FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.2 16V - nierówna praca, przerywanie, gaśnięcie, check
Autor Wiadomość
devil92 
Bywalec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 75
Skąd: się tu wziąłem?
Wysłany: 30-03-2016, 20:48   1.2 16V - nierówna praca, przerywanie, gaśnięcie, check
   Bolid: Seicento Van 1.2 16V


Witam

Po ostatnich problemach z elektryką (rozwiązane zakupem nowego aku) pojawił się dziś problem z pracą samego silnika.

Auto odpalone rano zimne, wszystko było w porządku, zrobiłem trasę około 80km, auto zostawiłem na około 30 minut na postoju. Odpalam chcąc wrócić 80km z powrotem - check engine. Nie ruszyłem od razu, poczekałem co się będzie działo. Auto zaczęło nierówno pracować, aż po chwili.. zgasło.

Do tej pory nie było z nim żadnych problemów, check mnie zdziwił mocno.

Spokojnie jadąc dotarłem 80km do miasta (myśląc wtedy, że wentylator mi się nie załącza i problem jest w chłodzeniu - to nie było to, wentylator prawidłowo się załącza), wjechałem.. przy pierwszym postoju na światłach auto zgasło. Odpaliłem i od tej pory zaczęło przerywać, szarpać, gasnąć.

Jakoś "doczołgałem się" do znajomego, podmieniliśmy czujnik położenia wału i po dłuższym postoju (jakieś 40 minut gdy auto ostygło) odpaliłem, przejechałem się, auto jechało pięknie, zero przerywania, żadnej kontrolki.. do zgaszenia.

Po odpaleniu check engine, auto przerywa, gaśnie, szarpie. Od czasu do czasu kontrolka sobie zgaśnie, ale auto nadal źle jedzie. Kolejno wymieniliśmy na inne dwie cewki - bez zmian. Później jeszcze poszła dodatkowa masa od kompa i po odpaleniu auto gasło momentalnie kilka razy, aż do konkretnej przegazówki gdzie auto jakby nie paliło na wszystkie gary (aż przykro było słuchać). Samo z siebie wróciło do normalnej pracy, z zapalonym checkiem. Zgasiłem auto, odpaliłem - brak checka, auto jedzie normalnie. Przejechałem z 5km - check, powtórka z przerywaniem, szarpaniem.

Zrezygnowany wróciłem do domu, jutro będę się podpinał pod komputer.

Co tu mogło nawalić? Ktoś miał podobnie? Sonda, wtryski, pompa, jakaś masa, coś innego?

Z góry dzięki za pomoc...
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-03-2016, 08:49   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Map w kolektorze ssącym lub czujka położenia wału.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
devil92 
Bywalec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 75
Skąd: się tu wziąłem?
Wysłany: 02-04-2016, 11:20   
   Bolid: Seicento Van 1.2 16V


Map podmieniony, czujnik położenia wału podmieniony, cewki podmienione, sonda podmieniona, czujnik temperatury podmieniony, przepustnica podmieniona, świece sprawdzone - idealne, kable wn sprawdzone, sonda podmieniona, komputer sprawdzony pod 1.4 16v - pracuje normalnie, pompa paliwa sprawdzona (mam 3 barową, pompuje 2,5-3), pewnie jeszcze o czymś zapomniałem, no ale już brakuje mi totalnie pomysłów skoro większość rzeczy została przepatrzona albo podmieniona na inne i problem dalej występuje..

Zrobiłem filmiki i wygląda to u mnie tak:

1. Normalna praca w idle (wydaje się być ok?), przegazówka po kolei lekko (ledwo słyszalne przerwy silnika), mocniejsze (tu już słychać i widać wyraźne szarpania) i full gaz (jakby normalnie?)

https://www.youtube.com/watch?v=r1cxZAlRnqI

2. Normalna praca w idle, zdjęty dolot i zatkany ręką - powinno chyba zgasnąć? Nieszczelny dolot?

https://www.youtube.com/watch?v=uT74_OolMno

Ktoś ma jakiś pomysł?

Na kompie wyszedł egr i powrót par paliwa, ale podobno (?) te dwa błędy są przy każdym swapie w Seju z tym silnikiem.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-04-2016, 17:16   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


devil92 napisał/a:
Na kompie wyszedł egr i powrót par paliwa, ale podobno (?) te dwa błędy są przy każdym swapie w Seju z tym silnikiem.
Jakoś nie miałem przy żadnym swapie na 16v, ani w swoim własnym ani w tych co poszły w świat.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
devil92 
Bywalec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 75
Skąd: się tu wziąłem?
Wysłany: 29-06-2016, 18:52   
   Bolid: Seicento Van 1.2 16V


Powodem był jeden kabelek w wiązce, lut się przełamał pod izolacją i przy ruszeniu wiązki nie stykały się ze sobą kable co wywalało błąd MAP'a na kompie. Wiązka przejrzana (przy okazji poprawiona i "odelżona" bo trochę druciarstwo było), felerny kabel odnaleziony, poprawiony, check zniknął jak ręką odjął, a auto odżyło ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum