 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Jaki olej do Fiata seicento 1.1 Mpi |
Autor |
Wiadomość |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-08-2018, 01:08
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Do skrzyni natomiast wrzuciłem Orlen Hipol 80W90 GL-5 i póki co wszystko pięknie bangla, nawet denerwujące świszczenie/wycie na piątce przy 80-85 km/h jest słabiej słyszalne. Ogólnie jestem zadowolony i autko najwidoczniej też, choć to się jeszcze okaże gdy minie trochę czasu, a przede wszystkim gdy spadną temperatury.[/quote]
Po taniości ten Elf do normalnej jazdy i wymiany co 10-12tys ujdzie,ale ten hipol zimą skutecznie Cię zdenerwuje zmiąną biegów.75w85-75w80-75w90 to lepkości do tej skrzyni-z tym,że z podziałem na pół i full syntetyki. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-08-2018, 02:32
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Gdzieś widziałem, że do tej skrzyni zalecany był właśnie 80W90 GL-5 mineralny. Z kolei w "Sam naprawiam" Zembowicza podają właśnie 75W90 GL-5 pełny syntetyk. Dość spora rozbieżność, aczkolwiek ta książka jest chyba trochę przestarzała, bo traktuje jedynie o SC 900 i 1.1 SPI, nie ma słowa o wersji 1.1 MPI.
Żałuję że nie wiedziałem, że do tej skrzyni wchodzi tylko 1,6 - 1,7 litra oleju przy normalnej wymianie, bo niepotrzebnie kupiłem aż 3 litry. Zasugerowałem się tabelkami w książce Zembowicza, mówiącymi że wchodzi 2,4 litra, obawiałem się że mi braknie. Hipola dorwałem za 15zł za litr, co przy trzech litrach wyszło już sporo, jak dla mnie.
Jak będzie aż taka lipa z tym Hipolem, to na wiosnę wleci jakiś pełny syntetyk 75W90 GL-5, tylko że tym razem kupię już dwa litry |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-08-2018, 00:37
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Książka książką,dużo błedów-skrzynie fiatowskie muszą miec GL5 w lepkościach 75w80-75w90,bo tak to zimą synchro zgrzyta,a i dyfer nie jest mocnym punktem.Skrzynia Mpi czy z wnętrznosciami 900 czy c514 też jej dotyczy.A mineralny Hipol to wynalazek do żuka,lublina,na pewno nie do tych skrzyń. 2,4 l wejdzie na hama,ale rozwali uszczenienia ,dalej powielaja to 2,4l,do nowo złożonej, wchodzi mi 1,9l gdzie jeszcze 0,5. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-08-2018, 02:00
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Hipol to dość duża gama olei, można w niej znaleźć też 75W90 GL-5 pełny syntetyk, ale kosztuje blisko 30zł za litr. A do Żuków czy 126p to chyba szła klasa GL-3 albo coś jeszcze gorszego. Zobaczymy co będzie, póki co żadnych problemów nie ma, natomiast wyciszyły się metaliczne świsty na piątce przy 80 - 85 km/h, a po przejechaniu jakichś 50 km ciągiem gdy skrzynia się w pełni rozgrzeje, nie słychać rzężenia na wolnych obrotach na luzie przy niewciśniętym sprzęgle (co było u mnie wcześniej).
Jak spadną temperatury i będzie lipa na zimnym, to kumpel użyczy garażu żeby nie marznąć i się szybciorem wymieni na coś lepszego. Teraz przynajmniej wiem, że mam kupić tylko dwa litry, to spokojnie dołożę do czegoś lepszego A skoro już wlałem tego Hipola 80W90 GL-5 to zaryzykuję zostać z nim do zimy. Niby producent podaje, że "temperatura płynięcia" (poniżej której z oleju robi się kisiel jak rozumiem) to -30*C. Więc do -10 czy -15 stopni powinno się jeszcze dać jeździć, a nawet takie temperatury to u nas ostatnio rzadkość. |
|
|
|
 |
death070
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Kwi 2018 Posty: 40 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 17-08-2018, 10:47
Bolid: Seicento899 |
|
|
Paweł1984 napisał/a: |
20w50 z hipola jest jeszcze tańszy,po co lać do 5zł droższy są 2l lpg.Silnik 899 nie jest dostosowany do takich lepkości,w sprawnym 10w40 to min. w zużytym już mu tam rybka,ale 15w40 też min,a sam się nie wymieni,zablokuje filtr i pewnie pierwsze albo hydropopychacze zimą pójdą,albo panewka,albo pólka tłoka....a filtr z 15zł,olej z 50 wymiana 30-40-faktycznie się nie opłaca...ile lpg za to
Patrz a ja głupi szukam olei na bazach PAO,których na rynku jest 20-30% w pełnym syntetyku lepkości 5w40,kupuję filtr oleju za 30-35zł,olej wymieniam 2 razy w roku mimo iż sc nie zrobie rocznie nawet 12-13tys.km/jeszcze płukanki stosuję-może temu ten silnik maja 1.1spi i 78km znosi wszystko i pobór oleju to 100-150ml/1000km,przy takim doprężeniu |
czyli co, wymienić zupełnie na 10w40 ? podobno nie można z gorszego na lepszy. Jeśli tak to spoko pojadę na wymianę. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-08-2018, 01:11
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Powielasz myslałem,że juz obalony stereotyp-jak silnik nie ma pod 300tys,nie cieknie zewsząd i nie pali 0,5l/1000km oleju to bardzo można,nawet płukanka poprzedzic,zobacz sobie na youtube miłosnicy 4 kółek,gdzie Łysy w Avensisie po 500000tys. przechodzi z 10w40 na 5w30 i płucze ze 3 razy mocną płukanka Tec'a. |
|
|
|
 |
death070
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Kwi 2018 Posty: 40 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 22-08-2018, 17:52
Bolid: Seicento899 |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Powielasz myslałem,że juz obalony stereotyp-jak silnik nie ma pod 300tys,nie cieknie zewsząd i nie pali 0,5l/1000km oleju to bardzo można,nawet płukanka poprzedzic,zobacz sobie na youtube miłosnicy 4 kółek,gdzie Łysy w Avensisie po 500000tys. przechodzi z 10w40 na 5w30 i płucze ze 3 razy mocną płukanka Tec'a. |
dobra dzięki, wymienię jednak na 15 W 40 bo faktycznie trochę oleju pali a i prawdopodobnie był kręcony ( auto z 1999 ma legendarne 150 tys ) |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-08-2018, 20:41
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Dobrze ze Rotax sie nie odzywa bo by chyba zawalu dostal |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-08-2018, 23:20
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
"Legendarne" to jest nie 150 ale 200 tysięcy, a raczej 190 bądź 189 Taki kilometraż ma większość aut z Niemiec w polskich komisach, oczywiście nówki nieśmigane, a Niemiec płakał jak sprzedawał, pod kocem trzymał i do granicy gonił Ale kto by kręcił takie auto jak Sejko, co najwyżej jeżeli ktoś wymieniał licznik to mógł nie przywrócić oryginalnego przebiegu (co wcale nie jest łatwo zrobić swoją drogą).
Szkoda że to nie 1.1 MPI, tam kręcić przebieg jest już trudniej, bo licznik jest na impulsatorze i informacje o prędkości dostaje także ECU, które też zapisuje przebieg niejako "po swojemu" (u mnie jest około 400 km różnicy wskazań, przy niecałych 100 tysiącach). Dodatkowo jest data programowania ECU i ilość programowań, ogólnie bez pomocy tunera trudno byłoby to oszukać, a takie usługi kosztują swoje. Przy aucie tej klasy raczej nieopłacalne i nikt się w to dziś nie bawi.
A 900 niekoniecznie palą olej, mój ojciec takiego ujeżdża i pod maską są miejsca, gdzie stoją wręcz kałuże oleju, takie ma wycieki Zobacz czy też tak nie masz, 900 są znane z wycieków oleju np. spod pokrywy zaworów (nowa uszczelka 15 zł), wymienisz na parkingu pod blokiem czy nawet pod sklepem. |
|
|
|
 |
death070
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Kwi 2018 Posty: 40 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 23-08-2018, 18:01
Bolid: Seicento899 |
|
|
Faktycznie silnik jest ,,oblany'' ale jakichś wycieków w sensie kałuż nie zauważam. Szykuję remont na jesień to się uszczelkę pewnie wymieni |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-08-2018, 23:23
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Zrobić przebieg jaki się chce w MPI mając Interfejs....trwa to krócej niż właczenie Windows'a.
15w40 to pomyłka dla tego silnika 0,9 jak i do 1.1. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-08-2018, 03:15
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Jaki program do tego? W Multiecuscan nie znalazłem żadnej pomocnej opcji. Nie twierdzę że chcę to robić, po prostu jestem ciekawe co sprawia, że jest to aż takie łatwe. |
|
|
|
 |
jackst
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 26 Skąd: Mazury Ełk
|
Wysłany: 24-08-2018, 17:59
Bolid: Seicento 1.1 spi |
|
|
ja jezdze juz drugą wymianę na Ravenolu 5w30 bez zadnych wycieków, nie wiem dlaczego kazdy usrał sie lepkosciom 10w czy 15w
przebieg 100tysi 1.1spi |
|
|
|
 |
death070
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Kwi 2018 Posty: 40 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 26-08-2018, 10:37
Bolid: Seicento899 |
|
|
to może ktoś napisać wreszcie, bez wymądrzania, czym to zalać |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-08-2018, 03:03
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
10W40 którymkolwiek, może poza Lotosem. Ważniejsze są regularne wymiany, niż to jakiego producenta będzie olej. Pomijam już fakt, że to jest silnik budowany jeszcze zgodnie ze "starą szkołą", który wszystko przyjmie. Może poza jakimiś ekstremalnie niskimi lepkościami, do których niechęć zamanifestuje czerwoną lampką oleju na wolnych obrotach przy maksymalnym rozgrzaniu.
Natomiast co do Hipola 80W90 GL-5 w skrzyni. Na ogół da się jeździć, przynajmniej w obecnych temperaturach. Jednak precyzja zmiany biegów ciut pogorszyła się. Czasem coś zgrzytnie, czasem chrupnie. Oczywiście jest to na granicy słyszalności, ale ja jako kierowca to czuję, zwłaszcza na lewarku który czasem dłużej stawia opór przy zmianie przełożenia i czasem pod koniec czuć, że "pójdzie po zębach", zamiast idealnie jak w masełko. Jak będzie kasiora to kupię coś lepszego przed zimą, a tego Hipola potraktuję jako olej na przepłukanie. Jaki 75W90 GL-5 polecacie? Widziałem, że Shell jest chyba najtańszy, warto brać? |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|