Planowanie głowicy pod 98 i LPG |
Autor |
Wiadomość |
ikick
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Maj 2019 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-05-2019, 14:44 Planowanie głowicy pod 98 i LPG
Bolid: Punto 2 FL 1.2 8v |
|
|
Witam wszystkich, posiadam Punto 2 FL 1.2 8v 60hp, piszę tutaj bo jak się orientuje ten silnik od 1.1 z seja się nie różni wiele
Silnik ten ma niski stopień sprężania wg mnie, chciałem go podnieść gdyż jeżdżę na LPG (lub 98)
Na forum wyczytałem że pasuje uszczelka od GP 1.4 8v, jest ona cieńsza więc podnosi st. sprężania, powiedzcie co o tym myślicie ? I w ogóle czy do tej uszczelki jeszcze dodatkowo splanować głowicę ?
No i przede wszystkim czy taki silnik wymaga ponownego strojenia potem ?
Nie startuje w rajdach, jeżdżę na co dzień, ale lubię mieć coś grzebnięte
z góry dzięki i pozdro |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-05-2019, 01:51
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
A więc tak-samo planowanie głowicy przy lpg mija się z cele,ogólnie planowanie głowicy samo mija się z celem-mówie o takim większym-bez innych modów d to błąd i najwieksza różnica to dużżo wyższa temp. w komorze spalania ...a moc może ze 2 km/błąd hamowni.
Co do uszczelek standardowa ma 1,65mm, metalowa z Grande, ale 1.265km, 0,49mm co już daje spory rozstrzał-podałem na przykładzie Elringa.I na tym bym zakończył temat-metalowa uszczelka w fire wyeliminowała w większości problem z jej wypalaniem w starszych typach i to największy plus-planować dodatkowo odradzam-oczywiście po zdjęciu czapki i przy założeniu warto sprawdzić jej płaszczyznę i nic poza tym bo będzie gorzej. Już na tym etapie dał bym świece z ngk z literką 7(zimniejsze) czy dedykowane irydy.Stroić nic nie trzeba. |
|
|
|
 |
ikick
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Maj 2019 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-05-2019, 13:16
Bolid: Punto 2 FL 1.2 8v |
|
|
Dzięki za konkret
pozdro |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-05-2019, 01:45
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
ikick napisał/a: | Dzięki za konkret
pozdro |
W tym silniku jak już zdejmiesz czapkę pod metalową uszczelkę,a jak to napisałeś lubisz mieć coś grzebnięte , daj mu w dobrym stanie wałek 866 z min. punto I 75 ma ,,lepsze'' parametry niż seryjny 4x4 i jak kieszeń pozwoli chociaż wkladkę sportową k&N-dało by Ci to lepszą górę kosztem ciut gorszego dołu-zazwyczaj w takim set-upie wychodzi 65-68km i coś czego nie ma w serii od 3,5-4tys ciągnie sporo mocniej(pojecie względne.) Stroić też nie trzeba AFR,EGT wychodzi ok,gaz pewnie tak.To dosyć tani i popularny mod w silnikach fire z innym wałkiem niż 866.... |
|
|
|
 |
ikick
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Maj 2019 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-10-2019, 21:41
Bolid: Punto 2 FL 1.2 8v |
|
|
Dzięki za odp, dół mi się przydaje na co dzień, więc... ni ma co grzebać
Zmienię na Grande 1.4Tjet i na dzień dobry wleci Garrett z lepszymi gratami
Pozdro dla wytrwałych co w wolnossakach grzebio |
|
|
|
 |
|