Skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
Jaca79
nówka sztuka ;)
Wiek: 45 Dołączył: 05 Paź 2019 Posty: 1 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 05-10-2019, 10:31 Skrzynia biegów
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Witam,mam Seicento z 2002r.z silnikiem 1,1 i dzisiaj pojawił się problem z włączeniem biegu wstecznego,a dokładnie biegu nie można włączyć czuć duży opór i słychać przy tym rzężenie.Proszę o pomoc co może być tego przyczyną i jak to zreperować.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 05-10-2019, 15:37
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
Naciąg linki sprzęgła? Albo samo sprzęgło już. |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-10-2019, 22:10
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Jak rzężenie to znaczy, że sprzęgło nie rozłącza do końca, skrzynia powinna być ok. Inne biegi możesz jeszcze włączyć normalnie, bo mają synchronizatory. Podnieś maskę i patrząc od przodu po prawej stronie będziesz miał skrzynię. Na niej jest dźwignia sprzęgła, poproś kogoś by je wcisnął a Ty patrz, na pewno zauważysz co się rusza. Na końcu dźwigni zaczepiona jest linka i jest tam taka plastikowa nakrętka. Kręć nią w prawo (zazwyczaj idzie ręką, jeśli nie to pasuje klucz nr 17 o ile pamiętam), w ten sposób naciągniesz nieco linkę. W kabinie pedał uniesie się do góry, ustaw to tak, by pedał sprzęgła był na tej samej wysokości co pedał hamulca (pewnie jest sporo niżej).
Jeśli powyższe nie pomoże, to niestety klęka już samo sprzęgło. |
|
|
|
 |
Stanislaw1988
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 20 Wrz 2019 Posty: 17 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 27-10-2019, 08:18
Bolid: Seicento Sporting `98 1.1 SPI |
|
|
Ja mam podobny problem, tylko że ja mam coś takiego, że czasami nie mogę wrzucić albo jedynki, albo wstecznego. I muszę dać trójkę i potem dopiero wsteczny albo jedynka. Z tego, co mi znajomy powiedział, może być to wina oleju skrzyni biegów, albo poduszka pod skrzynią biegów. Tylko czy to rzeczywiście może powodować takie problemy? |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 27-10-2019, 17:20
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Stanislaw1988 napisał/a: | Z tego, co mi znajomy powiedział, może być to wina oleju skrzyni biegów, albo poduszka pod skrzynią biegów. |
Ja pierwsze co bym sprawdził to "osadzenie" lewarka zmiany biegów. Czy nie ma tam już zbyt dużych luzów.
http://www.tomczesci.pl/i...at-seicento.htm
 |
|
|
|
 |
Stanislaw1988
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 20 Wrz 2019 Posty: 17 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 28-10-2019, 04:11
Bolid: Seicento Sporting `98 1.1 SPI |
|
|
wojtek12321, dziękuje za odpowiedź, mam jeszcze jedno pytanie, czy skrzynia biegów (w razie jakby ją trzeba było wymienić) będzie pasować z Seicento 1.1 SPI czy muszę strikte do Sporting szukać ? |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-12-2019, 02:10
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Trochę po czasie, ale odpowiem dla potomności. Otóż skrzynka Sportingowa z tego co mi wiadomo ma krótkie biegi, właśnie po to żeby samochód był bardziej "sporting" Natomiast jak znajdziesz zwykłą do 1.1, to najpewniej trafisz na tzw. długą, która pogarsza przyspieszenie auta, ale za to ma zarąbiście długą piątkę, co jest dobre do jazdy autostradowej (do 110 km/h praktycznie nie słychać silnika). Może się też zdarzyć skrzynka od dziewięćsetki (też krótka), którą ponoć czasem ładowali do 1.1. Gdzieś tu na forum są dokładne oznaczenia skrzynek, dzięki temu dowiesz się co siedzi w środku. |
|
|
|
 |
|