FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wykręcić śruby
Autor Wiadomość
NSKK2 
Antypirat drogowy

Pomógł: 33 razy
Wiek: 50
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 104
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-10-2013, 22:40   Jak wykręcić śruby
   Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510


Witam!Zaczęła mi przeciekać uszczelka pod pokrywą zaworów.Chcę to zrobić i wiem jak ale natrafiłem na duży problem ze śrubami.Prawdopodobnie nigdy jeszcze nie były odkręcane i nie dają się ruszyć.Próbowałem zwykłym imbusem i objechał się.Kupiłem bardzo dobre imbusy molibdenowe-one elegancko trzymają się w śrubie ale próba odkręcenia przy pomocy przedłużki grozi złamaniem klucza.Tylko jedną śrubę udało mi się odkręcić.Może ktoś z Was miał podobny problem i mi coś poradzi?
_________________
Jedź ostrożnie!!!
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 28-10-2013, 22:50   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Musisz znaleźć takiego imbusa w którego będzie mógł uderzyć młotkiem. Po kilka uderzeń i próba odkręcenia. Powtarzasz aż się odkręci. Jak dobrze to zrobisz to po pierwszym razie odkręci się bez problemu.
Najlepsza jest nasadka na 1/4 i przedłużka. Twój problem nie jestem żadnym problemem, normalna sprawa hehehe
_________________
Moje Seicento
 
 
NSKK2 
Antypirat drogowy

Pomógł: 33 razy
Wiek: 50
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 104
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-10-2013, 23:19   
   Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510


ir3n3usz a czy do uderzeń mógłbym użyć stalowego pręta?Nie mam takiego imbusa w którego by szło uderzyć.
_________________
Jedź ostrożnie!!!
 
 
sej600 
Nałogowiec

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 120
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 29-10-2013, 08:19   
   Bolid: 1,2 8V


Taki zaradzi sprzwie i majątku nie kosztuje http://allegro.pl/bit-h4-...3591149777.html (zdjęcie przykładowe a sam bit za kilka zł nabędziesz w salonie technichnym lub dobrze zaopatronym sklepie metalowym)
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-10-2013, 09:10   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Pokrywa zaworów jest na M6, przedłuż imbus rurką i po prostu odkręć.
Prędzej śrubę zerwiesz niż klucz złamiesz.
A jak nie, to rozwiercasz samą główkę śruby dużym wiertłem. Ściągasz pokrywę i resztę śruby w rękach kręcisz.
Jak nie to zostaje ci faktycznie stukać śrubę, próbując odkręcać ale przyda się dużo cierpliwości.

Generalnie nie panikuj jakby chodziło o jakąś śrubę, do której dojścia nie ma, ale jest ono mocno utrudnione. To prosta robota, wiem co piszę bo to moja ślusarska codzienność w pracy tyle że takie M6 to się z rozpędu robi.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 01-11-2013, 22:05   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Podstawa to dobry imbus :) Nie jakieś badziewie z marketu...
No i trzeba uważać żeby prosto go trzymać, oraz dociskać, żeby nie opier...dzielić śruby na okrągło...
Ja użyłem imbusa i małej grzechotki. Trzeba lekko szarpnąć i puści.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
NSKK2 
Antypirat drogowy

Pomógł: 33 razy
Wiek: 50
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 104
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-11-2013, 22:56   
   Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510


saper94 ale ja właśnie mam dobre imbusy i robię tak jak mówisz.Nałożyłem na imbusa przedłużkę i próbuję ale śruba ani drgnie a klucz ją trzyma ale tak się wygina że może się złamać.
_________________
Jedź ostrożnie!!!
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 01-11-2013, 22:58   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


NSKK2, dlatego pisałem o takim imbusie na małą grzechotkę, nie takim zwykłym pręcie :P
Te pręty testowałem to ch... wygięło w drugą stronę a śruba w miejscu :))
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-11-2013, 10:41   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


saper94, zapieczonych śrub nie kręci się grzechotkami. A reszta tak jak pisałem powyżej.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 02-11-2013, 19:07   
   Bolid: sc75/vwg4/161


Szkoda grzechotki, potem trzeba będzie lecieć do shopu po nową. :))
_________________
75Hp
 
 
szyszunia 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 138
Skąd: ELA - Łask
Wysłany: 02-11-2013, 21:16   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


Nie to żebym się wymądrzał lecz, jeśli chodzi o klucz imbusowy w kształcie litery L to żebyście się nie zdziwili jak pęknie na zapieczonej śrubie od pukanie w niego czy tez przedłużania rurką. klucze rozmiaru 12-14 potrafią strzelić a co dopiero taki mały. co innego klucz imbusowy prosty.
natomiast kolega ma problem z odkręceniem ponieważ aluminium i stal w tym przypadku śruba i głowica - potrafi się zatrzeć wiórem gwintu, wystarczy, że przy poprzedniej zmianie uszczelki gwint na śrubie bądź w głowicy lekko się nadkruszył i ktoś to zakręcił wtedy stal i aluminium się zaciera - mieliśmy w firmie przypadek, ze nowe gwinty stal aluminium zatarły sie na dwóch zwojach i nie dały się odkręcić, pozostaje opukanie śruby, a może próba odkręcenia na ciepłym silniku??????
_________________
Bzyk - http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=361686

,, Nauczycielem wszystkiego jest praktyka "
 
 
 
Chlebu 
Bywalec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 52
Skąd: Koszalin
Wysłany: 02-11-2013, 21:26   
   Bolid: Seicento FUN 0.9 2000


Hmm... A może czymś pneumatycznym (chodzi mi o porządny zryw).
 
 
szyszunia 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 138
Skąd: ELA - Łask
Wysłany: 02-11-2013, 21:33   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


Chlebu napisał/a:
Hmm... A może czymś pneumatycznym (chodzi mi o porządny zryw).


można by jakimś zrywem tylko wiesz gorzej jak śruba wyjdzie z gwintem oplecionym aluminium :| ciężko powiedzieć co jest dobre.
_________________
Bzyk - http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=361686

,, Nauczycielem wszystkiego jest praktyka "
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 02-11-2013, 22:34   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


W tej sytuacji może pomóc tylko ktoś doświadczony i mający łeb na karku. Jest dużo różnych sposobów na odkręcanie takich śrub, ale przez internet tego nie da się zrobić. Ogarnięty mechanik poradzi sobie z tym w najwyżej kilkanaście minut. Nie takie śruby się odkręcało...

NSKK2, jeśli Cię to przerasta, to daj sobie spokój i niech się zajmie tym ktoś, kto ma pojęcia trochę. Nieumiejętnie podchodząc do tematu można narobić więcej szkody niż wart jest ten samochód.
_________________
Moje Seicento
 
 
szyszunia 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 138
Skąd: ELA - Łask
Wysłany: 02-11-2013, 22:40   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


ir3n3usz napisał/a:
W tej sytuacji może pomóc tylko ktoś doświadczony i mający łeb na karku. Jest dużo różnych sposobów na odkręcanie takich śrub, ale przez internet tego nie da się zrobić. Ogarnięty mechanik poradzi sobie z tym w najwyżej kilkanaście minut. Nie takie śruby się odkręcało...

NSKK2, jeśli Cię to przerasta, to daj sobie spokój i niech się zajmie tym ktoś, kto ma pojęcia trochę. Nieumiejętnie podchodząc do tematu można narobić więcej szkody niż wart jest ten samochód.

... niż warta jest wizyta u mechanika :)
_________________
Bzyk - http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=361686

,, Nauczycielem wszystkiego jest praktyka "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum