odma i 3 inne problemy POMOCY |
Autor |
Wiadomość |
defektos
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 9 Skąd: Żarki
|
Wysłany: 17-09-2007, 20:14 odma i 3 inne problemy POMOCY
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Czytałem tu wiele opinii na forum w sprawie odmy w 0,9 a i tak nie ma gotowej odpowiedźi Potrzebna jest ta odma czy nie. Chyba tak skoro jest zamontowana. U mnie w samochodzie jest tylko gumowa rurka od filtra powietrza do miejsca na pokrywie głowicy skąd cały ten syf z silnika dostaje mi sie do filtra a nawet zlatuje do przepustnicy. W przewodzie u mnie nie ma żadnych spreżynek i innych wynalazków tylko sam pewnie sztukowany przewód a z tego co się orientuje to jeszcze powinien odchodzić jeden węzyk własnie do przepustnicy
Druga sprawa już kiedyś to poruszałem czuje że mój samochodzik na wyższych obrotach nie zbiera się co może być przyczyną kiedyś zauważyłem ze mam nieorginalny komputer tzn z 1,1 ale nie potrafi mi nikt odpowiedzieć czy to ma jakiś wpływ
Ogólnie samochód jest równo pracuje ,olejku nie bierze, oleju ne bierze zrobiłem nim już od kupna 8 tys w tym 4 tysiące na gazie po kupnie go od razu przerobiłem na gaz ma najechanie 94 000 98 rok SPI
Jedynie zauważylem jeszcze ze leciutko potrafi mi zjadać wode z chłodnicy ale tu jest LPG więc to możliwe tym bardziej ze miałem ciągle wode jakies 0,5 litra na 1000 km UPG to raczej jest OK zero masła w silniku, wentylator sie załacza przewody nie puchna więc chyba OK |
_________________ defekt |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-09-2007, 22:07
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Jeżeli masz tylko kawał węża zamiast odmy to skombinuj sobie odme właściwą taką jaka powinna być. Co do kompa to mnie rozwaliłeś masz 900 z kompem 1.1 tak?
W ogóle to gdyby mi ktoś powiedział że bedzie pracował na nim to bym nie wierzył i jakoś trudno mi do teraz uwierzyć że te parametry które dyktuje komp 1.1 odnajdują sie w 900 i auto jeździ normalnie.Może jeszcze ktoś odpowie jak to może być. Natomiast sądze ze nawet przy lpg(sprawnej) zużycie płynu 0,5 na tysiaka to dużo jesli wykluczasz UPG(para była by w spalinach,bąbelki w wyrównawczyn podczas pracy) to może być jakas mała nieszczelność opaski na wężu czy parownika. |
|
|
|
|
ADAMSKY
Nocny zwiadowca Nadworny Akustyk
Pomógł: 130 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 547 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 18-09-2007, 06:54
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
defektos odme zrob jak trzeba , czyli na wezyk z pokrywy zaworow kup sobie filterek i ladnie pusc go pod spod auta. Juz w "maluchach" bys stosowany ten patent
Co do kompa to faktem jest ze jest roznica tylko miedzy SPI a MPI ale to tylko slyszalem a nie testowalem , wiec pewnie ktos tu sie z tym spotkal to poprosze o sprostowanie.
Brak mocy na wyzszych obrotach - moga byc problemy z paliwem ale to takie wrozenie z fusow. Wymien filtr powietrza , sprawdz swiece , zalej 98 ... moze sprzeglo sie slizga ... troche przyczyn moze powodowac "zmulenie" na wyzszych obrotach.
Co do plynu Paweł1984 moze miec racje - ale jak to jest na LPG , nie wiem. SiDoR ma 900tke na LPG to pewnie cos powie na ten temat. |
_________________
|
|
|
|
|
SiDoR
Nadworny Mechanik AngelInADevil'sSuit
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 900 Skąd: Miasto Europa
|
Wysłany: 18-09-2007, 11:47
Bolid: SIGNUM Z20NET '03, VB Caravan X16XEL '99 |
|
|
defektos napisał/a: | Potrzebna jest ta odma czy nie. |
tak jest potrzebna
Nie wiem czy ktoś czegoś nie kombinował w twoim aucie wiec pokażę jak to ma wyglądać
Jeśli zjada ci wodę z chłodnicy proponuję sprawdzić wszystkie węże i ich połączenia czy na łączeniach nie robi się gdzieś jakiś biały osoad
Pozdrawiam |
_________________
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae |
|
|
|
|
defektos
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 9 Skąd: Żarki
|
Wysłany: 18-09-2007, 16:52
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
No właśnie tak myślałem nie mam tego połączenia do przepustnicy, musze pomyśleć jak to naprawić bo przewód kosztuje 80 zł
Raczej chyba jednak ta odma nie ma wpływu na osiągi silnika?
Co do płynu to nie rozumiem w tym momencie nie mam żadnych ubytków a zrobiłem już 1000 km może w korku zbyt późno otwiera mi się termostat i troszeczke się silnik grzeje a co za tym idzie płyn znika |
_________________ defekt |
|
|
|
|
SiDoR
Nadworny Mechanik AngelInADevil'sSuit
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 900 Skąd: Miasto Europa
|
Wysłany: 18-09-2007, 17:03
Bolid: SIGNUM Z20NET '03, VB Caravan X16XEL '99 |
|
|
defektos napisał/a: | Raczej chyba jednak ta odma nie ma wpływu na osiągi silnika? |
oczywiście, że ma, jak masz gdzieś nieszczelności to auto łapie lewe powietrze |
_________________
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-09-2007, 17:08
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Na optymalizacje pracy u mnie jak była zapchana silnik dostawał pływania obrotów i z racji tego że skrzynia korbowa nie odpowietrzała sie należycie gorzej chodził.
Niby kawał rurki a drogi-fakt ale lepiej ja mieć sprawną i taką jak należy,ja miałem zapchaną,a też nie chciałem wydawać na nową bo jeszcze dużo bajerów czekało w kolejce wiec france włożyłem na noc do naczynia z dyktą(denaturatem) i sie oczyściła |
|
|
|
|
defektos
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 9 Skąd: Żarki
|
Wysłany: 19-09-2007, 16:19
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Wszystko mam już prawie OK Kupiłem tłumik płomieni włożyłem do przewodu gumowego przewód założyłem na pokrywe zaworów Tylko jednej rzeczy nie wiem gdzie do holery idzie ten cieniutki weżyk do przepustnicy??????!!!!!!! Chyba nie!!!!! bo tam nie ma dla niego miejsca a może puszcza się go pod samochód Spojrzyjcie jak macie? |
_________________ defekt |
|
|
|
|
SiDoR
Nadworny Mechanik AngelInADevil'sSuit
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 900 Skąd: Miasto Europa
|
|
|
|
|
defektos
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 9 Skąd: Żarki
|
Wysłany: 19-09-2007, 17:55
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Wszystko Jest OK fotka jest czytelna (zielony przewód) u mnie nie ma tego bolczyka (przypuszczam tylko) ktory wystaje z przepustnicy jest tylko dziurka o małej średnicy więc nie wiem jak mam to zamontować |
_________________ defekt |
|
|
|
|
SiDoR
Nadworny Mechanik AngelInADevil'sSuit
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 900 Skąd: Miasto Europa
|
Wysłany: 19-09-2007, 20:16
Bolid: SIGNUM Z20NET '03, VB Caravan X16XEL '99 |
|
|
defektos napisał/a: | ięc nie wiem jak mam to zamontować |
kawałek jakiejś tulejki by się przydał, następnie osadzić ją na jakiś klej typu Loctite następnie nasunąć wężyk skręcić opaską i będzie jak ma być |
_________________
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae |
|
|
|
|
defektos
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 9 Skąd: Żarki
|
Wysłany: 19-09-2007, 20:31
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Tak zrobie jutro coś wykombinuje, zastanawiam się tylko po co ten przewód jeszcze idzie do przepustnicy? I tak przecież korbowód odpowietrza się ale z drugiej strony ktoś to kiedyś wymyślił i jakieś zadanie musi spełniać
Dzięki POZDRAWIAM |
_________________ defekt |
|
|
|
|
|