Jaki olej do skrzyni? |
Autor |
Wiadomość |
mirek_1101
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 11 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 19-07-2013, 18:03 Jaki olej do skrzyni?
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni biegów i nie mam pojęcia jaki wlać. Sejek ma przejechane 136tyś. i przy puszczonym pedale sprzęgła skrzynia dużo głośniej pracuje.
Proszę o jakieś sugestie i z góry za nie dziękuję. |
|
|
|
|
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2013, 21:32 Re: Jaki olej do skrzyni?
|
|
|
mirek_1101 napisał/a: | Przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni biegów i nie mam pojęcia jaki wlać. Sejek ma przejechane 136tyś. i przy puszczonym pedale sprzęgła skrzynia dużo głośniej pracuje.
Proszę o jakieś sugestie i z góry za nie dziękuję. | - ależ o tym było wręcz do znudzenia
75w80 gl5 to wybór właściwy i zalecany a dźwięk "terkotanie" to odgłos standardowy w skrzynce 899 raczej nie do wyeliminowania i wcale nie świadczy on o zużyciu łożysk skrzyni a głównie obrazuje poziom luzów dopuszczalnych dla producenta chyba że dźwięk jest wyraźnie natarczywy i zwracający uwagę przechodniów
jest tak zwany "złoty środek" w postaci oleju Motul GEAR 300 o lepkości 75w90 którego baza "estrowa" i wręcz nie osiągalny dla konkurencji wskaźnik lepkości na poziomie VI 222 zapewnia wyciszenie i lepkość w -20 stopniach niższą niż jakikolwiek olej 75w80 - oto on http://gnarlyparts.ca/images/motul_gear300.jpg - pytanie czy jego cena jest adekwatna do walorów słuchowych i czy cienka linia oddzielająca wariactwo od rozsądku nie zostanie trwale przerwana
ps. zalałem go dzisiaj do swojej skrzynki |
|
|
|
|
biznesik
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2013, 18:22
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax24 Ty to masz z tymi olejami dobrze ze ja mam jeszcze za maly przebieg na wymiane w skrzyni |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
|
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2013, 18:52
|
|
|
biznesik napisał/a: | rotax24 Ty to masz z tymi olejami dobrze ze ja mam jeszcze za maly przebieg na wymiane w skrzyni | - a poziom oleju sprawdzałeś |
|
|
|
|
mirek_1101
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 11 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 20-07-2013, 18:56
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Nie sprawdzałem, ale nawet gdyby było mało oleju to i tak nie wiem jaki był wcześniej lany.
Więc wole go całkiem wymienić. |
|
|
|
|
biznesik
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2013, 19:29
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax24 napisał/a: | biznesik napisał/a: | rotax24 Ty to masz z tymi olejami dobrze ze ja mam jeszcze za maly przebieg na wymiane w skrzyni | - a poziom oleju sprawdzałeś |
ja jeszcze nie sprawdzalem ale nie widzialem zadnych wyciekow procz na gorze przy odpowietrzeniu lekko spocone ale tamtedy by duzo chyba nie ucieklo |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
|
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20-07-2013, 19:41
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
wystarczy odkręcić korek i wsadzic palec po co dociekać |
_________________
|
|
|
|
|
luckyboy
Nałogowiec
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 22-07-2013, 22:26 Re: Jaki olej do skrzyni?
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
rotax24 napisał/a: | mirek_1101 napisał/a: | Przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni biegów i nie mam pojęcia jaki wlać. Sejek ma przejechane 136tyś. i przy puszczonym pedale sprzęgła skrzynia dużo głośniej pracuje.
Proszę o jakieś sugestie i z góry za nie dziękuję. | - ależ o tym było wręcz do znudzenia
75w80 gl5 to wybór właściwy i zalecany a dźwięk "terkotanie" to odgłos standardowy w skrzynce 899 raczej nie do wyeliminowania i wcale nie świadczy on o zużyciu łożysk skrzyni a głównie obrazuje poziom luzów dopuszczalnych dla producenta chyba że dźwięk jest wyraźnie natarczywy i zwracający uwagę przechodniów
jest tak zwany "złoty środek" w postaci oleju Motul GEAR 300 o lepkości 75w90 którego baza "estrowa" i wręcz nie osiągalny dla konkurencji wskaźnik lepkości na poziomie VI 222 zapewnia wyciszenie i lepkość w -20 stopniach niższą niż jakikolwiek olej 75w80 - oto on http://gnarlyparts.ca/images/motul_gear300.jpg - pytanie czy jego cena jest adekwatna do walorów słuchowych i czy cienka linia oddzielająca wariactwo od rozsądku nie zostanie trwale przerwana
ps. zalałem go dzisiaj do swojej skrzynki |
Nic nie pobije oleju K2 75W-90 Jakieś herezje wypisujesz |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
|
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2013, 07:41
|
|
|
luckyboy napisał/a: | Nic nie pobije oleju K2 75W-90 Jakieś herezje wypisujesz | - do przesmarowania bramy lub kółka w taczkach z całą pewnością |
|
|
|
|
DeZet [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2013, 08:17
|
|
|
Rotax troszku przepłaciłeś, mogłeś kupić olej Magneti Marelli, to samo co MOTUL, tylko cena i pudełko inne |
|
|
|
|
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2013, 08:37
|
|
|
dezet1987 napisał/a: | Rotax troszku przepłaciłeś, mogłeś kupić olej Magneti Marelli, to samo co MOTUL, tylko cena i pudełko inne | he he Kolego w opakowaniu MM jest Motul 75w90 ale półsyntetyczny szajs a nie Estrowy GEAR 300 który zakupiłem a różnica jest taka
tutaj karta GEAR 300 - https://www.motul.com/sys....pdf?1290086772
a tutaj masz kartę Motula MOTYLGEAR 75w90 który konfekcjonuje MM w swoich opakowaniach - https://www.motul.com/sys....pdf?1290086772
taniej wychodzi Motul w oryginale niż w butelce MM i kto tutaj przepłacił |
|
|
|
|
DeZet [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2013, 08:46
|
|
|
Widzę kolega obeznany w temacie Papier wszystko przyjmie i nie koniecznie to co w specyfikacji jest napisane, ma się do rzeczywistych właściwości oleju |
|
|
|
|
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2013, 08:56
|
|
|
dezet1987 napisał/a: | Widzę kolega obeznany w temacie Papier wszystko przyjmie i nie koniecznie to co w specyfikacji jest napisane, ma się do rzeczywistych właściwości oleju | zgadza się tylko karta produktu musi zawierać rzeczywiste informacje a niezgodność wynika z podrabiania produktu w sensie że w opakowaniu może być coś zupełnie innego ale jeżeli ktoś kupuje byle gdzie pełnego syntetyka przykładowo 5w40 w cenie 60 złotych za bańkę 4 litry to jak mówią "głupich nie sieją"
ps. jeżeli na oficjalnej stronie producenta jest załączona karta produktu z parametrami to muszą być one zgodne z rzeczywistością bo jest to bardzo łatwe do wyłapania przez konkurencję i przede wszystkim niezgodne z prawem i nie sądzę żeby najstarsza w Europie firma produkująca oleje jak właśnie Motul podkładała się w tak dziecinny sposób
ale jak mówisz "papier wszystko przyjmie" to już bardziej to ma zastosowanie do etykiet umieszczanych na produktach |
|
|
|
|
biznesik
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-08-2013, 14:51
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax24 a jakis tanszy dobry olej syntetyczny sie znajdzie? Czy zauwazyles jakas roznice na tym motule? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
|
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-08-2013, 19:15
|
|
|
biznesik napisał/a: | rotax24 a jakis tanszy dobry olej syntetyczny sie znajdzie? Czy zauwazyles jakas roznice na tym motule? | - wczesniej miałem zalanego Fuchsa Sintofluid 75w80 - http://www.petrostar.zale...fluid_75w80.jpg on jest droższy od Motula i wychodzi jakieś 48zł za litr natomiast Motula Gear 300 kupowałem tutaj - http://galonoleje.pl/skle...0-75w90-1l.html i jest tańszy od Fuchsa - różnica w zmianie biegów pomiędzy jednym a drugim jest niewyczuwalna oczywiście na ciepło ale na motulu skrzynka pracuje bezszelestnie i jak dla mnie idealnie - jednak na upały 75w90 lepiej chroni skrzynkę natomiast w zimie jeszcze nie miałem okazji sprawdzić ale przypuszczam że powinno być identycznie bo w -20 jednak dzięki bazie estrowej Motul wykazuje niższą lepkość i wychodzi jakieś 1700 mm²/s pomimo sae90 - uznałem że to taki kompromis gdzie w lecie daje ochronę i wyciszenie skrzyni na poziomie 75w90 natomiast w temperaturach ujemnych ma niższą lepkość od 75w80
Poniżej 40zł za litr niestety ale pełnego syntetyka nie kupisz ale jak szukasz kompromisu pomiędzy jakością i ceną to polecam ten - http://galonoleje.pl/skle...r-75w80-2l.html
ps.Fuchs Sintofluid 75w80 jest na chwilę obecną w tej lepkości najlepszym dostępnym olejem na bazie PAO - w zimie przy temperaturach -10 do -15 biegi na nim wchodzą dużo lepiej niż na tutela zc75synth o tej samej lepkości no ale tutela to już tylko olej hydrokrakowany
Oprócz tego Motula o którym napisałem wyżej (kompromis - cena jakość - czyli motylgear 75w80 żeby nie było zarzutu o lobbing to tutaj masz listę olei które powinny na równi w/w motula zastąpić:
- elf nfp 75w80,total transsmision bv 75w80,tutela zc75synth 75w80,tutela technyx 75w85,esso bv 75w80,liqui moly 75w80,gulf gear tx 75w80,valvoline gl5 rpc 75w80 ......itd...itd... |
|
|
|
|
|