FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana V biegu?
Autor Wiadomość
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-03-2020, 22:39   Zmiana V biegu?
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Mam 1.1 mpi i najdłuższą skrzynkę jaka była (podciągany wsteczny). Chciałbym mieć krótszą piątkę i widzę dwie opcje: skołowanie i montaż skrzyni C-526 (plus pewnie wybierak i 'mokre' półosie) ewentualnie szóstki od Stilo, albo modzenie tej którą mam na aucie.

Słyszałem że ktoś robił moda skrzyni Sportingowej, polegającego na wydłużeniu piątki. Ponoć nie trzeba było nawet skrzyni z auta ściągać, bo rzekomo miało się dać podmienić tryby po zdjęciu tylnego dekla (tego za lewym kołem). Niestety żadnych dokładniejszych informacji nie było, więc możliwe że to fejk. Da się coś takiego zrobić?

Chciałbym zachować swoją skrzynkę bo bardzo dobrze chodzi, a kupując inną to nigdy nie wiadomo co się dostanie i czy spasuje. Tylko ta piątka mnie denerwuje, co większa górka to trzeba redukować i wyć czwórką.
 
 
Blaviken 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 63
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 04-03-2020, 10:48   
   Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900


zamień się z kimś ;D
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 05-03-2020, 21:42   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


customa na pewno da się zrobić/ wyrzeźbić. Jednakże osobiście nie pomogę w takim tuningu - aż tak mocno nigdy nie dłubałem
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
centoo 
Nałogowiec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 141
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-03-2020, 13:03   
   Bolid: sCento


Piate kolo biegu sa praktycznie te same w kazdej w skrzyni, roznica przelozenia jest miedzy najdluzszym a najkrotszym to 0.158 praktycznie bez roznicy.

Zmien cala skrzynie z wersji S albo SX tam jest glowne 3.562 na drugmi miejscu masz sporting z przelozenie 3.867. Zmiana z suchych polosi na mokre to jak strzelic sobie w kolano
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-03-2020, 03:10   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Jak chcesz zachować swoją skrzynie to zmiana 5-ki ze sportinga 0,827 vs. 0,766 tyle tylko,że;
a.dostanie kół w dobrym stanie ze sportinga to,Panie;
b. zaniknie praktycznie różnica miedzy 4 a 5-ka
skrzynia 6gear-to 5 biegów bardzo krótkich i 6 leciutko dłuższa niz Twoja 5-ka-0,744 vs 766-skrzynia jest prawie p&p jak masz stalową łapę. Przy alu bananie mogą otwory nie pasować.Wybierak ,dwon,wszysko pasuje.
Ps. grzebanie w sprawnej skrzyni częściami zuzytymi,kończy się zawsze hałasem,brakiem precyzji.5-ke w c514 wyjmujesz przez dekie bez rozbierania skrzyni.C526-zapomnij-kiepska skrzynia.
 
 
 
centoo 
Nałogowiec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 141
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-03-2020, 16:36   
   Bolid: sCento


Mozesz kupic nowe kola zebate nie jest to problem ;)
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-03-2020, 20:49   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


centoo napisał/a:
Mozesz kupic nowe kola zebate nie jest to problem ;)

Do 900-ki albo eski;-)
 
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-03-2020, 03:32   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Czy trzeba mieć jakieś specjalne narzędzia by zmienić te koła zębate? Co do mocowania, to dawno tam nie zaglądałem, ale jestem na 99% pewien że jest tam taki właśnie "banan":



Ale to chyba można wymienić na stalową łapę, bo widzę że jest przykręcane śrubami do skrzyni. Chyba że masz na myśli, że te dwa otwory w podłużnicy auta do mocowania poduszki nie będą potem pasowały?

Co do przełożenia 6 biegu w skrzyni szóstce, to znalazłem na forum że ma 0,744 w wersji z przełożeniem głównym 4,923 (króóótka), ale to jest z Punto. Skrzynia ze Stilo ma szóstkę 0,766 a przełożenie główne 4,0714 (ta byłaby w sam raz).

Licząc dla opon 165/65/13 przy obecnej skrzyni (długa piątka c514) mam przy 3000 obr/min prędkość 113 km/h i rzeczywiście tak jest (przejechałem się z kompem i sprawdzałem obroty).
Na szóstce z Punto na 6 biegu miałbym 84 km/h, czyli krócej niż na obecnej skrzyni na czwórce, bo na niej mam 89 km/h przy 3 tysiącach obr ;)
Natomiast na szóstce ze Stilo miałbym 99 km/h, co byłoby w porządku. Nawet nie trzeba byłoby redukować na górkach.
Choć szkoda że ta szóstka nie jest jednak ciutkę dłuższa, skoro ma dodatkowe przełożenie. Ideałem byłoby mieć 4 bieg taki jak mam, piątkę w "połowie drogi" między obecną 4 a 5, a szóstkę taką jak obecną 5 w długiej c514. Ale to już akademicka dywagacja, bo to w końcu nie Ferrari, żeby mieć skrzynię z przełożeniami na zamówienie :D
 
 
centoo 
Nałogowiec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 141
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-03-2020, 12:37   
   Bolid: sCento


Paweł1984 napisał/a:
centoo napisał/a:
Mozesz kupic nowe kola zebate nie jest to problem ;)

Do 900-ki albo eski;-)


do innych tez wystarczy wiedziec ile jest zebow na kole ostatnio widzialem 1-2-3 kola nowe do sportinga/6b nowe tylko wiadomo cena :D
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-04-2020, 05:33   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Paweł1984 napisał/a:
C526-zapomnij-kiepska skrzynia

Wszyscy krytykują C526 z mokrymi półosiami, ale wychodzi że jest to najlepsza skrzynia do 1.1 zarówno w trasę jak i do miasta, jeśli chodzi o przełożenia.

Główne ma identyczne jak C514 (3.562), natomiast przełożenia 1-4 są praktycznie identyczne jak w długiej C514 z podciąganym wstecznym, przy czym piątka jest nieco krótsza - i to byłby strzał w dziesiątkę.

Szóstka od Stilo jest jak dla mnie za krótka w trasę, w niej 6 bieg jest tylko odrobinę dłuższy niż 5-tka w Sportingowej C514. A przy montażu dodatkowo sporo niewiadomych, czy podejdzie łapa, czy koło nie będzie ocierać przy pełnym skręcie (skrzynia jest dłuższa) i tak dalej.

Obliczyłem sobie prędkości na najwyższym biegu przy 3 tysiącach obrotów (powyżej tej wartości 1.1 już zaczyna zbytnio jak dla mnie wyć), przy oponach 165/65/13 i wygląda to tak:
- C514 Sportingowa: 96,10 km/h
- Szóstka od Stilo: 98,76 km/h
- C526 mokre półosie: 103,32 km/h
- C514 najdłuższa: 112,89 km/h

Przy tej skrzyni którą mam silnik ma trochę za ciężko na piątce, reagować na gaz zaczyna tak na dobrą sprawę dopiero powyżej 120 km/h. C526 byłaby idealnym kompromisem, jeśli chodzi o najwyższe przełożenie. Myślę, że tak do 105 km/h dałoby się jechać nie narażając słuchu (szybciej sejem i tak nie jeżdżę), a jednocześnie poprawiłaby się reakcja na gaz. Nie byłbym zachwycony wymianą półosi na te teoretycznie gorsze (mokre), wymianą dodatkowo wybieraka, no ale wnioski nasuwają się same...
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-05-2020, 01:06   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Znam te skrzynie,miałem w sc 900 i ja odradzam z wielu przyczyn,a przełożenia ma faktycznie takie,żeby i sc 900 pociągnął. :]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum