FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z brakiem mocy, szarpaniem i marchewą
Autor Wiadomość
sebos123 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 19 Paź 2021
Posty: 1
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 19-10-2021, 08:35   Problem z brakiem mocy, szarpaniem i marchewą
   Bolid: Seicento 1.1 SPI (sporting)


Witam wszystkich,
Jako ze jestem początkującym w "sam naprawiam" potrzebuję trochę wskazówek odnośnie moich problemów z seicento. Silnik 1.1 SPI bez LPG

Problemy:
- Podczas jazdy przy dodawaniu gazu zaczęło się dławić i tracić moc. Redukcja biegu i gaz w opór pozwalały na dojazd do domu. Obroty rosły w bólach ale jak już wzrosły było ok.
- Czasami po odpaleniu kuleje, jakby dostawał niewłaściwa dawkę paliwa, jak się rozgrzeje to problem częściowo ustępuje,
- Czasami podczas jazdy zapali się marchewa, a jej pojawienie się poprzedza szarpnięcie wozem, jakby odcięło nagle gaz. po chwili problem znika wraz z marchewą.
- Większe spalanie i CO ponad 10%...

Link do zrzutu z diagnostyki: https://prnt.sc/1wp0go4

Załączam zdjęcie z błędów z komputera. Według tego co tam jest, oba czujniki labda i MAPsensor do wymiany ?

Wszystkie parametry sondy lambda (zakładka F2 parametry) są na 0, nawet po kilku minutach od włączenia samochodu. Zwiększanie obrotów, ruszanie, cofanie nie pomagają.
Silnik krokowy wydaje się być ok. Parametr Pozycja silnika krokowego, a dokładnie jego wartość rośnie i spada wraz z zwiększaniem i zmniejszaniem obrotów.
Proszę o jakieś wskazówki 🙂
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2148
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-10-2021, 10:32   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Według mnie wszystkie błędy mogą mieć wpływ na szarpanie ale wszystkie błędy są w statusie zapisany. Nie aktywne. Najlepiej wykasować je i podpiąć po wystąpieniu usterki i może będzie jeden błąd. Sonda ma wpływ na zużycie paliwa bo sterownik dawkuje sztywno paliwo bez korekt według czasu wtrysku jakie przewidział programista. Jeśli masz multimetr to możesz sondę sprawdzić pomiędzy czarnym przewodem a masą (lub szarym przewodem który masą jest dla sondy). Jeśli będzie napięcie 0.1-1V i oscylowało to sonda ok a brak przejścia do sterownika lub sterownik sam w sobie uszkodzony. Masz Sportinga więc zapewne i fiata code a tu błąd że nie odebrano kodu więc coś tam też szwankuje. Gdybyś nie miał Fiata CODE to błąd byłby aktywny i brzmiał "Niezaprogramowana centralka FIAT CODE" to coś tam też może mieć wpływ na odcinanie i spadek mocy - immo blokuje. Sam czujnik MAP jak widzisz sam ma błąd zapisany więc sam w sobie może być sprawny a wiązka do niego może gdzieś mieć zwarcie do masy . Nie jest to błąd aktywny więc pojawia się i znika zostawiając ślad w pamięci diagnostycznej że kiedyś był. Proponuję skasować błędy i odczytać po wystąpieniu usterki. Może krąg podejrzanych się zacieśni
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum