FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne Hałasowanie na zimnym silniku - sej 1.1 MPI
Autor Wiadomość
pawelf95 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 05 Lut 2018
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-02-2018, 11:22   Dziwne Hałasowanie na zimnym silniku - sej 1.1 MPI
   Bolid: fiat seicento


Witam wszystkich forumowiczów ;) . Jestem posiadaczem sejka 1.1 z 2003 roku, otóż od jakiegoś czasu zauważyłem donośne hałasowanie zimnego silnika, które podczas uzyskiwania prawidłowej temperatury pracy przez silnik, stopniowo mija. Na początku myślałem, że to wina rozrządu niestety po wymianie hałas nie ustąpił. Silnik przyspiesza prawidłowo, nie szarpie, kontrolka oleju się nie świeci. Wrzuciłem krótki filmik, ale niewiele słychać przez mój "prowizoryczny" telefon. Jakby ktoś napisał co to może być byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam serdecznie. https://megawrzuta.pl/download/514d1c5cdebbc053700fc64150959966.html to link to filmiku .... :)
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 05-02-2018, 11:55   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


słabo słyszę szczerze powiem na moich glośniczkach lapatokowych...
ale pierwsze co mi by przychodziło do głowy w temacie "hałas na zimno i stopniowe cichnięcie" to klepanie zaworów.

Takie klekotanie al'a diesel?
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
pawelf95 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 05 Lut 2018
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-02-2018, 11:58   
   Bolid: fiat seicento


przepraszam za tą jakość, może jutro uda mi się uzyskać lepszy efekt. Dokładnie silnik klekocze jak diesel ... myślałem , że to pasek jak pisałem, ale niestety. Co może być przyczyną przy tak niskim przebiegu ? mam go dopiero od września 2017.
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 05-02-2018, 12:48   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


Zawory pewnie domagają się wyregulowania luzów.
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
pawelf95 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 05 Lut 2018
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-02-2018, 13:12   
   Bolid: fiat seicento


dziękuje bardzo za odpowiedź ;) . Czy to wynika ze złego użytkowania czy po prostu raz na jakiś czas sej wymaga takiego zabiegu ;) ? Droga operacja? Jeszcze mam pytanko przy okazji ile powinna kosztować wymiana sprzęgła razem z częściami ?
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 05-02-2018, 13:17   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


Z czasem każdy motor będzie potrzebował takiej operacji - chyba, że ma hydrauliczne kasatory luzów.
nie jest to jakoś szczególnie drogie - u mnie w ASO 150zł + płytki i uszczelka.

wymiana sprzęgła z kolei to jakieś 600zł + ~300zł za części (zamiennik).
Taniej się również znajdzie, mowię o cenach w autoryzowanym serwisie
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
pawelf95 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 05 Lut 2018
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 07-02-2018, 10:08   
   Bolid: fiat seicento


Dzisiaj udało mi się uzyskać nagranie o lepszej jakości ... byłbym wdzięczny jakby ktoś na to zerknął. https://megawrzuta.pl/download/8609f2d7134867c3b83d01e402a73b34.html
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-02-2018, 00:01   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Do sprawdzenia i ustawienia luz zaworowy i pytanie jaki tu jest olej.
2. Do sprawdzenia poziom oleju w skrzyni,bo też słyszę łożyska:-)
Te silniki na dużym mrozie zapalają na 10w40 już jak traktory,suma sumarum jest to lepkość oleju, luz zaworowy, luz tłoka na zimno w cylindrze,do tego czasami mylnie dochodzi dźwiek ze skrzyni biegów/łożyska oporowego co daje taki efekt. Każ ustawić luz na zimno 0,35mm wszyskie ssące, 0,45 mm wszystkie wydechowe,Luz tłoka w cylindrze jest tym na co nie masz wpływu na zimno,po rozgrzaniu jak ucisza się jest ok.,ważny też jest poziom i lepkość oleju-min. w tym silniku 10w40 o dobrej temp. płynięcia i w skrzyni 75w80-75w85 GL5 syntetyczny,a fabryczny to półsyntetyk.
 
 
 
pawelf95 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 05 Lut 2018
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-02-2018, 00:08   
   Bolid: fiat seicento


dziękuję bardzo za odpowiedź .... ale to chyba nie oznacza , że skrzynia jest do wymiany?Przepraszam ale jestem zielony w tym wszystkim. Na poczatku marca oddaje samochod do znajomego mechanika i mam nadzieje ze nie wyjdzie pol samochodu doo wymiany ;/
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-02-2018, 01:23   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


pawelf95 napisał/a:
dziękuję bardzo za odpowiedź .... ale to chyba nie oznacza , że skrzynia jest do wymiany?Przepraszam ale jestem zielony w tym wszystkim. Na poczatku marca oddaje samochod do znajomego mechanika i mam nadzieje ze nie wyjdzie pol samochodu doo wymiany ;/

Początkowo zacznij od sprawdzenia/ustawienia luzu zaworowego i sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni, bo pewnie fabryczny. W silniku wiesz jaki?
To są podstawowe czynności serwisowe,a że nikt o to nie dbał to jest efekt...
Nie można mieć pretensji do np. czajnika,że się spalił jak zakamieniony, do telefonu ,że wolno działa jak nie optymalizowany tak i tu. :]
 
 
 
pawelf95 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 05 Lut 2018
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 09-02-2018, 11:29   
   Bolid: fiat seicento


olej wymieniałem zaraz po kupnie .... kupiłem castrol 10w40 ( wrzesien 2017) i pojechałem do serwisu bestdrive w bydgoszczy .... niby wymienili, najgorsze że u tych "nieznajomych" mechanikow to nigdy nie wiadomo. Człowiek uczy się na błedach .... teraz oddam do znajomego mechanika i mam nadzieję , ze zrobi wszystko solidnie i mnie nie wyroluje na kase.

https://megawrzuta.pl/download/543678972dd3d59e74afbdf2fd9e2c1e.html oto dzwięk silnika po rozgrzaniu ....
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-02-2018, 00:28   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Jak pisałem Ci słyszę nieprawidłowy luz zaworowy do tego castrol 10w40 jest szajsem i nie pomaga na zimno ani na gorąco,żeby wawek i szklanki ciszej chodziły.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum