FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej do skrzyni?
Autor Wiadomość
mirek_1101 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 11
Skąd: Krosno
Wysłany: 19-07-2013, 19:03   Jaki olej do skrzyni?
   Bolid: Seicento 900


Przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni biegów i nie mam pojęcia jaki wlać. Sejek ma przejechane 136tyś. i przy puszczonym pedale sprzęgła skrzynia dużo głośniej pracuje.
Proszę o jakieś sugestie i z góry za nie dziękuję. :grin:
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2013, 22:32   Re: Jaki olej do skrzyni?

mirek_1101 napisał/a:
Przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni biegów i nie mam pojęcia jaki wlać. Sejek ma przejechane 136tyś. i przy puszczonym pedale sprzęgła skrzynia dużo głośniej pracuje.
Proszę o jakieś sugestie i z góry za nie dziękuję. :grin:
- ależ o tym było wręcz do znudzenia :wink:
75w80 gl5 to wybór właściwy i zalecany a dźwięk "terkotanie" to odgłos standardowy w skrzynce 899 raczej nie do wyeliminowania i wcale nie świadczy on o zużyciu łożysk skrzyni a głównie obrazuje poziom luzów dopuszczalnych dla producenta chyba że dźwięk jest wyraźnie natarczywy i zwracający uwagę przechodniów :wink:
jest tak zwany "złoty środek" w postaci oleju Motul GEAR 300 o lepkości 75w90 którego baza "estrowa" i wręcz nie osiągalny dla konkurencji wskaźnik lepkości na poziomie VI 222 zapewnia wyciszenie i lepkość w -20 stopniach niższą niż jakikolwiek olej 75w80 - oto on http://gnarlyparts.ca/images/motul_gear300.jpg - pytanie czy jego cena jest adekwatna do walorów słuchowych i czy cienka linia oddzielająca wariactwo od rozsądku nie zostanie trwale przerwana :wink:

ps. zalałem go dzisiaj do swojej skrzynki :rotfl: :rotfl: :rotfl:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2013, 19:22   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax24 Ty to masz z tymi olejami :)) dobrze ze ja mam jeszcze za maly przebieg na wymiane w skrzyni :zgrywus:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2013, 19:52   

biznesik napisał/a:
rotax24 Ty to masz z tymi olejami :)) dobrze ze ja mam jeszcze za maly przebieg na wymiane w skrzyni :zgrywus:
- a poziom oleju sprawdzałeś :p
 
 
mirek_1101 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 11
Skąd: Krosno
Wysłany: 20-07-2013, 19:56   
   Bolid: Seicento 900


Nie sprawdzałem, ale nawet gdyby było mało oleju to i tak nie wiem jaki był wcześniej lany.
Więc wole go całkiem wymienić.
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2013, 20:29   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax24 napisał/a:
biznesik napisał/a:
rotax24 Ty to masz z tymi olejami :)) dobrze ze ja mam jeszcze za maly przebieg na wymiane w skrzyni :zgrywus:
- a poziom oleju sprawdzałeś :p


ja jeszcze nie sprawdzalem ale nie widzialem zadnych wyciekow procz na gorze przy odpowietrzeniu lekko spocone ale tamtedy by duzo chyba nie ucieklo :roll:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-07-2013, 20:41   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


wystarczy odkręcić korek i wsadzic palec po co dociekać
_________________

 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 22-07-2013, 23:26   Re: Jaki olej do skrzyni?
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


rotax24 napisał/a:
mirek_1101 napisał/a:
Przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni biegów i nie mam pojęcia jaki wlać. Sejek ma przejechane 136tyś. i przy puszczonym pedale sprzęgła skrzynia dużo głośniej pracuje.
Proszę o jakieś sugestie i z góry za nie dziękuję. :grin:
- ależ o tym było wręcz do znudzenia :wink:
75w80 gl5 to wybór właściwy i zalecany a dźwięk "terkotanie" to odgłos standardowy w skrzynce 899 raczej nie do wyeliminowania i wcale nie świadczy on o zużyciu łożysk skrzyni a głównie obrazuje poziom luzów dopuszczalnych dla producenta chyba że dźwięk jest wyraźnie natarczywy i zwracający uwagę przechodniów :wink:
jest tak zwany "złoty środek" w postaci oleju Motul GEAR 300 o lepkości 75w90 którego baza "estrowa" i wręcz nie osiągalny dla konkurencji wskaźnik lepkości na poziomie VI 222 zapewnia wyciszenie i lepkość w -20 stopniach niższą niż jakikolwiek olej 75w80 - oto on http://gnarlyparts.ca/images/motul_gear300.jpg - pytanie czy jego cena jest adekwatna do walorów słuchowych i czy cienka linia oddzielająca wariactwo od rozsądku nie zostanie trwale przerwana :wink:

ps. zalałem go dzisiaj do swojej skrzynki :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Nic nie pobije oleju K2 75W-90 :lol: Jakieś herezje wypisujesz :lol:
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2013, 08:41   

luckyboy napisał/a:
Nic nie pobije oleju K2 75W-90 Jakieś herezje wypisujesz
- do przesmarowania bramy lub kółka w taczkach z całą pewnością :lol:
 
 
DeZet
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2013, 09:17   

Rotax troszku przepłaciłeś, mogłeś kupić olej Magneti Marelli, to samo co MOTUL, tylko cena i pudełko inne :lol:
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2013, 09:37   

dezet1987 napisał/a:
Rotax troszku przepłaciłeś, mogłeś kupić olej Magneti Marelli, to samo co MOTUL, tylko cena i pudełko inne :lol:
he he Kolego w opakowaniu MM jest Motul 75w90 ale półsyntetyczny szajs a nie Estrowy GEAR 300 który zakupiłem a różnica jest taka
tutaj karta GEAR 300 - https://www.motul.com/sys....pdf?1290086772
a tutaj masz kartę Motula MOTYLGEAR 75w90 który konfekcjonuje MM w swoich opakowaniach - https://www.motul.com/sys....pdf?1290086772

taniej wychodzi Motul w oryginale niż w butelce MM i kto tutaj przepłacił :rotfl:
 
 
DeZet
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2013, 09:46   

Widzę kolega obeznany w temacie :lol: Papier wszystko przyjmie i nie koniecznie to co w specyfikacji jest napisane, ma się do rzeczywistych właściwości oleju :p
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2013, 09:56   

dezet1987 napisał/a:
Widzę kolega obeznany w temacie :lol: Papier wszystko przyjmie i nie koniecznie to co w specyfikacji jest napisane, ma się do rzeczywistych właściwości oleju :p
zgadza się tylko karta produktu musi zawierać rzeczywiste informacje a niezgodność wynika z podrabiania produktu w sensie że w opakowaniu może być coś zupełnie innego ale jeżeli ktoś kupuje byle gdzie pełnego syntetyka przykładowo 5w40 w cenie 60 złotych za bańkę 4 litry to jak mówią "głupich nie sieją" :p

ps. jeżeli na oficjalnej stronie producenta jest załączona karta produktu z parametrami to muszą być one zgodne z rzeczywistością bo jest to bardzo łatwe do wyłapania przez konkurencję i przede wszystkim niezgodne z prawem i nie sądzę żeby najstarsza w Europie firma produkująca oleje jak właśnie Motul podkładała się w tak dziecinny sposób :wink:
ale jak mówisz "papier wszystko przyjmie" to już bardziej to ma zastosowanie do etykiet umieszczanych na produktach :wink:
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-08-2013, 15:51   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


rotax24 a jakis tanszy dobry olej syntetyczny sie znajdzie? Czy zauwazyles jakas roznice na tym motule?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2013, 20:15   

biznesik napisał/a:
rotax24 a jakis tanszy dobry olej syntetyczny sie znajdzie? Czy zauwazyles jakas roznice na tym motule?
- wczesniej miałem zalanego Fuchsa Sintofluid 75w80 - http://www.petrostar.zale...fluid_75w80.jpg on jest droższy od Motula i wychodzi jakieś 48zł za litr natomiast Motula Gear 300 kupowałem tutaj - http://galonoleje.pl/skle...0-75w90-1l.html i jest tańszy od Fuchsa - różnica w zmianie biegów pomiędzy jednym a drugim jest niewyczuwalna oczywiście na ciepło ale na motulu skrzynka pracuje bezszelestnie i jak dla mnie idealnie - jednak na upały 75w90 lepiej chroni skrzynkę natomiast w zimie jeszcze nie miałem okazji sprawdzić ale przypuszczam że powinno być identycznie bo w -20 jednak dzięki bazie estrowej Motul wykazuje niższą lepkość i wychodzi jakieś 1700 mm²/s pomimo sae90 :wink: - uznałem że to taki kompromis gdzie w lecie daje ochronę i wyciszenie skrzyni na poziomie 75w90 natomiast w temperaturach ujemnych ma niższą lepkość od 75w80 :wink:
Poniżej 40zł za litr niestety ale pełnego syntetyka nie kupisz ale jak szukasz kompromisu pomiędzy jakością i ceną to polecam ten - http://galonoleje.pl/skle...r-75w80-2l.html
ps.Fuchs Sintofluid 75w80 jest na chwilę obecną w tej lepkości najlepszym dostępnym olejem na bazie PAO - w zimie przy temperaturach -10 do -15 biegi na nim wchodzą dużo lepiej niż na tutela zc75synth o tej samej lepkości no ale tutela to już tylko olej hydrokrakowany :wink:
Oprócz tego Motula o którym napisałem wyżej (kompromis - cena :arrow: jakość - czyli motylgear 75w80 żeby nie było zarzutu o lobbing to tutaj masz listę olei które powinny na równi w/w motula zastąpić:
- elf nfp 75w80,total transsmision bv 75w80,tutela zc75synth 75w80,tutela technyx 75w85,esso bv 75w80,liqui moly 75w80,gulf gear tx 75w80,valvoline gl5 rpc 75w80 ......itd...itd... :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum