kilka pytań w sprawie rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
davkov
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 26 Lis 2021 Posty: 3 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 05-12-2021, 20:19 kilka pytań w sprawie rozrządu
Bolid: Seicento, 1.1, 2005 rok |
|
|
Dobry wieczór.
Jestem właścicielem Fiata Seicento, 2005 roku, 1.1, silnik 187A1000, wersja 187AXC1A 02AE.
Obecnie przymierzam się do wymiany rozrządu, uszczelki pod pokrywą zaworów, świec i kabli oraz innych prac towarzyszących tym naprawą. W związku z tym mam do Was kilka pytań:
Jak fachowo nazywa się uszczelka przedstawiona na zdjęciu poniżej?
https://ibb.co/LgfmGRB
https://ibb.co/dBxYSZr
Po ściągnięciu pokrywy i odkręceniu dwóch śrub przedstaw poniżej
https://ibb.co/4sT5nhQ
w wolne miejsce najprawdopodobniej będę mógł przykręcić blokadę sprzedawaną na tej aukcji (ta srebrna)
https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-fiat-panda-seicento-1-1-1-2-1-4-11331734761
Proszę powiedzcie mi jakie występuje uszczelnienie pomiędzy tymi dwoma półkolami (górne przykręcone na wspomniane dwie śruby)?
Pytam ponieważ przed przystąpieniem do prac chcę zaopatrzyć się we wszystkie potrzebne uszczelki, narzędzia i części.
Dodatkowo nie posiadam dolotu powietrza:
https://ibb.co/1ZkKmfV
Gdzie kupię tą rurkę i jak dokładnie nazywa się ten element (w żadnym sklepie nie występuje pod nazwą rura, wąż, dolot itp.)
a tak to powinno wyglądać
https://ibb.co/XbMC4G8
Zastanawia mnie też czy drugi koniec tego dolotu jest przymocowany gdzieś do zderzaka czy zwisa sobie swobodnie w komorę silnika.
Będę wdzięczny za każdą z odpowiedzi.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-12-2021, 20:13
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010 |
|
|
https://allegro.pl/oferta/oring-uszczelka-cewki-panda-punto-seicento-doblo-7805339596
"ORING USZCZELKA CEWKI"
Masz starszą wersję silnika euro 3. Rozrząd w tym silniku ustawia się jeszcze na znaki. Nie musiałeś demontować podstawy cewek, tym bardziej nie musisz odkręcać tych dwóch śrub, o których wspominasz.
Opisów ustawienia rozrządu w silniku 1.1 FIRE znajdziesz na pewno wiele w sieci. Koło wałka ma się pokrywać z wycięciem na głowicy, koło zamachowe ustawia się przez okienko w skrzyni na "0", a pasek po napięciu ma dać się obrócić o maksymalnie 90° |
|
|
|
|
davkov
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 26 Lis 2021 Posty: 3 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 06-12-2021, 22:17
Bolid: Seicento, 1.1, 2005 rok |
|
|
Czy ustawienie rozrządu w moim silniku przy użyciu wspomnianych w poście blokad będzie złe, czy tylko zbędne bo na znakach jest po prostu wygodniej? |
|
|
|
|
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-12-2021, 22:44
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010 |
|
|
Te blokady są przeznaczone do nowszych typów silników, z tzw wkręcanym korkiem oleju. Są zbędne do starszych silników. Co więcej, miałem ten nowszy silnik i te blokady i ustawienie rozrządu wg tych blokad było złe. Jedyna przydatna rzecz z tego zestawu to lizak do zablokowania wału, jakbyś chciał odkręcać małe dolne kółko. Poza tym zbędne, a tego kluczyka do napinacza w ogóle byś nie wykorzystał, bo napinacz jest inny. Poza znakami na głowicy i okienkiem w skrzyni możesz również wspomóc się znakami na samym pasku. |
|
|
|
|
davkov
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 26 Lis 2021 Posty: 3 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 07-12-2021, 09:09
Bolid: Seicento, 1.1, 2005 rok |
|
|
Bardzo dziękuję za pomoc |
|
|
|
|
|