PILNE!!;(jaka powinna byc dokładnie przerwa na zaworach |
Autor |
Wiadomość |
arkadiusz
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 11 Skąd: polska-warszawa
|
Wysłany: 03-01-2008, 23:01 PILNE!!;(jaka powinna byc dokładnie przerwa na zaworach
Bolid: seicento 1.1 mpi |
|
|
Witam jaka powinna byc dokładnie przerwa na zaworach w 1.1mpi ?? prosze o pomoc i o kolejnosc regulacji liczac od pokrywy rozrzadu,(w manualach nic nie ma.a w postach cos znalazłem ale chciał bym zeby ktos to potwierdził i napisał wszystko w kupie) dzieki wszystkim |
_________________ 1:z Fiata człowiek cieszy sie DWA RAZY jak go kupuje i jak go sprzedaje:))
2.chcesz mieć problem?? ..................... kup sobie fiata:))
Teraz juz 6X KM;) (moja tajemnica)śiuper;)
http://www.chojnacki.com.pl/ --polecam naprawde warto!!!!
 |
|
|
|
 |
ADAMSKY
Nocny zwiadowca Nadworny Akustyk

Pomógł: 130 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 547 Skąd: Pleszew
|
|
|
|
 |
arkadiusz
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 11 Skąd: polska-warszawa
|
Wysłany: 04-01-2008, 08:00
Bolid: seicento 1.1 mpi |
|
|
dzieki ADAMSKY, tez ten post wczesniej znalazłem ale nie byłem w stanie sie z niego dowiedziec jak to jest z tym czyna wszystkich zaworachtzn: ssacych iwydechowychma byc taki sam luz czyli 0.35 ?? i to na wszystkich 8 zaworach?? |
_________________ 1:z Fiata człowiek cieszy sie DWA RAZY jak go kupuje i jak go sprzedaje:))
2.chcesz mieć problem?? ..................... kup sobie fiata:))
Teraz juz 6X KM;) (moja tajemnica)śiuper;)
http://www.chojnacki.com.pl/ --polecam naprawde warto!!!!
 |
|
|
|
 |
ADAMSKY
Nocny zwiadowca Nadworny Akustyk

Pomógł: 130 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 547 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 04-01-2008, 08:13
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
Luzy zaworow na zimnym silniku (wg madrej ksiazki) :
dolotowe 0,35-0,45
wylotowe 0,45-0,55 |
_________________
 |
|
|
|
 |
arkadiusz
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 11 Skąd: polska-warszawa
|
Wysłany: 04-01-2008, 08:23
Bolid: seicento 1.1 mpi |
|
|
dzieki ADAMSKY, |
_________________ 1:z Fiata człowiek cieszy sie DWA RAZY jak go kupuje i jak go sprzedaje:))
2.chcesz mieć problem?? ..................... kup sobie fiata:))
Teraz juz 6X KM;) (moja tajemnica)śiuper;)
http://www.chojnacki.com.pl/ --polecam naprawde warto!!!!
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-01-2008, 14:16
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Ale do Empeika Panie arkadiusz ładuj w dolną granice(jeżeli do normalnej codziennej jazdy)-czyli 0,35dolotowe,0,45 wydechowe.Wiem pewnie że więcej płytek wyjdzie i spece mówią że byle było w zakresie tolerancji....ale po pierwsze bedzie potem sporo spokoju(jak nie masz lpg) i pewnie to Cie troszkę mniej interesuje ale koło 5000tys. na takim ustawieniu jest lekko ostrzejsza moc-sprawdzone-hamownia.
Reszta cały przebieg NM i HP się nie zmienia-oczywiscie w odniesieniu do takiego samego egzemplarza mpi co też ma w zakresie tolerancji.
I jak nie zmieniasz sam i zlecasz w ASO szczególnie-jak krowie na granicy te wartości.
U prywaciarza zdarzyło mi się że miał dane w szwabskiej super mądrej książce 0,40ssace,0,55 wydechowe(co nie jest do końca prawdą fiat się pod ty nie pisał-dotyczyły na marginesie SPI.) I jeszcze dosyć ważna rzecz-na benie gniazda siadają raczej równo-luzy czasami się ustawiają nie na wszyskich cylindrach takie same-postaraj się aby było na wszyskich takie same wartości pamiętam masz mały przebieg wiec tak jest cool-rowniej sobie chodzi-szczególnie na zimno i Empeik.
Pozdro. |
|
|
|
 |
arkadiusz
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 11 Skąd: polska-warszawa
|
Wysłany: 04-01-2008, 22:50
Bolid: seicento 1.1 mpi |
|
|
Paweł1984, bardzo zaje-fajnie ci dziekuje (gośćiu ty to masz pojecie);) zazdroszcze ci(szczeze) spoko tak zrobie tyle ze wiesz robiłem regulacje około 15 tyś km temu od paru tygodni cos mi zaczeło troszke stukac (na naprawde goracym silniku) wiec pojechałem do tanszego serwisu ASO na spr zaworów,co sie okazało koleś bez mojej wiedzy wymienił mi dwie płytki i mówi ze tak musi byc i juz ..............itd długa historia;) wiec nie bede sie z nim kłucił wymienił mi dwa wydechowe tzn dwie podkładki, teraz to dopiero daje koncert;) hihihi a było tak wczesniej ze była równa "tolerancja na wszystkich" i dobrze chodziło.........czyli mówisz i jestes pewien ze jak bedzie na DOLNEJ GRANICY BEDZIE GITARA?? chodzi mi o to zeby cicho pracował(jestembardzo wyczulony) i zeby chodz na 50 tyś starczyła ta regulacja dzieki serdeczne jeszcze raz.
w warszawie jest około 10 serwisów fiata i daje słowo znam jeden "Euromobil" który bym naprawde polecił,moze nie jest tani ale obsługa i mechanicy naprawde dobrzy, a serwisy juz znam na wylot wszystkie hihihihi i Fiat Auto Poland w Bielsku tez mnie zna;) domyslasz sie;) |
_________________ 1:z Fiata człowiek cieszy sie DWA RAZY jak go kupuje i jak go sprzedaje:))
2.chcesz mieć problem?? ..................... kup sobie fiata:))
Teraz juz 6X KM;) (moja tajemnica)śiuper;)
http://www.chojnacki.com.pl/ --polecam naprawde warto!!!!
 |
Ostatnio zmieniony przez arkadiusz 04-01-2008, 22:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-01-2008, 00:35
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Lata zabawy z autami(nie tylko sejami),trochę doświadczenia i zamiłowanie do motoryzacji,nic szczególnego cały czas się uczę-czasami na błedach jeszcze
Pisałeś kiedyś że masz mpi coś koło 76tys,bez gazu wiec gniazda i sprężyny powinny siadać liniowo-czyli regulujemy wszysko na równo(teoretycznie z b.dużą dozą prawdopodobieństwa.)
Co innego w autku z sporym przebiegiem-tu najlepiej i najpewniej było by zdjąść główkę i ocenić stan gniazd zaworowych oraz zaworów to samo w lpg-spotykałem wiele rozrzutów-np.na 1 cylindzre poza zakresem tolerancji,2 w zakresie 3 podobnie w 4-tym dolotowy do skorygowania.Ale to jest nieopłacalne i bez sensu(zdejmowanie główki-można luknąć swiece-jeżeli wszyskie są jednakowo okopcone(na szaro,zimą z racji bogatszej mieszanki na lekko czarno) i w dodatku masz mpi-nie katowałeś go-to ustawiaj na minimalne dopuszczalne luzy-fire jest stały w tych parametrach od min. do max przez co najmniej 50-60tys. a nawet więcej.(without lpg.)
Nie ma sensu wyrównywac tylko(to mnie wkurza-tych zaworków paroma płytkami co odstają od tolerancji-to robota nie profi w sprawnym autku bez gazu.)
Potem za 15tys jedziesz znowu i regulujesz kolejne 3 i za 20 kolejne a ASO liczy sobie za wykonanie roboty uszczelke płytki.
Miałem 1.1S(122tys.) i pierwszy raz też mi tak sfuszerowali-cykał na 2 to skorygowali tylko te 2.Potem już sam działałem na płytkach i na 0,35ssace i 0,4,5 wydechowe.
P.chojnacki jeszcze niekiedy zmniejsza do 0,30mm i 0,40mm ale to razem z obróbką gniazd prowadnic wiec ma sens.
Podobnie z wałkiem 866-0,3mm i 0,4mm jest metodą prób i błedow znajomych optymalnie.
Żeby Ci nie cykało-hmm masz już z tego co pamiętam spory kłopot-może pasek o zabek źle założyli(nawet w fabryce np. w poniedziałek,wałek masz 1 na 1000 z nie do końca dokładną krzywką),albo po prostu jest zimno-to normalka,a jak na ciepłym lekko cyka też normalne-zbyt duże luzy zaworowe to jest szybkie metaliczne twarde uderzenie spod pokrywy-cykanie natura tego autka(no nie jak JTD) ale delikatne tak-to prosty rozrząd silnik FIRE-prawie w całosci składany przez roboty wiec....no cóż aksamitu z pod maski jak z rzędowej szóski nie będzie.
Pozdrawiam! Paweł. |
|
|
|
 |
sixkiller
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 7 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 09-01-2008, 19:40
Bolid: Seicento 1.1MPI+LPG(moje), 900+LPG(rodziców) |
|
|
a jak się mają regulacje luzów i ich powstawanie w silniku MPI zasilany LPG?? Czy z doświadczeń kolegów gniazda mocno się wypalają, luzy powstają częściej?? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-01-2008, 20:21
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Jeżeli nie masz sekwencji w 1.1MPI to z doświadczenia na 1.2.puntoII,1.1mpi Panda-wiem że zarówno instalka jak i luzy są do regulacji co 20tys.(instalki regulowane co przegląd-20tys.)
Na sekwencji w MPI-też zależy od tego jak jest ustawiona jest stabilniejsza w parametrach ale polski gaz szybko powoduje siadanie gniazd czyli 20-25tys i regulacja płytkami wskazana.
Widać z wartości że na LPG prawie 3 razy częściej trzeba regulować zawory,ale to nie tylko w fiatach. |
Ostatnio zmieniony przez Paweł1984 09-01-2008, 20:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|