Seicento 900 problem z pracą silnika podczas jazdy. |
Autor |
Wiadomość |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 13-05-2018, 12:21 Seicento 900 problem z pracą silnika podczas jazdy.
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Auto tak jak w tytule. Podczas jazdy dostaje "muła", wciskam gaz, a silnik tak jakby nie reagował. Nie zwiększa obrotów, nie przyspiesza. Czasami jest niby dobrze, najgorzej na skrzyżowaniach i podczas ruszania, dostaje takiej "przymułki" że prawie gaśnie, ale po chwili szarpnięcie i już jedzie. Jest to nowy nabytek więc nie mogę jak na razie rozszyfrować co może być przyczyną. Wydaje mi się że nie zawsze się to zdarza, ale jest uciążliwe. Mój starszy Sejak, też 900 to "idzie jak burza" większy przebieg (230 000 km) a nie ma żadnych takich objawów. Poza tym auto jeździ "prawie normalnie" poza tą przypadłością, tylko szybkość ponad 100 km w przypadkach tej "przymułki" to raczej ciężko rozwinąć. Jak na razie to jeszcze dokładnie nic nie sprawdzane. Odpala normalnie, tylko czasami tak jak by wolne obroty były nierównomierne, z tym że nie są za wysokie, ani nie za niskie. który z czujników może być odpowiedzialny za taki stan rzeczy. A cha jeszcze jedno, często widać jak kontrolka alternatora lekko żarzy, nawet na wysokich obrotach, czy to może mieć taki wpływ, prąd ładowania jednak jest 14,4- 14,6 V.
Jeszcze jedno, proszę o wskazówkę jaki kabel nabyć aby podłączyć go do komputera. Przy sterowniku nie widzę nigdzie tego złącza 3-pin, czy były stosowane również inne wersje (OBD-2 ?), jak tak to gdzie szukać tego złącza bo nie wiem gdzie to namierzyć. Chodzi o kabel "uniwersalny" bo mam drugiego Seicento, też 900 i u mnie jest złącze 3-pin przy sterowniku i chodzi również o możliwość podłączenia. |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 13-05-2018, 12:54
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Przepraszam że post pod postem, ale jeden mały problem chyba rozwiązany. Być może przyczyną tego "mulenia" był spadnięty/pęknięty (najprawdopodobniej "mechanicy" zapomnieli jak naprawiali hamulce) wężyk od czujnika podciśnienia (map-sensor). Po założeniu na miejsce jak na razie zamulania nie ma, ale wolne obroty jeszcze trochę nierówne.
Znalazłem w kabinie takie gniazdo, czy to do podłączenia kabla diagnostycznego i jakie to jest złącze?
Jeżeli tak to jaki zakupić kabel aby tu pasował i żeby również pasował do przejściówki 3-pin.
 |
|
|
|
 |
death070
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Kwi 2018 Posty: 40 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 13-05-2018, 15:57
Bolid: Seicento899 |
|
|
Mama prośba- mógłbyś dać fotkę albo napisać gdzie jest ten wężyk od czujnika podciśnienia ? bo mam te same problemy z muleniem |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 13-05-2018, 17:31
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
death070 napisał/a: | mógłbyś dać fotkę albo napisać gdzie jest ten wężyk od czujnika podciśnienia ? |
Podpięty od spodu do MAP-sensora i z boku do monowtrysku (strzałki), jest na nim taki niby filterek ma być napisem "carb" w kierunku monowtrysku. |
|
|
|
 |
death070
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Kwi 2018 Posty: 40 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 13-05-2018, 20:27
Bolid: Seicento899 |
|
|
Dzięki |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 14-05-2018, 17:59
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
Do 900 wpinasz się przewodem vag kkl.
Tylko przejściówki nie trzeba |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
|