FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szersze kapcie do seja
Autor Wiadomość
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-12-2018, 02:37   Szersze kapcie do seja
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Mam obecnie do seja dwa komplety opon po poprzednim właścicielu, oponki typu Dębica zarówno na lato jak i zimę, szerokość i pozostałe parametry obu kompletów taka sama 145/70/13. Ostatnio miałem małą stłuczkę, gdzie na zimóweczkach na mokrym asfalcie pojechałem jak na lodowisku. Te dwa komplety które mam są jeszcze w całkiem dobrym stanie, myślę o ich sprzedaży i zakupieniu jakichś szerszych kapci. Wiem że wzrośnie spalanie, ale chciałbym jednak ciut większej przyczepności. W tej chwili na suchym jest przyzwoicie, ale na mokrym mam może 30-40% tej przyczepności. Przy jakiejkolwiek sytuacji wymagającej mocniejszego naciśnięcia na hamulec zostaję z niczym.

W związku z tym zgłaszam zapytanie o to, jakie oponki polecicie do seja, by trochę wzrosło bezpieczeństwo. Jak szerokie kapcie tam wejdą, by nie ocierały o nic przy jeździe i pełnym skręcie kierownicą? Mam standardowe felgi 13 cali, czy warto i czy da się wrzucić tam przy okazji większe kółka? Tu musiałbym kupić dwa komplety, więc osobiście wolałbym zostać przy trzynastkach i wrzucić tam lepszej jakości gumy, jeśli rozmiar felgi jakiegoś kolosalnego wpływu na bezpieczeństwo nie ma. Z góry dziękuję za rady, każda jest cenna ;)
 
 
junioras7 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 503
Skąd: Bath
Wysłany: 07-12-2018, 06:27   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


ja u siebie felgi mam 6 cali et 16 oponki 175/50 r13 weszły jak dla mnie idealnie.
_________________
https://www.youtube.com/c...4KbL5pXiMRvsv0Q


https://www.facebook.com/CentoPassion/
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 07-12-2018, 09:29   
   Bolid: Seicento 900


155/70R13, lato uniroyal rainexpert3, zima debica frigo2.
 
 
Blaviken 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 63
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 07-12-2018, 17:18   
   Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900


165/70/13 chyba, mocno na styk, przy oberwanych osłonach nadkoli przy skręcie ociera;p
 
 
raffi99 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 24
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 08-12-2018, 09:19   
   Bolid: sei MPi 2003


155/65-13 zima 165/55-14 lub 175/50-14 lato :grin:
_________________
raffi99
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 08-12-2018, 13:29   
   Bolid: Seicento


junioras7, +1.... w tą stronę bym poszedł....mój to tez świr na 13 i opona jak od roweru plus sztywny zawias to na mokrym czy lodzie jest kiepsko :znudzony: ALE nie jeżdżę agresywnie gdy właśnie mam zimówki...lato to już 14stki 165/55 plus dystanse 2 i 1.5 cm....może pomyśl tez o tym :wink:
_________________

 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-12-2018, 23:14   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Jak się wrzuci te dystanse, to koło nie wystaje poza obrys auta? Co do mnie to też nie jeżdżę agresywnie, po prostu popełniłem głupi czeski błąd. Prędkość 50-60 km/h, na suchym myślę, że bym wyhamował i to z zapasem. Tymczasem na mokrym pojechałem jak na lodowisku. Tutaj to był mój głupi błąd i skończyło się na rysach i wgnieceniach, ale gdyby mi np. dziecko wybiegło na jezdnię, to nie miałbym szans wyhamować i trauma by została do końca życia.

Dlatego jednak chcę wsadzić tam coś szerszego, opona 145 to trochę lipa. Myślę że wrzucę 165/55 albo coś w tej okolicy, muszę tylko sprawdzić jak szerokie mam felgi, żeby wiedzieć czy mi te oponki wejdą, czy też felgi trzeba będzie zmieniać. Bo jeśli tak, to wrzucę od razu czternastki i wtedy może nawet jakieś 175/50 do tego wrzucę, choć może to już przesada jak dla takiego auta :D No ale bezpieczeństwo nie ma ceny.
 
 
junioras7 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 503
Skąd: Bath
Wysłany: 10-12-2018, 05:51   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


Możesz zrobić swap hamulców z tyłu zamienić bębny na tarcze a z przodu dać większe i wentylowane oczywiście przy większych tarczach z przodu felgi mnimum 14 :lol:
_________________
https://www.youtube.com/c...4KbL5pXiMRvsv0Q


https://www.facebook.com/CentoPassion/
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 10-12-2018, 09:21   
   Bolid: Seicento 900


Tam nie działają hamulce z tyłu i do tego nie równo przód to nawet i 195 nie pomoże. Ten samochód z abs i dobrą 155 będzie miał znacznie krótszą drogę hamowania na śliskiej drodze niż na wielkich tarczach i mega szerokich oponach.
 
 
junioras7 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 503
Skąd: Bath
Wysłany: 10-12-2018, 10:33   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


Tylko przy swapie hamulców wymieniasz i pompę hamulcową jak i serwo bo wiadome źe jak byś zostawił serie to tak jak piszesz wielkość tarczy nie ma sensu. Natomiast ABS robi robotę :grin:
_________________
https://www.youtube.com/c...4KbL5pXiMRvsv0Q


https://www.facebook.com/CentoPassion/
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-12-2018, 22:10   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Debica pasio/2, vivo, frigo to na mokrym tandeta ostatnia-te ostatnie na śnieg tylko dobre.
Na mokre lato to zależy od portwela-155/65/13/Uniroyal rain expert np. na zimę to samo 155/65/13 Barum polaris czy Uniroyal MS plus 77-to są opony głównie najlepsze na mokrym, ale i na suchym czy śniegu dają radę.Zmian zużycia paliwa czy oporów toczenia raczej w stosunku do dębic nie zauważysz.
 
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-12-2018, 02:02   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


ABS niestety nie ma i nie będzie. Jeśli w ogóle tak daleko idące modyfikacje układu hamulcowego są dozwolone, to taniej niż wstawiać to samemu wyszłoby chyba sprzedać to i kupić inny egzemplarz już z ABS. Niemniej fakt, że nie mając ABS traci się choćby siłę hamowania tylnej osi, przy pompie są takie dławiki które wprowadzają dość ostrą politykę ograniczenia siły hamowania tyłu, by czasem w zakręcie auta bokiem nie postawiło. Jak jest ABS, to można dać większą siłę na tył, bo o brak poślizgu i tak zadba komputer. Tego niestety nie przeskoczę. Niemniej fakt, że na przeglądzie wyszła nieco słaba siła hamowania tyłu, gość zwrócił mi na to uwagę, jednak nie twierdził że jest to poza zakresem dopuszczalności, tylko żebym sobie tam zajrzał. Przód łapie minimalnie mocniej lewą stroną niż prawą, w momencie blokowania kół czuć że auto próbuje minimalnie uciekać w prawo (lewe pierwsze wpada w poślizg).
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 11-12-2018, 10:53   
   Bolid: Seicento


mario91, dystanse są różne....jeżeli chodzi o dystanse to tylko poprawia właściwości jezdne...ja bym po prostu ostrożniej jeździł....lub w co wątpię ze aż tak chcesz iść w tuning to fakt zrobić hamulce od podstaw.swapy itp. tak jak wyżej pisze junioras7,
jeżeli przy hamowaniu ściąga ci auto ;/ to ja sobie poradziłem z tym czyli wymieniłem wszystkie przewody hamulcowe od pompy po tył ( nowe przewody hamulcowe w oplocie )...plus wyrzuciłem uszkodzone korektory siły hamowania teraz przy hamowaniu auto prosto leci :wesoly:
_________________

 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 11-12-2018, 12:30   
   Bolid: Seicento 900


Według kodeksu dopuszczalna różnica P/L to aż 30% co jest masakrą na śliskim, tył wskaźnik nacisk/siła hamowania to dopuszczalne minimalne 50%, gdzie współczesne samochody mają 90-99%.
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-12-2018, 20:58   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Na przeglądzie miałem jakieś 1,75 kN strona lewa i 1,55 kN strona prawa z przodu. Tył wyszedł około 0,55 kN obie strony (ręczny nieco mocniej ale nie pamiętam ile; na mokrym blokuje oba koła). Gość na temat przodu nic nie mówił, powiedział tylko że tył nieco słaby i żebym tam zajrzał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum