ponownej prubie odpalenia jeszcze gorącego . Im wyższa prędkość obrotowa (silnika) tym sygnał jest wyraźniejszy i przy wyższej prędkości auta chłodzenie wydajniejsze.Raczej skupił bym się nad filtrem.
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 25-10-2017, 12:55   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


MichałFIAT, wiesz latem mógł być jeszcze w dobrej formie...to nie dzieje się z dnia na dzień - wyczyścić i sprawdzić nie zaszkodzi (zastanawiające jest to, że trzeba czekać parę minut żeby odpalił). Jasne - filtr to sprawa groszowa więc wymienić warto...ja bym jeszcze pompę paliwa sprawdził. Wyciągając czerwony przekaźnik, i mostkując grubszym drutem pin 87 i 30 razem włączysz pompę. Podnosząc tylną kanapę będziesz słyszał czy pompa pracuje równo i czy czasem swojego żywota nie dokańcza - warunek to naładowany akumulator i wyłączony zapłon.
 
 
MichałFIAT 
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 165
Skąd: mazowsze
Wysłany: 25-10-2017, 13:27   
   Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r


Racja , nie zaszkodzi sprawdzić. Może troszkę nie w temacie , wjechał em kiedyś w kauże i oczywiście zalałem alternator (zapaliła się kontrolka ładowania) autko zaczęło słabnąć jak u kolegi . Po paru minutach autko odpaliłem i było ok , w 1,1 alternator jest "pod silnikiem " :sad: a czasem lubię po udawać że mam Land Rovera :grin: pozdrawiam.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-10-2017, 16:47   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


To jest 900 więc też dokładnie obejrzyj wężyk podciśnienia od przepustnicy po map sensor. Sparciała guma na końcówkach daje w kość. Dziurki przetarcia i potem czujnik fiksuje, checka nie ma na desce a silnik jedzie jak chce.
Albo po prostu kończy ci się pompa paliwa i po Xkm praczu zawiesza się i póki nie ostygnie to nie ruszy.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum