FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
przepustnica 42mm
Autor Wiadomość
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 14-04-2015, 21:10   przepustnica 42mm
   Bolid: Abarth 1.1


witam,

jak w temacie. Czy coś wniesie zamiana z seryjnej na 42 do 1.2 8v??

pozdro
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
T.R.S 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 54
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 14-04-2015, 22:16   
   Bolid: SC 1.1


No to chyba z podstawowych modyfikacji - powietrze = moc :) Najlepiej obrobic jeszcze kanały w głowicy zeby wiecej powietrza z przepustnicy miało jak przepływac :)
_________________
https://www.facebook.com/SolarTransRally
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 15-04-2015, 08:15   
   Bolid: Abarth 1.1


dziekuje za odpowiedz.

A czy do normalnej codziennej jazdy czasami do upalenia z kumplami:) moze byc? ( Żadne kjs i innego typu imprezy nie wchodza w rachubę.:))) )

pozdrawiam
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-04-2015, 09:15   
   Bolid: Sei, Subaru STI


Modyfikacja jak najbardziej ok ale trzeba to później podstroić bo może być za ubogo. No i dodatkowo po strojeniu pokaże się znacznie więcej mocy przy takiej modyfikacji.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-04-2015, 00:38   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


W spi jedna zmiana przepustnicy z seryjnej na 38mm/palio/siena-to jedna z najkożystniejszych modyfikacji/koszty/moc-warunek-dobry dolot, porting kolektora+ podstrojenie i zmiana pozycji 0 na przepustnicy-robiłem takiego seja-po drobnych korektach głowicy kanałów-63km-dodana przepustnica 38mm+ podstawka rozwiercona+ strojenie 70,4km/91,9nm-wałek seria, głowica lightowo obrobiona, bo miało być tanio Panie-Max to przyrost 10km.

W 1.2 8v będzie lekko mniej, szczególnie jak wstawisz gotowca program, ale zmiana na + odczuwalna-reakcja na gaz, 4-5km chyba ktoś uzyskał właśnie taką zmianą-tylko jak wyżej-potrzebny lekki chociaż porting ssącego+ pasowanie go pod kanały i dedykowany dolot.
AFR w niewielkiej parti obrotów robi sie leciutko za ubogi w 1.2 8v, nie mniej wiecej paliwa jest wskazane.Moc od 4tyys w górę-strojąc indywidualnie unikniesz dziury w momencie między 2a 2,5 tys i 3-3800 w 1.2.8v.
Włosi oceniają ten mod za jeden z najskuteczniejszych i najprostszych w F.I.R.E 8v.
 
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 18-04-2015, 20:59   
   Bolid: Abarth 1.1


dziekuje za info.
Podsumowując , wiem że robić cos to zrobic to i tamto:) . Ale biorąc to ,że mam silnik po remoncie i nie planuje startowac itp. czy do codziennej jazdy bedzie ok czy tak jak piszesz beda jakies dziury miedzy obrotami ?
A może idzie kupic kompa wystrojonego pod 1.2 8v przepust 42mm??:P
W ogole czy MUSI byc strojone auto ZAKLADAJAC tylko 42mm??? Czy mozna jezdzic spokojnie bez strojen itp. bez obaw ze bedzie falowac przebierac itd...?:)
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-04-2015, 22:54   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


dyzio_abarth napisał/a:
dziekuje za info.
Podsumowując , wiem że robić cos to zrobic to i tamto:) . Ale biorąc to ,że mam silnik po remoncie i nie planuje startowac itp. czy do codziennej jazdy bedzie ok czy tak jak piszesz beda jakies dziury miedzy obrotami ?
A może idzie kupic kompa wystrojonego pod 1.2 8v przepust 42mm??:P
W ogole czy MUSI byc strojone auto ZAKLADAJAC tylko 42mm??? Czy mozna jezdzic spokojnie bez strojen itp. bez obaw ze bedzie falowac przebierac itd...?:)

Do normalnej jazdy jest ok...AFR sprawdzałem ne seryjnym komp. prawie się nie zmienia, daleko mu do granicy niebezpicznej-jażeli taką można nazwać w fire....
Kompy z programami pod coś odpuść sobie-szkoda kasy-program jak ma być musi być pod dane mody/silnik....
Falowanie przy przepustnicy 42 zakładając, że ma krokowy sprawny zależy od jej wykonania-tu już różnie, bo to jest custom w większości-ale 41,6 zwane 42 od kogoś kto na tym jeździł jest ok-w 44mm już są problemy nagminne-wykonawcy nie podaję bo to już historia.
Dziury to tak naprawdę widać w serii na wykresie momentu na hamowni-w jeździe też przyspieszając liniowo-czyli np. 2-ka i 2 tys gaz opór spotkasz w seriii delikatne zwonienie w ww. przedziale i później już ogień. Bardziej wyczuwalne jest to w 1.1 spi na 38mm i tu strojenie załatwia sprawę.
W jeździe jest ciut inaczej, bo silnik szybciej reaguje na gaz i szybciej schodzi z obrotów.
42mm w serii 1.2 8v z dolotem(yanek, węglarski) daje kożyści na pewno lepsze niż super kolektory 4-2-1 ze stali pospawane jak płot, chipy ,,mocniejsze''., ale tak jak piszę to jeden z elementów warty zastosowania. :wink:
Do Epromów uniwersalnych, tzw. mocniejszych mam pewien dystans-ktoś to stroił na pewno nie dla samej przepustnicy, zapło, dawki nigdy nie będą optymalne, mapę z takiech epromów często widzę podlaną mocno z przyspieszonym zapłonem, strojone pod zupełnie inne parametry niż seria 1.2 z 42 lochą:-) Za 100-150 można kupić, ale później dochodzą koszty AFR-u, przelewania, stukowego na 95(przyspieszony zapłon), często odcinka to max przyspieszenie zapłonu.....zamiast cut off-a.
 
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 19-04-2015, 11:36   
   Bolid: Abarth 1.1


Kurcze ale odpowiedź.:D Dziekuje bardzo za wyprostowanie:)) Nie raz wystawiają na sprzedaż przepustnice ale jak to zakup z internetu nie wiadomo. Po czym stwierdzić lub na co zwrocic uwage przy zakupie:) Chyba najlepiej mieć w łapie przepustnice i suwmiarkę?:)

pozdro
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-04-2015, 21:00   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Z rajdówki(może w gratisie dostaniesz polerowaną) :wink: z centomanii, nie z allegro raczej-tak same zanagarowane serie. :wink:
Obecnie nikt się w to już nie bawi chyba oprócz ,,wersji dla siebie''-moje lusterko poszło 2czy 3 lata temu-ładna locha, w polerce, ale doszedł TYpe R więc na Pb98 było jak znalazł. :wink:
Masz FB masz pewnie, na hodze też bywają.
Jak chcesz peniaka to Piotr Bany z banymotosport robi 42mm-nie wiem jak z ceną, ale loszkę masz jak nową z gwarancją.
 
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 20-04-2015, 10:39   
   Bolid: Abarth 1.1


Pisałem do osoby z FB zobaczymy czy odpowie. Na allegro sa przepustnice ale tak jak piszesz wole mieć od pewniaka zrobione, żebym nie miał potem napadowych bólów głowy:P A ty nie robisz?:D
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-04-2015, 21:30   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Wiesz ile taką się robi, żeby działała poprawnie i ile trzeba keszu na narzędzia-nie mam czasu już i rynek nie ten.
Dobra locha 42 to kupa czasu ,a to co za nią bym dostał dzisiaj nie ma się ni jak do ilości pracy.
Dlatego min. wiele firm,albo dłubie głowice byle jak i bierze za to 1,5tys, albo profi i 2-3 w 16v.
Robić profi pod kogos kto nie wie z czym sie je nie opłaca się-pytałeś Piotra Banego ile bierze za przepustnice rozwiercona :wink:
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23-04-2015, 00:03   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Piszecie o przepustnicach z allegro że to blee, a bany widziałem że właśnie na allegro też wystawiał :) Chce 300zł lub 250zł przy zwrocie starej (o ile dobrze pamiętam).
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-04-2015, 15:57   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


barkor napisał/a:
Piszecie o przepustnicach z allegro że to blee, a bany widziałem że właśnie na allegro też wystawiał :) Chce 300zł lub 250zł przy zwrocie starej (o ile dobrze pamiętam).

Raz na rok z rozbiórki floty:-) Fakt faktem jest tam pomalowana na czarno 42mm, ceny nie pamiętam :wink:
 
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 29-04-2015, 08:26   
   Bolid: Abarth 1.1


Z całą pewnością mogę polecić przepustnice od Pana Piotra B.:))))
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-04-2015, 05:11   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


dyzio_abarth napisał/a:
Z całą pewnością mogę polecić przepustnice od Pana Piotra B.:))))

Jedyny się uchował co robi to niezmiennie przez 15 lat ponad.....i od podstaw-to jest najważniejsze+ dobrym sprzętem.
Jak wrażenia? :mg:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum