Obrotomierz Dragon Gauge SC 900 2000r |
Autor |
Wiadomość |
darthrivius
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Mar 2018 Posty: 3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-05-2018, 14:51 Obrotomierz Dragon Gauge SC 900 2000r
Bolid: seicento 900 |
|
|
Witam serdecznie!
Siecento 900 2000rocznik.
Postanowilem zamontowac obrotomierz, wiec zakupilem na allegro obrotek oryginalny wymontowany z SC, po przeczytaniu wszystkich wątkow na tymze forum przystapilem do sprawdzenia czy to dziala. Zasilanie podlaczylem poprawnie bo swiecil, ale obrotow nie pokazywal ani troche.
Sprawdzilem na pinie 23, zolta kostka kabel fioletowo czarny, sprawdzilem tez ten pin dla pewnosci prosto z wtyczki komputera i tez nic. Wzialem wiec sygnal z czerwonego przekaznika pin 85, i tez nic. Uznalem ze obrotek zepsuty bo w internetach tak pisali ze czasami tak jest.
Kupilem wiec ni ali express obrotek nieoryginalny nowka, [URL=Dragon Gauge]https://pl.aliexpress.com/item/2-52mm-Dragon-Gauge-Car-Meter-Tachometer-RPM-Gauge-0-8000RPM-Analog-Black-Case-With-Blue/32861393353.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.oPVLUx[/URL]
Mam z niego piec kabelkow:
Krotkie (podswietlenie)
czerwony +
czarny -
Dlugie (zasilanie obrotka chyba)
czerwony +
czarny -
sygnal zielony
sygnal zielony w instrukcji pisze by go podlaczyc pod ECU czyli wypadaloby do pinu 23, tak tez zrobilem i nie dziala...
Pisze w instrukcji rowniez, ze mozna podlaczyc tradycyjnie pod negatywna strone cewki zaplonowej, to zdjalem wtyczke z cewki, wzialem miernik by przejsciem wybadac ktory pin (gorny czy dolny) to masa. Wyszlo ze gorny, podpialem i tez nic... NIE DZIALA...
Czy ktos jest w stanie mi cos doradzic? czy musze kupic oscyloskop i sprawdzic czy wgl mi idzie jakis sygnal... |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 09-05-2018, 20:53
Bolid: seicento 899 |
|
|
To faktycznie śmierdząca sprawa,tak się składa że wczoraj dosłownie kupiłem w okolicy obrotek od seja 1,1 SPI do takiego jak twój również i wszystko hula oczywiście spiąłem kable na krótko żeby nie rznąć dziury w desce daremnie.
Ps. Link nie działa. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-05-2018, 23:51
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Sygnał idzie bo inaczej cewka by nie dawała iskry. Jakieś dwa miesiące temu montowałem u siebie w 900setce obrotek z seja. Podpinałem na krótko pod maska i działał, wyciąłem otwór zamontowałem jak powinno być i .... nie działa. Posprawdzałem wszystko i u mnie było tak że nie było kostki a dolutowane kable do folii drukowanej i wywaliłem tą folię - obciąłem zostawiając chyba tylko do żarówki podświetlenie ścieżki by oprawka jakoś stykała się z zasilaniem i podlutowałęm przewody do obrotomierza w miejscu połączenia folii z obrotomierzem - jak rozbierzesz obrotomierz to będziesz widział takie jakby szpilki do których można łatwo dolutować przewody na stałe i teraz działa jak powinien. A sygnał z czerwonego przekaźnika wziąłem. Jeśli masz jeszcze ten oryginalny co szkodzi sprawdzić w ten sposób? Tylko nie pomyl przewodów zaznacz sobie jak idą ścieżki na folii do którego pinu |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
darthrivius
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Mar 2018 Posty: 3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-05-2018, 09:21
Bolid: seicento 900 |
|
|
mhm, co do starego obrotka to nie lutowalem do folii tylko zrobilem sobie kostke z molexa, po wsadzeniu tej kostki do obrotka, rozebralem go jeszcze by sprawdzic czy jest wszedzie styk.
Wezme jutro oscyloskop i posprawdzam wszedzie ten sygnal. Moze mam jakies zaklocenia czy nie wiem co, bo sygnal z tej zoltej kostki zwyklym przewodem 0.5m^2 pociagnalem sobie...
Sprawdze jutro i dam znac, pewnie jestem ulomny i cos zle zrobilem bo niemozliwe zeby nawet obrotek nowka z chin nie dzialal xD |
|
|
|
 |
darthrivius
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Mar 2018 Posty: 3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 16-05-2018, 14:11
Bolid: seicento 900 |
|
|
okej, wiec tak^^ obrotomierz działa, podłączyłem pod czerwony przekaźnik pin 85, z niego wychodzi przewód fioletowo-czarny.
Co ciekawe, na przewodzie tym z zoltej kostki, ktory tez jest fioletowo-czarny nie ma żadnego sygnalu wiec nie mam pojecia o co chodzi. Ważne że działa^^
tam obok tej zoltej kostki jest tez biala kostka i tam tez jest przewod fioletowo-czarny ale juz tego nie rozbieralem, prosciej mi sie bylo pod ten przekaznik wpiac.
Temat mozna zamknac albo zostawic dla potomnych.
Dzieki wszystkim za odpowiedzi! |
|
|
|
 |
Blaviken
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 63 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 28-12-2018, 10:15
Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900 |
|
|
podepnę się pod temat - w żółtej kostce nie mam fioletowo czarnego kabelka, jest w białej - to to samo czy jednak targać z przekaźnika?
Przy okazji jak szukać planów instalacji? Sam naprawiam? |
|
|
|
 |
Blaviken
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 63 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 30-12-2018, 22:19
Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900 |
|
|
jako że nie mogę edytować posta:
Dla potomnych - jednak jest ten kabel w żółtej, co więcej wygląda na to że to to samo połączenie co w białej - sprawdzane miernikiem w trybie zamknięcia układu z pinem czerwonego przekaźnika spiętego z kolei z pinem 23 kompa. Czyli można się też podpiąć dużo wygodniej z okolic skrzynki bezpieczników
Co nie zmienia faktu że dalej nie działa;p |
|
|
|
 |
|