Felgi , wejdą? |
Autor |
Wiadomość |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1
Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 17-10-2018, 15:48
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
zdjęcia nie widać
Ja miałem na Punto II felgi 14" z Abarth / Schumacher i p'n'p |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
|
Piter____K
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Paź 2018 Posty: 4 Skąd: Jawor
|
|
|
|
|
Vietnam
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 28 Mar 2019 Posty: 2 Skąd: Koźmin Wlkp.
|
Wysłany: 17-04-2019, 20:32
Bolid: Abarthcik99 |
|
|
Witam koledzy nie mam zbytnio czasu i zapewne gdzieś już to było zapytane ale wybaczcie na szybko potrzebuje czy felgi 14” 6j ET38 opony 155/65 w przyszłości 175/50 wejdą pod zawieszenie Mts 50/70 tak szczerze to kupiłem zadowolony te koła założyłem dwie przednie i wyjeżdżając z garażu by tylne założyć coś przyciera i to mocno jestem zielony w takich rzeczach ale nie odrazu Kraków zbudowano robię swojego sejka abarth naprawdę ładny (foty wrzucę później) i chce mieć ta satysfakcję ze sam zrobiłem pewnie wiecie o co chodzi i pomożecie bo bez porady ani rusz Z góry dzięki pewnie nie ostatni raz |
_________________ Vietnam |
|
|
|
|
Magikrealista
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 368 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-04-2019, 23:56
Bolid: Ceed 1.4 DOHC |
|
|
Vietnam napisał/a: | Witam koledzy nie mam zbytnio czasu i zapewne gdzieś już to było zapytane ale wybaczcie na szybko potrzebuje czy felgi 14” 6j ET38 opony 155/65 w przyszłości 175/50 wejdą pod zawieszenie Mts 50/70 tak szczerze to kupiłem zadowolony te koła założyłem dwie przednie i wyjeżdżając z garażu by tylne założyć coś przyciera i to mocno jestem zielony w takich rzeczach ale nie odrazu Kraków zbudowano robię swojego sejka abarth naprawdę ładny (foty wrzucę później) i chce mieć ta satysfakcję ze sam zrobiłem pewnie wiecie o co chodzi i pomożecie bo bez porady ani rusz Z góry dzięki pewnie nie ostatni raz |
Zależy co przyciera, raczej nie zacisk o felgę tylko opona po nadkolu ? Trudno coś powiedzieć bez zdjęcia. |
_________________
|
|
|
|
|
Vietnam
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 28 Mar 2019 Posty: 2 Skąd: Koźmin Wlkp.
|
Wysłany: 19-04-2019, 05:47
Bolid: Abarthcik99 |
|
|
Zacisk o felgę jakie dystanse proponujecie??? |
_________________ Vietnam |
|
|
|
|
JarekPolarek
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Sie 2019 Posty: 1 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-08-2019, 23:08
Bolid: '99 126p i '01 Seicento 0.9, niedługo 1.2 |
|
|
Hej, wiem że trochę stary temat ale potrzebuję porady. Znalazłem felgi które mi się podobają, 13x6 4x98 ET 28. Opony planuję 175/50R13. Czy mi ten zestaw wejdzie przy obniżeniu 40/40 bez klepania błotników, wyjmowania nadkoli i ocierania, czy nie mam co liczyć na cudy? |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-08-2019, 23:49
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Mogę powiedzieć tyle, że 165/65/13 przy standardowej wysokości zwieszenia wchodzą nawet z rezerwą. Jedynie przy maksymalnym skręcie zbliżają się dość mocno do nadkoli, zostaje tak z jeden centymetr luzu. 175/50/13 to profil nawet niższy od moich, prawdopodobnie da radę, choć przy dociążeniu auta trochę ciasno może być. Ale chyba nie na tyle, by klepać błotniki. |
|
|
|
|
junioras7
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Kwi 2016 Posty: 503 Skąd: Bath
|
|
|
|
|
dawid94
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 13 Wrz 2019 Posty: 3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 13-09-2019, 10:36 Felgi 15
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Panowie czy felgi 15 calowe , szerokość 7J Et 35 podejdą do sejko ? oponka na nich 185/60 |
|
|
|
|
Blaviken
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 63 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 14-09-2019, 19:37
Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900 |
|
|
nope, 165/70/13 wchodzi na styk, a te co masz są łącznie o 4 cm większe |
|
|
|
|
Kociemb
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 13 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 13-11-2019, 11:13
Bolid: 1.1 mpi sporting |
|
|
Witam!
Panowie mam alufelgi do mojego seja 14x5.5 et 45.5 i tutaj pytanie czy ktoś takie coś montował bez dystansów ?
Teraz mam alu 14x5.5 et 36 i jest spoko.
Przymierzałem na sucho i z przodu powinno być spoko, natomiast tył raczej na styk... Jest dość blisko wachacza ( niecały centymetr). Ale wydaje mi się że nie powinno trzeć...
Ktoś ma jakieś doświadczenia z takimi właśnie felgami ?
No i przy okazji wie ktoś jakie alusy były oryginalnie w Sportingach ? |
|
|
|
|
ellaj
Bywalec
Dołączyła: 16 Gru 2009 Posty: 50 Skąd: Wroclaw
|
|
|
|
|
zabiel36
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Kwi 2022 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-05-2022, 18:11
Bolid: 600 1.1 MPI |
|
|
Przeczytałem cały ten temat i parę innych, ale różnie ludziska doradzają i różne mają cele jeśli chodzi o dystanse (np. spasy ) więc muszę zapytać mimo wszystko.
Felgę klasykę kupiłem czyli Intra 13x7" ET23 4x100 otwór centr. 60,1 do tego opona 165/55 lub 175/50 i zawias -75/50 (ewentualnie do podniesienia przód na max -47). Jakie najmniejsze dystanse powinno się założyć na przód, a jakie na tył żeby nie trzeba było ruszać ani drążków kierowniczych z przodu ani wahaczy z tyłu, zostawić nadkola plastikowe i nie ruszać rantów nadkoli? Da się bez tych wszystkich kombinacji uniknąć cięcia opon? Jakby to pomogło to mogę założyć 165 zamiast 175 do których chyba mi na razie bliżej. Dodam tylko, że właściwie zawsze jeżdżę sam bez załadowanego bagażnika co może mieć znaczenie przy tym.
Wiem, że jak włożę np 4x15mm to będzie luz od środka tylko wtedy problem z rantami jest z tyłu (nie wiem jak z przodu). Nie chodzi mi o jakieś super spasy itp. tylko totalne minimum dystansu, które jest niezbędne pod kątem drążków i wahaczy, a jednocześnie nie zmusi do rolowania rantów nadkoli. 10mm z przodu i 5mm z tyłu czy wtedy będzie za mało miejsca od środka?
Czy biorąc mały dystans 5/10mm (bez kołnierza) problem braku kołnierza rozwiązuje to, że jest w dystans włożony plastikowy pierścień centrujący z przejściem z 58,1 na 60,1? Bo już zwariowałem i sam nie wiem tyle różnych konfiguracji tu jest podanych na przestrzeni lat, a chcę też żeby felga była właściwie założona i nie latała sobie wyrabiając śruby.
Strasznie się rozpisałem, ale pomożecie? |
|
|
|
|
|