mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-04-2018, 00:28 Ciężko wchodzi jedynka i dwójka - synchronizatory?
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Witam. Problem tyczy się auta, które jest potencjalnie do kupienia i nie wiem czy się decydować. Chodzi o Fiata Seicento z silnikiem 1.1 litra. Konkretnie problem tyczy się pracy skrzyni, mianowicie gdy się nim przejechałem to zauważyłem, że ciężko wchodzi jedynka i dwójka.
Na postoju biegi wchodzą ładnie i bez problemu, oczywiście z odpalonym silnikiem. Sprzęgło więc na pewno rozłącza do końca, z resztą podobno wymieniane dwa lata temu. Natomiast podczas jazdy żeby wrzucić jedynkę, to auto musi praktycznie stać. Nie ma żadnych zgrzytów ani nic z tych rzeczy, po prostu lewarek stawia opór i tyle. Z dwójką jest już nieco lepiej, ale gdy zwalniam sobie przed skrętem i chcę zredukować, to również lewarek stawia opór.
Mój ojciec ma Seicento z silnikiem 900cm, ponoć skrzynia tam montowana jest dokładnie taka sama. No i tam takich efektów nie ma, jedynka przy toczeniu się 5km/h już wejdzie, z dwójką nie ma najmniejszych problemów. Na przykład jadąc 40km/h na trójce, gdy chcę zredukować by mocniej przyspieszyć, to nie ma problemu. W tym aucie, które jest do zakupu, to mogłoby być ciężko wbić dwójkę przy 40km/h, chyba że stosując dodatkową przegazówkę jak w skrzyni niesynchronizowanej (nie próbowałem).
Moje pytanie kieruję do użytkowników tego auta i osób, które miały z nim do czynienia. Czy taki objaw w przypadku tego modelu oznacza ubite synchronizatory w skrzyni, czy jest szansa że to jakiś element zewnętrzny, jak linki bądź sam mechanizm lewarka? Pytam, bo nie wiem czy kupować, poza tą usterką w sumie wszystko jest w porządku, sprzedający ma nawet sporo dokumentacji z serwisowania autka. |
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-04-2018, 15:05
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Pozostałe biegi wchodzą ok. Wajcha nie lata na luzie na boki? Winne mogą być zużyte linki, zła regulacja prawo-lewo, albo zużyte synchronizatory w skrzyni.Skrzynia ma pierścień żeby wrzucić R czy wciskana jest R? |
|