ZAGOTOWANY P£YN W UK£ADZIE CH£ODNICZYM |
Autor |
Wiadomo¶æ |
jarek.gie
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Do³±czy³: 25 Pa¼ 2007 Posty: 3 Sk±d: Gdañsk
|
Wys³any: 25-10-2007, 06:36 ZAGOTOWANY P£YN W UK£ADZIE CH£ODNICZYM
Bolid: mechaniczna pomarañcza sc900 |
|
|
Problem jak w temacie. Je¿eli móg³by kto¶ podpowiedzieæ by³bym bardzo wdziêczny. Przybli¿ê teraz fakty nieszczêsnego zaj¶cia. Posiadam seicento 900. Przebieg 105tys. Po 1 zapali³a siê kontrolka temperatury. Pomy¶la³em, ¿e to uszczelka pod g³owic± ( prze¿y³em ju¿ tak± akcje by³a wymieniona przy 85tys ) ale to nie to bo wtedy przesta³o dzia³aæ ogrzewanie i podniós³ siê poziom oleju jako, ¿e p³yn ch³odniczy dosta³ sie do silnika( a teraz ogrzewanie dawa³o tak, ¿e móg³bym urz±dziæ sobie saune w samochodzie). Teraz tak, wentylator nie dzia³a³ co mnie zdziwi³o ale to chyba tez nie przyczyna bo by³o 6 stopni na dworze i jecha³em w nocy wiêc nie by³o korków i wentylator(sprawdza³em rêcznie krêci sie bez ¿adnych oporów) i tak by siê nie w³±czy³. Ale powinien je¿eli zagotowa³ siê p³yn . Wszystkie przewody od uk³adu ch³odniczego by³y gor±ce ALE NIE CH£ODNICA. Dwa najgrubsze przewody wychodz±ce z ch³odnicy przy samej ch³odnicy by³y zimne dopiero kawa³ek dalej rozgrzane. Czy kto¶ móg³by mi powiedzieæ co siê mog³o staæ ?? Z góry dziêkuje. |
_________________ mechaniczna pomarañcza |
|
|
|
 |
ArturS
co¶ innego

Pomóg³: 33 razy Wiek: 45 Do³±czy³: 15 Lut 2007 Posty: 244 Sk±d: Zabrze
|
Wys³any: 25-10-2007, 07:50
Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner |
|
|
Termostat siad³. Gdy silnik jest zimny termostat zamyka du¿y obieg (ten z ch³odnic±) i przepuszcza ciecz tylko przez obieg ma³y (ogrzewanie). W miarê rozgrzewania cieczy termostat siê otwiera utrzymuj±c odpowiedni± temp. w obiegu. Ale siê nie otworzy³. W Twoim wypadku czujnik w³±czenia wentylatora jest w ch³odnicy - je¶li wiêc termostat siê zablokowa³ i nie przepuszcza cieczy na du¿y obieg (lub przepuszcza szcz±tkowe ilo¶ci) to wentylator siê nie w³±czy, bo ch³odnica jest zimna. Ma³y obieg nie jest na tyle wydajny ¿eby wych³odziæ silnik, wiêc ciecz siê zagotowa³a. Kiedy¶ w ten sposób za³atwi³em sobie UPG w hondzie civic To gorsza opcja uszkodzenia termostatu - z regu³y siê otwiera i ju¿ nie chce siê zamkn±æ i wówczas po prostu silnik jest niedogrzany. Tu jest gorzej, bo silnik nie potrafi siê wych³odziæ i mo¿na za³atwiæ uszczelkê pod g³owic±. Wymieñ jak najszybciej termostat. Do mechanika dojedziesz kilka km z w³±czonym ogrzewaniem i full nawiewem. |
_________________ P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN
reklama |
Ostatnio zmieniony przez ArturS 25-10-2007, 07:55, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
SiDoR
Nadworny Mechanik AngelInADevil'sSuit

Pomóg³: 111 razy Wiek: 43 Do³±czy³: 26 Sie 2005 Posty: 900 Sk±d: Miasto Europa
|
Wys³any: 25-10-2007, 08:17
Bolid: SIGNUM Z20NET '03, VB Caravan X16XEL '99 |
|
|
ArturS, wyczerpa³ temat w 100% nic dodaæ nic uj±æ |
_________________
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae |
|
|
|
 |
jarek.gie
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Do³±czy³: 25 Pa¼ 2007 Posty: 3 Sk±d: Gdañsk
|
Wys³any: 25-10-2007, 15:10
Bolid: mechaniczna pomarañcza sc900 |
|
|
Dziêki wielkie:) Widzê, ¿e mo¿na tu liczyæ na ca³kiem sprytnych ludzi hehehe;) A tak serio to posiadanie tej informacji jest dla mnie na wagê z³ota bo niestety nie spotka³em siê w Gdañsku z mega uczciwo¶ci± ze strony mechaników którzy czêsto kombinuj± jak by tu jeszcze wyci±gn±æ pare zeta |
_________________ mechaniczna pomarañcza |
|
|
|
 |
niemiec
Centrum Wypêdzonych "Stein Bach"

Pomóg³: 62 razy Do³±czy³: 10 Pa¼ 2007 Posty: 222 Sk±d: LHR/WWE
|
Wys³any: 25-10-2007, 15:18
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
Heh.. s³owa "mechanik" i "uczciwo¶æ" rzadko id± w parze i to nie tylko w Gdañsku. Po prostu - Polak jak nie kombinuje to mu w±troba gnije... |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
 |
jarek.gie
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Do³±czy³: 25 Pa¼ 2007 Posty: 3 Sk±d: Gdañsk
|
Wys³any: 30-10-2007, 01:37
Bolid: mechaniczna pomarañcza sc900 |
|
|
No i znowu mogê siê cieszyæ w pe³ni sprawnym sejczasem:) Dziêki wielkie jeszcze raz. Arturs z Twojej strony by³ to strza³ w 10. Co naj¶mieszniejsze ( bo postanowilem termostat i ch³odnice wymienic z kumplem) okaza³o siê, ¿e najwiêkszym problemem jest nie sama wymiana ch³odnicy i termostatu tylko ¶ci±gniêcie i ponowne za³o¿enie przedniego zderzaka ( skorodowane, po³amane, poukrêcane sruby mocuj±ce- masakra |
_________________ mechaniczna pomarañcza |
|
|
|
 |
|