FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Linka licznika i kilka innych pytań
Autor Wiadomość
drzanusz 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 63
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13-06-2012, 22:07   Linka licznika i kilka innych pytań
   Bolid: Seicento 11 Spi


Witam
Zlokalizowałem w moim ścigaczento terkot linki licznika. chcę się dowiedzieć, czy ktoś wymieniał linkę, czy to pomogło, i jeśli wymieniać to na oryginał czy na jakis lepszy zamiennik?
Stwierdziłem również że w porównaniu do innych sejów, mój jest słaby. kolega ma również z 2000 też 1.1 na gazie a ma kopa ze dwa razy lepszego jak moje. na co zwrócić uwagę? zaznaczę ze oleju nie pije, nie dymi, mogą to być zawory?
Na wstecznym, gdy dodam gazu czuć (i słychać) okropne drgania, jeśli ktoś miał podobne problemy to proszę o pomoc, bo mechaników nie lubię, a nie chciał bym sam niepotrzebnie wymieniać pół samochodu, a potem się okaże że nie była dokręcona jedna śrubka;D
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 13-06-2012, 22:25   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


Tu masz kilka informacji o liczniku :wink: http://www.seicento.pl/vi...hlight=licznika
Przed wymianą sprawdź, czy gniazdo na linkę nie jest wyrobione.
Co do silnika, to wygląda, jakby rozrząd był źle ustawiony.
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 13-06-2012, 22:37   Re: Linka licznika i kilka innych pytań
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


drzanusz napisał/a:
Na wstecznym, gdy dodam gazu czuć (i słychać) okropne drgania


Zerwana poduszka silnika?
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
drzanusz 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 63
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-06-2012, 11:41   
   Bolid: Seicento 11 Spi


właśnie że nie pasuje mi to na rozrząd, bo niedawno wymieniałem i jestem niemal pewien że jest ustawiony dobrze. raczej stawiam na uszczelnienia zaworów, tylko nie wiem jak to sprawdzić (znaczy się wiem, ale nie mam czujnika do pomiaru stopnia sprężania) da się to jakoś sprawdzić bez tego, czy raczej kombinować czujnik?
a poduszki obejrzę jak będę na kanale przy okazji zmiany oleju (będę musiał z kanału wodę wybrać) :( ;p
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 14-06-2012, 13:11   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


Uszczelniacze zaworowe nie wpływają na osiągi. Gdyby były zużyte, to po odpaleniu, silnik puszczałby dymek. Chyba, że masz na myśli wypalone gniazda zaworowe, wtedy można przeprowadzić pomiar ciśnienia sprężania (a nie jego stopnia :wink: ). Może przydatna byłaby próba olejowa, ale tak, czy inaczej, potrzeba do tego manometr.
Dopisz jeszcze jak silnik zachowuje się w trakcie pracy i przy odpalaniu. Dobrze by było, jakbyś porównał zachowanie silnika w Swoim Seju i Seju Kolegi.
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
drzanusz 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 63
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-06-2012, 18:12   
   Bolid: Seicento 11 Spi


Jak tylko będę się z nim widział to porównam i napiszę.
A skoro i tak potrzebuję manometru to tylko pozostaje się zastanowić czy kupić, czy szukać kogoś kto pożyczy...
Przed chwilą zmieniłem olej i filtry (powietrza i oleju) i zaraz jadę do pracy;)
Odpala na benzynie jak złoto. pracuje równo (przedtem kaszlał ale kable wysokiego napięcia miały przebicie, wymieniłem je i jest ok)
w sumie to wszystko jest ok, tylko trochę mocy mi brakuje...
Może to tylko złudzenie po przesiadce z Golfa 1.9 td... no ale zdawało mi się że kumpla sej miał lepszego kopa....
 
 
AdaMs 
Nałogowiec
Przyjaciel klubu


Pomógł: 26 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 765
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 20-07-2012, 12:03   
   Bolid: Czarny Misiek


Coś się stanie jak przeleje olej w lince prędkościomierza? Poza tym że nabrudzi olejem za licznikiem? :P
_________________
Nie zawsze jest pod górkę :))


Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X
 
 
 
AdaMs 
Nałogowiec
Przyjaciel klubu


Pomógł: 26 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 765
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 23-07-2012, 15:12   
   Bolid: Czarny Misiek


Fajnie że ktoś pomógł, wielkie dzięki :P
_________________
Nie zawsze jest pod górkę :))


Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X
 
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 23-07-2012, 15:15   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


przez weekend forum nie było :P to tak jakbyś wczoraj to napisał :))
daj się wykazać ludziom

w tej sprawie ja nie pomogę, bo tego nie wiem
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 23-07-2012, 15:32   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


AdaMs masz nowy avatar? Nie poznałem ;) . Nie smaruj linki olejem bo w zimę będziesz miał problem. Jeśli już nalałeś to odkręć zegary i linkę na dole przy skrzyni, wyciągnij wkład , przepłucz pancerz linki np WD40 . Wbrew pozorom nie smaruje a wypłukuje smar. Wytrzyj wkład linki i wsuwaj w pancerz smarując np białym smarem w spray'u. Ten smar jest lepszy niż olej- nie spływa latem a w zimę nie jest gęsty jak olej. Takie moje odczucie bynajmniej.
 
 
AdaMs 
Nałogowiec
Przyjaciel klubu


Pomógł: 26 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 765
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 23-07-2012, 17:38   
   Bolid: Czarny Misiek


macher napisał/a:
AdaMs masz nowy avatar?


Nowy, nowy ;) Czas na małe zmiany :roll:

macher napisał/a:
. Jeśli już nalałeś


Kurcze, a właśnie miałem iść nasmarować tą linkę. A tu kuku, efekt odwrotny by był ;) macher, jesteś jak zawsze niezastąpiony :beer:

Kupie biały smar i dopiero to profi zrobię :wesoly:
_________________
Nie zawsze jest pod górkę :))


Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 23-07-2012, 18:15   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Tak tylko myślę z tą linką bo jak oryginalny wkład kiedyś wyjmowałem to nie widziałem tam oleju tylko właśnie biały smar - więc chyba nie ma co poprawiać fabryki...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum