FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie dotyczące układu chłodzenia w 1.2 8V
Autor Wiadomość
Sobek85 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2015, 16:32   Pytanie dotyczące układu chłodzenia w 1.2 8V
   Bolid: Seicento 1.2 8V


Witam szanownych forumowiczów.

Składam do kupy stary projekt, który przestał czesciowo rozłożony kilka lat.
Zagubiłem gdzieś przewody wodne i teraz staram sie złożyć wszystko na nowo.
I tu moje pytanie, gdzie najlepiej wpiąć się/poprowadzić przewód idący od króćca zwrotnego w zbiorniczku wyrównawczym? Teoretycznie powinien iść zdaje się pod przepustnicę, ale ja mam zestaw 2p i brak opcji podłączenia...
 
 
wfm17 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 66
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 14-12-2015, 17:19   
   Bolid: Seicento 1.4 16v


Masz go połączyć z przewodem który normalnie by wchodził od tyłu w przepustnice.

Ten mały idący od trójnika :wink:

_________________

 
 
Sobek85 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-12-2015, 11:26   
   Bolid: Seicento 1.2 8V


Problem jest taki, że u mnie nie ma tego przewodu, Zamiast niego mam "obieg zamkniety z rurek miedzianych" i brak mozliwosci przylaczenia czegokolwiek. Później zrobię zdjęcie i wrzucę.

 
 
Sobek85 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-12-2015, 14:54   
   Bolid: Seicento 1.2 8V


http://tufotki.pl/QQmNV
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-12-2015, 12:05   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Sprawa prosta. Woda idzie ze zbiorniczka w czwórnik przy chłodnicy [dopływ zbiornika-dopływ z nagrzewnicy-odpływ chłodnicy-zasilanie pompy], potem na pompę, z niej w blok i do głowicy. Tutaj ma dwa wyjścia, duży obieg przez termostat do chłodnicy i we wspomniany czwórnik. I mały obieg, w kierunku nagrzewnicy i na przelew do zbiorniczka - trójnik za ssaniem. Tutaj jeśli nagrzewnica jest zamknięta lub nie ma jej w ogóle [rajdówka], płyn idzie przez przepustnicę do zbiorniczka, gdzie może sie spokojnie rozprężać, oddawać gaz z zapowietrzenia po naprawach czy spaliny przy uszkodzeniu upg. Jeśli nagrzewnica jest w aucie, to z niej płyn odpływa długim wężem do czwórnika przy chłodnicy. I tyle.
A wnioskując z braku obiegu płynu przez przepustnicę w innych autach, nowych czy starych, choćby fiatowski 1.2 16v czy 1.4 - jest on zbędny i nie wnosi niczego na + do jazdy, czyli można go nie stosować i poprowadzić płyn z tylnego trójnika bezpośrednio do zbiorniczka.

Przejrzyj swój układ rurek miedzianych i popraw co trzeba ;)
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 27-12-2015, 18:50   
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


Mam podobne rozterki tylko że w 1,2 16V
Jest tylko chłodnica i zbiorniczek wyrównawczy
I teraz czy z wyjścia na nagrzewnice mogę puścić na przelew zbiorniczka czy to będzie zbyt mały przekrój i musiałbym puścić do powrotu i zastosować czwórnik
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-12-2015, 10:07   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Patrz wyżej i działaj :)
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 28-12-2015, 11:21   
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


To jeszcze jedno
Chłodnica będzie nad silnikiem [nie będzie on w jeździł samochodzie] czy przelew do zbiorniczka mogę na stałe połączyć trójnikiem z odpowietrzeniem chłodnicy?
Taki patent jest np w VW t4 2,5 TDI tylko ze tam termostat jest na powrocie
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-12-2015, 13:16   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Jaki przelew jak chłodnica będzie nad silnikiem?
Zbiorniczek jest wyrównawczy bo równa poziom płynu chłodzącego w silniku, czyli jest najwyżej w układzie. Nie wiem co za patent wymyśliłeś ale to długo nie będzie działać.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 28-12-2015, 18:26   
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


Zbiorniczek będzie najwyższym punktem bo inaczej ciężko odpowietrzyć układ
Najniższym punktem będzie silnik wyżej chłodnica[brak miejsca w konstrukcji] a na samym czubku zbiorniczek
Jak pisałem to nie samochód
 
 
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 01-01-2016, 13:55   
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


Poprawka, źle się wyraziłem chodziło ni aby odpowietrznik chłodnicy[wężyk z korkiem na końcu] podłączyć do przelewu zbiorniczka stosując trójnik
Mogę w razie potrzeby zamieścić schemat
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum