FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z układem paliwowym
Autor Wiadomość
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 31-08-2011, 15:10   Problem z układem paliwowym
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Witam. Jechałem dziś sobie moim bolidem, aż tu nagle zaczęło nim szarpać tak jakby skończyła się benzyna. Rezerwa się paliła, benzyny nie było może bardzo dużo, ale 1,5 - 2 litry były na pewno no, ale długo nie myśląc załatwiłem kanister i wybrałem się na CPN. Po powrocie wlałem paliwo, chciałem odpalić silnik, a tu niestety niespodzianka. Silnik jak zdechł wcześniej, tak po dolaniu benzynki nie chciał dalej odpalić. Ściągnąłem przewód paliwowy z przepustnicy, a tu suchutko. Wziąłem pompkę samochodową, przyłożyłem do węża, parę razy dmuchnąłem i paliwko poleciało. Stąd moje pytanie. Do wymiany jest filtr paliwa, czy na dnie zbiornika są jakieś syfy, a może coś innego się zapycha? Z góry dzięki za pomoc.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 31-08-2011, 15:29   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Nałapał syfu na filtr co jest przed pompą w zbiorniku to raz. Dwa to zapowietrzony był też a trzy... najgorsze mogłeś przytrzeć pompę jeżdżąc prawie na sucho
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 31-08-2011, 16:14   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Czyli wymiana baku się kłania?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 31-08-2011, 16:22   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Dlaczego zaraz wymiana baku? Cieknie? Jak nie to nie ma powodu. Wyjmij pompę paliwa przy niej jest filtr zobacz wyczyść. A nie słychać pompy jakby piszczała?Jak miałem też ten filtr zapchany to nie miała siły ciągnąć i aż piszczało tzn wyło wysoko. Przedtem możesz zdjąć przewód paliwa z powrotu w przepustnicy, założyć kawałem wężyka i do butelki, odpalić i zobaczysz czy paliwo swobodnie płynie.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 31-08-2011, 16:36   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Pompa pracuje normalnie. Później zajmę się tym filtrem
 
 
Czesław 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 1
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-03-2012, 19:31   
   Bolid: seicento 900


Witam ja mam takie pytanie, gdzie znajduje się w pompie paliwa zawór zwrotny? I czy jest jakaś możliwość sprawdzenia takiego zaworu? Bo auto przy pierwszym paleniu dość długo kręci zanim odpali i tak sądzę że to będzie ten zawór bo paliwo ucieknie z przewodu paliwowego i musi pociągnąć paliwo ze zbiornika. Przy drugim paleniu jest już ok ale jak postoi z 20min a może krócej to dzieje się to samo. Prosił bym o jakąś radę
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-03-2012, 19:44   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Zawór zwrotny jest w pompie pod króćcem wylotowym i go nie zobaczysz (nierozbieralny wkład pompy) . Może takie coś pomoże - Kup z metr węża paliwowego przeźroczystego by pasował średnicą na króciec pompy, wymontuj wkład pompy załóż wężyk na króciec pompy i strzykawką wlej benzyny do węzyka od góry Zobaczysz czy spływa z powrotem do pompy i w jakim czasie , czy poziom stoi w wężyku. Tylko nie wiem jak powinno zachowywać się sprawne urządzenie
 
 
Sylwek Tryc 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 1
Skąd: Skuszew
Wysłany: 09-03-2012, 20:40   
   Bolid: Fiat seicento 900


Witam po wiecie mi dlaczego mi paliwo nie wraca po wrotem?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 10-03-2012, 09:19   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Sylwek Tryc w temacie o wypadających zapłonach podałem co masz zrobić. Paliwo wogóle mija przepustnicę i wypływa króćcem połączonym z przewodem powrotnym? Zdejm przewód powrotny z przepustnicy.Nałóż na króciec powrotny z przepustnicy wężyk i daj go do jakiegoś słoika, butelki sporej. Odpal silnik i zobaczysz czy paliwo wypływa z króćca. Jeśli nie to pompa podaje za niskie ciśnienie.,Może być zatkany filtr (również przy pompie) lub sama pompa się kończy.Jak również mógł sie zepsuć regulator ciśnienia paliwa na wtrysku.Badanie ciśnienia paliwa by wykazało co się dzieje. Jeśli wypływa a nie wraca do baku to masz niedrożny przewód powrotny przepustnica-zbiornik lub złe przewietrzanie zbiornika paliwa. Silnik nie ma siły bo brakuje paliwa czy zalewa silnik z nadmiaru? Jak wyglądają świece? Okopcone czy jasnowypalone?Jeśli okopcone i paliwo nie wraca to możliwa ta usterka z regulatorem ciśnienia a jak jasnowypalone i brak powrotu paliwa to ciśnienie za niskie - pompa filtry itp.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum