Szersze kapcie do seja |
Autor |
Wiadomość |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-12-2018, 02:37 Szersze kapcie do seja
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Mam obecnie do seja dwa komplety opon po poprzednim właścicielu, oponki typu Dębica zarówno na lato jak i zimę, szerokość i pozostałe parametry obu kompletów taka sama 145/70/13. Ostatnio miałem małą stłuczkę, gdzie na zimóweczkach na mokrym asfalcie pojechałem jak na lodowisku. Te dwa komplety które mam są jeszcze w całkiem dobrym stanie, myślę o ich sprzedaży i zakupieniu jakichś szerszych kapci. Wiem że wzrośnie spalanie, ale chciałbym jednak ciut większej przyczepności. W tej chwili na suchym jest przyzwoicie, ale na mokrym mam może 30-40% tej przyczepności. Przy jakiejkolwiek sytuacji wymagającej mocniejszego naciśnięcia na hamulec zostaję z niczym.
W związku z tym zgłaszam zapytanie o to, jakie oponki polecicie do seja, by trochę wzrosło bezpieczeństwo. Jak szerokie kapcie tam wejdą, by nie ocierały o nic przy jeździe i pełnym skręcie kierownicą? Mam standardowe felgi 13 cali, czy warto i czy da się wrzucić tam przy okazji większe kółka? Tu musiałbym kupić dwa komplety, więc osobiście wolałbym zostać przy trzynastkach i wrzucić tam lepszej jakości gumy, jeśli rozmiar felgi jakiegoś kolosalnego wpływu na bezpieczeństwo nie ma. Z góry dziękuję za rady, każda jest cenna |
|
|
|
 |
junioras7
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Kwi 2016 Posty: 503 Skąd: Bath
|
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 07-12-2018, 09:29
Bolid: Seicento 900 |
|
|
155/70R13, lato uniroyal rainexpert3, zima debica frigo2. |
|
|
|
 |
Blaviken
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 63 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 07-12-2018, 17:18
Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900 |
|
|
165/70/13 chyba, mocno na styk, przy oberwanych osłonach nadkoli przy skręcie ociera;p |
|
|
|
 |
raffi99
nówka sztuka ;)
Dołączył: 07 Kwi 2013 Posty: 24 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 08-12-2018, 09:19
Bolid: sei MPi 2003 |
|
|
155/65-13 zima 165/55-14 lub 175/50-14 lato |
_________________ raffi99
 |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 08-12-2018, 13:29
Bolid: Seicento |
|
|
junioras7, +1.... w tą stronę bym poszedł....mój to tez świr na 13 i opona jak od roweru plus sztywny zawias to na mokrym czy lodzie jest kiepsko ALE nie jeżdżę agresywnie gdy właśnie mam zimówki...lato to już 14stki 165/55 plus dystanse 2 i 1.5 cm....może pomyśl tez o tym |
_________________
 |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-12-2018, 23:14
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Jak się wrzuci te dystanse, to koło nie wystaje poza obrys auta? Co do mnie to też nie jeżdżę agresywnie, po prostu popełniłem głupi czeski błąd. Prędkość 50-60 km/h, na suchym myślę, że bym wyhamował i to z zapasem. Tymczasem na mokrym pojechałem jak na lodowisku. Tutaj to był mój głupi błąd i skończyło się na rysach i wgnieceniach, ale gdyby mi np. dziecko wybiegło na jezdnię, to nie miałbym szans wyhamować i trauma by została do końca życia.
Dlatego jednak chcę wsadzić tam coś szerszego, opona 145 to trochę lipa. Myślę że wrzucę 165/55 albo coś w tej okolicy, muszę tylko sprawdzić jak szerokie mam felgi, żeby wiedzieć czy mi te oponki wejdą, czy też felgi trzeba będzie zmieniać. Bo jeśli tak, to wrzucę od razu czternastki i wtedy może nawet jakieś 175/50 do tego wrzucę, choć może to już przesada jak dla takiego auta No ale bezpieczeństwo nie ma ceny. |
|
|
|
 |
junioras7
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Kwi 2016 Posty: 503 Skąd: Bath
|
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 10-12-2018, 09:21
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Tam nie działają hamulce z tyłu i do tego nie równo przód to nawet i 195 nie pomoże. Ten samochód z abs i dobrą 155 będzie miał znacznie krótszą drogę hamowania na śliskiej drodze niż na wielkich tarczach i mega szerokich oponach. |
|
|
|
 |
junioras7
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Kwi 2016 Posty: 503 Skąd: Bath
|
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-12-2018, 22:10
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Debica pasio/2, vivo, frigo to na mokrym tandeta ostatnia-te ostatnie na śnieg tylko dobre.
Na mokre lato to zależy od portwela-155/65/13/Uniroyal rain expert np. na zimę to samo 155/65/13 Barum polaris czy Uniroyal MS plus 77-to są opony głównie najlepsze na mokrym, ale i na suchym czy śniegu dają radę.Zmian zużycia paliwa czy oporów toczenia raczej w stosunku do dębic nie zauważysz. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-12-2018, 02:02
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
ABS niestety nie ma i nie będzie. Jeśli w ogóle tak daleko idące modyfikacje układu hamulcowego są dozwolone, to taniej niż wstawiać to samemu wyszłoby chyba sprzedać to i kupić inny egzemplarz już z ABS. Niemniej fakt, że nie mając ABS traci się choćby siłę hamowania tylnej osi, przy pompie są takie dławiki które wprowadzają dość ostrą politykę ograniczenia siły hamowania tyłu, by czasem w zakręcie auta bokiem nie postawiło. Jak jest ABS, to można dać większą siłę na tył, bo o brak poślizgu i tak zadba komputer. Tego niestety nie przeskoczę. Niemniej fakt, że na przeglądzie wyszła nieco słaba siła hamowania tyłu, gość zwrócił mi na to uwagę, jednak nie twierdził że jest to poza zakresem dopuszczalności, tylko żebym sobie tam zajrzał. Przód łapie minimalnie mocniej lewą stroną niż prawą, w momencie blokowania kół czuć że auto próbuje minimalnie uciekać w prawo (lewe pierwsze wpada w poślizg). |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 11-12-2018, 10:53
Bolid: Seicento |
|
|
mario91, dystanse są różne....jeżeli chodzi o dystanse to tylko poprawia właściwości jezdne...ja bym po prostu ostrożniej jeździł....lub w co wątpię ze aż tak chcesz iść w tuning to fakt zrobić hamulce od podstaw.swapy itp. tak jak wyżej pisze junioras7,
jeżeli przy hamowaniu ściąga ci auto to ja sobie poradziłem z tym czyli wymieniłem wszystkie przewody hamulcowe od pompy po tył ( nowe przewody hamulcowe w oplocie )...plus wyrzuciłem uszkodzone korektory siły hamowania teraz przy hamowaniu auto prosto leci |
_________________
 |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-12-2018, 12:30
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Według kodeksu dopuszczalna różnica P/L to aż 30% co jest masakrą na śliskim, tył wskaźnik nacisk/siła hamowania to dopuszczalne minimalne 50%, gdzie współczesne samochody mają 90-99%. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-12-2018, 20:58
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Na przeglądzie miałem jakieś 1,75 kN strona lewa i 1,55 kN strona prawa z przodu. Tył wyszedł około 0,55 kN obie strony (ręczny nieco mocniej ale nie pamiętam ile; na mokrym blokuje oba koła). Gość na temat przodu nic nie mówił, powiedział tylko że tył nieco słaby i żebym tam zajrzał. |
|
|
|
 |
|