Dziwnie szarpie przy pewnych obrotach bez wzgledu na bieg. |
Autor |
Wiadomość |
qbasasa
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 16 Skąd: Beł
|
Wysłany: 12-01-2016, 13:11 Dziwnie szarpie przy pewnych obrotach bez wzgledu na bieg.
Bolid: Seicento |
|
|
Witam kolegów,
Od pewnego czasu mam problem z moim pikaczento
Kiedy silnik się rozgrzeje przy pewnej prędkości silnika samochód przez chwile zachowuje się tak jak by nie palił na 1 cylinder, albo zapalał go w złym momencie... np. nie zapalil w swoim cyklu tylko w cyklu cyl. 2
Jest to na moje oko około 1000-1200 obrotów i na każdym biegu to się dzieje kiedy silnik przyspieszy albo zwolni problem znika.
Problem jest najbardziej widoczny na 2ce ale występuje na każdym biegu.
Z tym ze na 1 szybko przeskoczyć można przez tą "dziurę"
Dzieje się tez to na benzynie i na LPG ale na gazie jest bardziej widoczne.
Ostatnio jak go trochę potrzymałem tak dziwnie pyrkającego jadąc na 3ce zaprezentował mi błąd "misfire detected cyl4." i migał sobie 4 razy lampka silnika ale dodanie gazu sprawiło ze jechał znowu normalnie a lampka przstala migać.
Ostatnio wymieniałem przewody i świece kolo miesiąca temu bo 1 przewód się popsuł i miał przebicie.
Potem przez pewien czas wszystko było ok ale teraz pojawił się nowy problem....
Jeżeli ktoś ma jakieś domysły to będę wdzięczny. |
_________________
 |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 12-01-2016, 15:35
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
Sprawdź cewki zapłonowe. .. |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 12-01-2016, 15:40
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
A i potencjometr przepustnicy warto sprawdzić oraz linkę od gazu na wszelki wypadek. |
|
|
|
 |
qbasasa
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 16 Skąd: Beł
|
Wysłany: 12-01-2016, 17:59
Bolid: Seicento |
|
|
Aha silnik się tak wiesza nawet jak nacisnę mocno gaz po prostu przy zakresie pewnym obrotów to się dzieje nie ma różnicy jak mocno gaz trzymam ewentualnie mocniej się zadławi jak trzymam gaz mocno.
Jak miałem uszkodzony potencjometr od gazu to gaz lagował, ale sprawdzę jutro potencjometr i cewkę akurat mam 1 zapasowa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 13-01-2016, 11:22
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
A zawory to ustawiał czy nie? U mnie też były misfire i jak ręką odjął po regulacji.
A z LPG to już na pewno są podparte. |
|
|
|
 |
qbasasa
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 16 Skąd: Beł
|
Wysłany: 13-01-2016, 11:45
Bolid: Seicento |
|
|
Prawdą jest że zawory ustawialem dość dawno temu, jakies 40kkm na moje oko albo 2-3 lata temu
Jak zdejmę filtr i znajde specjalistyczny przyrząd seicento nr.1 wygiety w 90* klucz 10 oraz przyrzad nr 2 specjalnie spreparowany wygięty i podszlifowany wkrętak to je tez ogarne przy okazji sprawdzania cewki.
Jeszcze macie jakies pomysły co jeszcze sprawdzić jak już silnik będzie bez filtra? |
_________________
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 13-01-2016, 12:18
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Jaki w ogóle masz silnik, 1100 jak domniemam bo nie piszesz.
Ja resztę zostawiłbym w spokoju, sprawdź zawory.
Z podpartymi nigdy nie osiągniesz poprawy. |
|
|
|
 |
qbasasa
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 16 Skąd: Beł
|
Wysłany: 13-01-2016, 13:42
Bolid: Seicento |
|
|
Ach prawda, w dobie wsadzania silników od punto do seicento nigdy nie wiadomo czy seicento MPI to 1.2 czy 1.1
Tak jest, jest to zwykły seryjny silnik z seicento mpi 1.1 rok produkcji 2001. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 13-01-2016, 14:11
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
qbasasa napisał/a: | Ach prawda, w dobie wsadzania silników od punto do seicento nigdy nie wiadomo czy seicento MPI to 1.2 czy 1.1 |
no, ale nawet tego nie napisałeś wcześniej |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
qbasasa
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 16 Skąd: Beł
|
Wysłany: 13-01-2016, 14:43
Bolid: Seicento |
|
|
Winą za to obarczam moje myślenie o seicento jako samochodzie robionym tylko w 3 wersjach silnika to jest:
900 spi,
1.1 spi
1.1 mpi,
co w przypadku takiego rozumowania oznacza ze mpi jest silnikiem 1.1.
Aczkolwiek jest ono błędne w przypadku forum na którym sa osoby zmieniające silnik do seicento gdzyż w tym przypadku MPI już nie oznacza tylko 1 rodzaju silnika:) |
_________________
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 13-01-2016, 16:06
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Nie pisałeś nic o MPI.
Ani słowem żeś się nie odezwał do tej pory jaki masz silnik. Po objawach domyśliłem się bo miałem takie same objawy. |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 13-01-2016, 16:21
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
Mniejsza o to ,nie rozdrabnijamy sie.Wiec problem mamy w układzie sterowania silnika,możemy pominąć układ przniesienia napędu (z kolegi opisu). |
|
|
|
 |
qbasasa
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 16 Skąd: Beł
|
Wysłany: 13-01-2016, 20:05
Bolid: Seicento |
|
|
Najgorsza dla mnie jest ta niewiedza co się zepsuło... bo coś ewidentnie nie działa jak powinno, gdzież sie podziała legendarna zwinność i moc mego bolidu od 0 do 30 km/h, nie ma
Bo w sumie w seicento za 200 zł można wymienić niemal podzespołów silnika....
Jutro koło 12 powinienem już dać rade rozmontować bolid i sprawdzić to i owo!
|
_________________
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 13-01-2016, 20:47
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Zamierzasz to naprawić czy tylko chcesz zaspokoić ciekawość co siadło.
Maska w górę, pokrywa zaworów out i szczelinomierz w ruch. |
|
|
|
 |
qbasasa
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 16 Skąd: Beł
|
Wysłany: 13-01-2016, 21:26
Bolid: Seicento |
|
|
Jutro będzie naprawiane, mam trochę podkładek z poprzednich wymian wiec może jakieś podpasuja nie bede musial wydawac po 8 zl na kazda nowa,
miernikiem obadam czujnik przepustnicy, o ile dobrze pamiętam to zwykły potencjometr ale nie wiem jaki ma zakres rezystancji. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|