Wymiana/sprawdzenie rozrządu w nowym/pozmianowym MPI |
Autor |
Wiadomość |
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-06-2019, 00:29
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
I da się,jest ok,lekko rolkę słyszę,ale już zostaw w spokoju,te rolki napina się naprawdę delikatnie.Osłona i git. |
|
|
|
|
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-06-2019, 16:35
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010 |
|
|
A jednak rolka... Właśnie coś tam sobie piszczy... Przy okazji kupię nowy, porządny napinacz. Poza tym jednak jest naprawdę OK:
Czas 0-100 może nie jest oszałamiający, ale jest całkiem poprawny. Należy mieć na uwadze, że to pomiar na podstawie GPS - licznikowe 100 wskakuje szybciej, a do tego to jest VAN - długa skrzynia. Ale fajnie było się rozpędzić na autostradzie do tych 159 km/h (na liczniku 165). Blokady okazały się niepotrzebne - znaki na oryginalnym pasku wystarczyły. |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-06-2019, 01:11
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
265tys km ma to nieźle jak na vana i koło 155/65/13 czy 155/70/13. Jak 600 vanem 1.1mpi ze znikomym przebiegiem bez lpg na 155/70/13-na esce 13,7s, vanem z 1.2 60km-pomodzonym na 67,8/105nm 10,6s-sejem abarthem 1.1spi 76,7km/96nm-8,44s, golfem R tune by comsport-347km-z laung control-4,4s:-)
Tylko mam dsg w łapie i sychro mnie nie lubią |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-06-2019, 22:26
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
JevgieniJ napisał/a: | VAN - długa skrzynia |
Długie skrzynie miały chyba wszystkie 1.1 mpi poza wersją Sporting. Sam taką posiadam, zarąbista sprawa na autostradzie czy ekspresowej, ale w mieście czasem nie wiadomo na jakim biegu jechać. Np 35 km/h - na dwójce już troche wyje, na trójkę jeszcze za mało. |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-06-2019, 01:24
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
mario91 napisał/a: | JevgieniJ napisał/a: | VAN - długa skrzynia |
Długie skrzynie miały chyba wszystkie 1.1 mpi poza wersją Sporting. Sam taką posiadam, zarąbista sprawa na autostradzie czy ekspresowej, ale w mieście czasem nie wiadomo na jakim biegu jechać. Np 35 km/h - na dwójce już troche wyje, na trójkę jeszcze za mało. |
MPI miały w większości i c526(tzw 900kowa) w dzwonie 1.1 i zdarzały się z klasyczną eską c514-na tzw. suchych półosiach.c526 obok mokrych tzw. półosi,gdzie cięko często wymieniać uszczelniacze,jest mniej precyzyjna,ale krótsza ciut od s-c514.Sporting i abarth/schumacher mpi miały c514 tak samo jak spi sportingową i paliową/abathową.-o dostepność i dobry stan tych skrzyć niestety ciężko. |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-07-2019, 23:22
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Skrzynię z 900-setki też ładowali do 1.1 i to wytrzymywało? Z resztą tak czy tak, ona jest tak krótka, że jazda gdziekolwiek poza miastem musiała być mega utrapieniem. |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-07-2019, 00:09
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
mario91 napisał/a: | Skrzynię z 900-setki też ładowali do 1.1 i to wytrzymywało? Z resztą tak czy tak, ona jest tak krótka, że jazda gdziekolwiek poza miastem musiała być mega utrapieniem. |
900-ka przestała spełniać normę spalin, to ją wycofali,skrzyń zostało,co zrobić? Wlepić w obudowy 1.1 wałki i tryby i puścić na rynek dalej.Co do skrzyni,dlaczego miała przy 15km wiecej nie wytrzymywać-zawsze są rezerwy.
O krótkich skrzyniach też coś wiem,bo miałem abarth'a 0,987-5kę i spalanie w trasie było jak w mieście,o brotach nie wspomnę-Wstawiłem 5-kę z eski 0,766 i przy 180km/h nie było już 6500obr. tylko 5600,chociaż zmiana z 4 ki na 5 to ok.900obr w dół.-sporo.Poszukaj sobie eski,najlepiej z cywilnego 1.1spi/mpi z podciąganym wstecznym-wbrew pozorom skrzynia długa,ale na trasę bdb.80% na allegro to eski te z ,,suchymi półosiami''.Pamietaj też,że nie każda skrzynia c514 podejdzie pod łapę czy aluminiąwą, czy stalową w budzie sc,w cc nie było róznicy,dlatego warto zmierzyć rozstaw śrub w łapie-i w innej skrzyni. |
|
|
|
|
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-07-2019, 23:25
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010 |
|
|
Ja mam skrzynię B813 - co to za wynalazek? |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-07-2019, 00:07
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Tego najstarsi górale nie wiedzą symbole są na każdej części obudowy-nr musi byc 8-9 cyfrowy,ale w fiacie o niczym to nie świadczy na 100% |
|
|
|
|
ziggy
Bywalec
Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 80 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 23-07-2019, 09:46
Bolid: Seicento |
|
|
A ile płaciliście za osprzęt do wymiany rozrządu? |
|
|
|
|
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-07-2019, 10:35
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010 |
|
|
Zestaw blokady wału i wałka - 32 zł + wysyłka.
Klucz napinacza - 15 zł + wysyłka.
Jednak jak wspomniałem wyżej, ustawienie rozrządu na te blokady nie było właściwe - samochód wolno przyśpieszał i wywalał błędy wypadania zapłonów powyżej 100 km/h. Ostatecznie rozrząd ustawiłem wg znaków na oryginalnym pasku i tak jeżdżę od miesiąca. Przyśpieszenie jest właściwe, a błąd wypadania zapłonów już się nie pojawił, więc ja jestem zdania, że blokady są nieprzydatne i w zupełności wystarczą znaki na pasku. Co innego klucz napinacza - ten bardzo ułatwia pracę i precyzyjne ustawienie znaków na napinaczu.
Tak jedzie samochód z rozrządem ustawionym wg znaków na pasku: https://www.youtube.com/watch?v=vaNh9RJ4SrU |
|
|
|
|
stiven
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Mar 2019 Posty: 9 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 23-07-2019, 12:35
Bolid: Seicento |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Tego najstarsi górale nie wiedzą symbole są na każdej części obudowy-nr musi byc 8-9 cyfrowy,ale w fiacie o niczym to nie świadczy na 100% |
No coś w tym jest.
Dodam od siebie, że jednym z lepszych pomysłów jest podczas zakupu tego całego osprzetu związanego z rozrządem, podać nr Vin sprzedawcy. On na tej podstawie będzie w stanie odszukać odpowiedniego osprzętu z tego zakresu -mozna o to dopytać np tutaj pod linkiem: https://motoszef.pl/ |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-07-2019, 02:39
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Poszukaj sobie eski,najlepiej z cywilnego 1.1spi/mpi z podciąganym wstecznym-wbrew pozorom skrzynia długa,ale na trasę bdb.80% na allegro to eski te z ,,suchymi półosiami''. |
Tyle że ja właśnie mam tą z podciąganym wstecznym, o skrzynkę z 900 pytałem z czystej ciekawości Ta moja jest mega długa, jedynka i dwójka jeszcze są jeszcze w miarę krótkie, przez co auto dobrze zbiera się ze świateł. Trójka jest już zauważalnie dłuższa, do czwórki różnica jest nieco mniejsza, ale za to piątka jest zajebiście długa. Przy 120 km/h silnika jeszcze nie słychać, bo zagłusza szum powietrza i opon.
Przy tej skrzyni v-max osiągam na czwórce, piątka jest jakby nadbiegiem i właściwie w normalnej jeździe nawet po krajówkach mało jej używam. Jedynie na autostradach i eskach, gdzie mogę się rozpędzić i utrzymywać długo stałą wysoką prędkość, piątka spełnia swoje zadanie.
W mieście z tą skrzynią jest nieco trudniej, choć gdy auto puste to i tak ma kopa. Silnik 1.1 sam w sobie jest dość żwawy, chętnie ciągnie z dołu, przez co bez żadnego piłowania można ładnie odjechać wszystkim ze świateł, starczy mocniej wcisnąć gaz i szybko zmieniać biegi Jeżdżąc poza godzinami szczytu, przy minimum ekodrajwingu da się zejść do 6 litrów na 100 spokojnie, mimo że latam na oponkach 165mm wielosezonowych. |
|
|
|
|
szod
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Lip 2023 Posty: 1 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-07-2023, 14:43
Bolid: FIAT 600 |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Masz zły pasek ,od starego mpi.-mistrzostwo:-) Tu masz prawdziwy,szukając części szukaj do Pandy II 1.1mpi po 2007roku. |
Witam i sorki za wykopaliska Nie był bym tego taki pewny, że pasek zły. Mam Fiata 600 z 2008 roku. Nie ma nawet 12k przejechane. Myślałem żeby zrobić rozrząd, bo z samego wieku już by pasowało. Odchyliłem na razie tylko górną osłonę żeby zobaczyć jaki jest pasek - jest tak samo wąski 15mm. No i teraz pozostaje pytanie przy ewentualnej wymianie rozrządu - robić jak jest, czy "przerabiać" na szerszy pasek... Nie wiem jakiej jest szerokości jest koło na wale. Pompa pewnie jest na wąski pasek. |
|
|
|
|
|