Szarpanie i brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
have_fun1
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 18 Gru 2018 Posty: 3 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 18-12-2018, 09:07 Szarpanie i brak mocy
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Witam koledzy
Problem pojawił się nie dawno
Wracając z pracy samochód pracował bez zarzutu .Niestety rano po odpaleniu zapaliła się kontrolka check silnika.Po podłączeniu do kompa wykazało błąd P0201. Mechanik sprawdził wtrysk wszystko ok.zalecił wymienić świece kable i cewkę.Problem nadal pozostał.Zauważyłem też że samochód stracił na mocy-rozpędza się max do 3 biegu i przy gwałtownym dodaniu gazu poszarpuje.Poza tym po odpaleniu chodzi dziwnie - klekocze jak diesel.
Swiece Bosch
Kable NGK
Cewki Magnetti Marelli
Pomóżcie koledzy bo nie mam zamiaru fortuny przeznaczyć na naprawę |
|
|
|
 |
DmX
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Wrz 2018 Posty: 4 Skąd: Mexico
|
Wysłany: 18-12-2018, 09:23
Bolid: SC Actual |
|
|
Padła świeca ? |
|
|
|
 |
have_fun1
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 18 Gru 2018 Posty: 3 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 18-12-2018, 09:42
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Raczej nie bo wymienione 3 tygodnie temu z okablowaniem i cewkami |
|
|
|
 |
slonik
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 99 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 18-12-2018, 19:34
Bolid: sc x3 |
|
|
A w jaki sposób sprawdził wtrysk? Błąd wtryskiwacza na pierwszym cylindrze. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-12-2018, 03:21
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
slonik napisał/a: | A w jaki sposób sprawdził wtrysk? Błąd wtryskiwacza na pierwszym cylindrze. |
Zapewne podłączył żaróweczkę i doszedł do wniosku, że mryga...
Bierz najtańszy miernik elektryczny w łapkę, odepnij kabelki od wszystkich wtryskiwaczy i po kolei sprawdzaj ich oporność. Jeden (pierwszy) powinien mieć wyraźnie inną, lub w ogóle będzie poza skalą. Jeżeli wszystko będzie OK, to uruchom auto i nagrzej porządnie silnik, do włączenia wentylatora chłodnicy. Oczywiście przy zamkniętej masce, żeby tam się temperatura porządna zrobiła. Następnie zgaś, otwórz maskę, szybko odepnij kabelki od wtrysków i zrób znów pomiar oporności. Bywa czasem że wtrysk na zimnym działa, a na ciepłym przestaje.
Jeśli tak będzie, to musisz wymienić ten wtryskiwacz, bo widocznie zdechł. Stąd brak mocy, szarpanie i tak dalej, bo auto prawdopodobnie nie chodzi na jednym cylindrze. |
|
|
|
 |
sauber59
Bywalec

Dołączył: 24 Wrz 2017 Posty: 56 Skąd: Nowy Wiśnicz
|
Wysłany: 19-12-2018, 09:04
Bolid: 1,1 SPI |
|
|
Tak, druga sprawa to potem jak silnik ostygnie nieco to warto wykręcić świece i porównać ich kolory. Jeżeli jedna będzie zdecydowanie inna to znaczy ze jest kłopot z tym cylindrem.
Potem, jeżeli dysponujesz wciąż starymi kablami to warto na próbę założyć stary przewód do tej świecy.
Sam tak miałem, z tym, że w SPI gdzie jest 1 wtryskiwacz. Wymiana kompletu kabli na BERU oraz na NGK powodowała że na jednym i drugim komplecie szarpal i strzelał samochód po zagrzaniu. Jeden z nowych przewodów wymieniłem na stary i sprawa sie rozwiązała. |
_________________ http://seicento.com.pl/to...2,15.htm#562386
 |
|
|
|
 |
have_fun1
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 18 Gru 2018 Posty: 3 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 29-12-2018, 15:13
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Dziwny dźwięk silnika
Świece kable i przewody wymienione no i rozrząd przy 137 000 teraz ma 145 000
Zauważyłem dziwny dźwięk
https://www.youtube.com/watch?v=QacBwJnW4nc |
|
|
|
 |
raffi99
nówka sztuka ;)
Dołączył: 07 Kwi 2013 Posty: 24 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 29-12-2018, 20:50
Bolid: sei MPi 2003 |
|
|
Przy wymianie rozrządu wymieniałes pompę wody? Jeśli tak zobacz do alternatora.....łożyska |
_________________ raffi99
 |
|
|
|
 |
jackst
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 26 Skąd: Mazury Ełk
|
Wysłany: 07-01-2019, 19:29
Bolid: Seicento 1.1 spi |
|
|
Sprawdz tez poduszki zwlaszcza tylna bo strasznie telepie tym silnikiem, jesli chodzi o prace moze rozrzad przeskoczyl |
|
|
|
 |
|