FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Seicento 1.1 MPI falujące obroty na jałowym
Autor Wiadomość
pan7nikt 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Cze 2022
Posty: 1
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-06-2022, 14:11   Seicento 1.1 MPI falujące obroty na jałowym
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Witam,
Kilka dni temu obroty w seicento zaczęły wariować (falują między 1000-2000 na jałowym, z opóźnieniem reagują na puszczenie pedału gazu, czasami losowo wskakują na 4000 i zostają tam do momentu przegazowania lub ponownego uruchomienia silnika). Dodatkowo silnik pracował nierównomiernie, bo wypadała iskra.

Problem z iskrą został już rozwiązany poprzez wymianę świec, przewodów WN oraz czujnika położenia wału. Niestety nadal borykam się z problemem falujących obrotów. Powyjmowałem i przeczyściłem większość styków, wyjąłem i wyczyściłem dokładnie silniczek krokowy i do końca dnia silnik działał poprawnie jakby usterki nigdy nie było. Niestety wieczorem znowu zaczął latać obrotami dokładnie tak jak wcześniej. Pomyślałem, że może ten silniczek jest po prostu wadliwy więc kupiłem nowy firmy "meat & doria". Po wymianie nie zauważyłem żadnej poprawy.

Zastanawiam się, czy nie jest to potencjometr przepustnicy, bo jak go odłączę to na jałowym obroty wynoszą ok. 3000 ale przynajmniej są stałe. Wyjmowałem też MAP sensor i dokładnie czyściłem bo był zalany jakimś olejem, jednak nic to nie dało. Psikałem też samostartem w okolicy kolektora ssącego ale nic szczególnego nie wyłapałem. Postanowiłem, że zanim wymienię ten potencjometr albo cały kolektor to napiszę tu post, bo może ktoś ma jakiś lepszy pomysł.

Jeśli chodzi o kody błędów odczytane z ECU to pojawiły się:
P0135, P0136, P0130, P0141, P0300

P0135, P0136, P0130, P0141 dotyczą chyba sondy lambda (auto nie ma katalizatora, a emulatora sondy nie mam)

P0300 dotyczyło wypadania zapłonów ale ten problem przestał się pojawiać po wymianie świec, kabli i czujnika

Poniżej zamieszczam link do filmiku pokazującego jak to wygląda:
https://www.youtube.com/watch?v=O6hx2Goo7SM

a tutaj link do logów z CarScannera:
https://pastebin.com/4aHzYFu3

Z góry dziękuję za info.
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 27-06-2022, 09:36   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


gumowe przewody podciśnieniowe całe, niepopękane?
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum