FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.2 8v Turbo. Czy montować LPG?
Autor Wiadomość
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
  Wysłany: 24-02-2016, 18:38   1.2 8v Turbo. Czy montować LPG?
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


Cześć.
Czy montaż instalacji lpg w silniku 1.2 8v turbo ma racje bytu?
Ktoś może prubował takiego połączenia?
Jesli tak to jaka instalacja była by wymagana? Jakie koszta?
Dziennie autko będzie robic do 70km dlatego potrzebuje lpg :/
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-02-2016, 18:52   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Znajomy ma paska 1.8t, jeździ w koło komina i raz na kilka tyg trasę na koniec polski.
Dał 2200 jak za normalną instalkę pod wolnossaka. Ale stwierdził że jak padnie to wtedy będzie myślał co z fantem robić.
Póki co jeździ tak 3rok i kompletnie nic.
Ja do swojego T myślałem o gazie ale odpowiednim pod to co pod maską więc instalka 5-6tyś.

Jeśli chodzi o seya to jest silnik do-turbiony i jak w tym wystroic gaz to pojęcia nie mam. Z pewnością się da. Koszt najtańszej oficjalnej instalacji to 2-2,5tyś. A co z tego wyjdzie po czasie? Osobiście myślę że będzie awaria, ale to moja subiektywna opinia. Mam dwa auta z fabrytcznym T i ciężko się zastanawiam czy pchać się e gaz. Do tjuna w ogóle bym nie podchodził z tematem - nie po to turbię, żeby potem ekonomii szukać, bez sensu.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 24-02-2016, 20:24   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Na AK kilka osób śmiga właśnie na lpg przy turbolotach i bardzo sobie chwalą. Najlepszy pod Turbo jest KME czy jakoś tak się firma nazywa i to często przy znacznych mocach.
Jest wiele np focusów rs, subarek, lancerów o mocach +300km i latają bardzo sensownie na lpg pod warunkiem dobrze dobranych wtryskiwaczy, reduktora i samego montażu jak i strojenia :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-02-2016, 20:36   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


A no właśnie. Z głową, osprzęt i strojenie to działa, tylko na to trzeba $$ bo inaczej to lipa po całości.
No i ten fakt że mimo wszystko łatwiej zrobić subarynę czy inne padło, w którym T jest fabryczne, niż takiego seya gdzie wpierw swap a potem jego turbienie.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 24-02-2016, 21:01   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


W 1.2 16v ma rafi, w 1.2 8vT na pewno pirat a jest też kilka osób co ma w 1.1T wojtala, marc, glaca w uno, fiksiu, czykit w pandzie 1.4 t-jet i uno 1.6,
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
Wysłany: 24-02-2016, 23:49   
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


Przymierzam się do kupna takiego sc dlatego zastanawiam się nad takim rozwiązanie bo w konsekwencji autko będzie sporo jeździć ( głownie do pracy).

Przy dobrej instalacji jest szansa że autko nie dostanie tak w dupe mając na uwadze doładowanie w okolicach 1,0 bar?

Wiem ,że gaz świetnie spisuje się w silnikach 1.8T ( vw, audi czy volvo) ale z drugiej strony silnik 1.2 8v nie był konstruowany z myślą o T.

Tak się zastanawiam czy nie wtopie na takiej inwestycji :roll:
Może lepiej poszukać wersji sc bez T ?
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 25-02-2016, 00:44   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


1.4 16v 6speed na codzienne bujanie oraz trasy w zupełności wystarcza, osiągi przyzwoite, spalanie niski i awaryjność o ile jest wystrojony zerowa :)) Wydymki turbo dobre tylko jako zabawki żeby w razie awari mieć inny samochód kiedy turbolot będzie ogarniany bo praktycznie zawsze coś się wysypie :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-02-2016, 08:56   
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


Szkoda :cry:
W takim razie będę szukał bez T.

Na forum LPG zapytałem ludzi jaką instalacje by polecali do tego setapu.
Oto odpowiedz jednego z forumowiczów;

owner_77 napisał/a:
Witam
kolego wg mnie

wtryskiwacze Barracuda, HANA,
reduktor AC RC01 lub KME TUR
dobry filtr fazy lotnej
a sterownik jaki monter ogarnie, może być KME NEVO, STAG QBOX, ZENIT, LPG-TECH lub też BLUEBOX

kolego ważny jest gazownik który to zestroi najlepiej z sondą AFR


Może komuś się przyda :]
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-02-2016, 10:45   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


dawiddawidowski napisał/a:
1.4 16v 6speed na codzienne bujanie oraz trasy w zupełności wystarcza, osiągi przyzwoite, spalanie niski i awaryjność o ile jest wystrojony zerowa :))
Dziwne gadanie. Niech się właściciel sam w spokoju zastanowi ile jeździ i faktycznie do czego auto potrzebuje. Do bujania to nic lepszego niż 900. Tak samo rozbuja się do 100km/h a przy tym praktycznie nie pali nic. Do jazdy żwawej 1.2 8v jest w sam raz. Do zwykłej miejskiej jazdy czy 'trasach' po 50km w jedną str spokojnie się jeździ w 75KM. Czy samemu czy jakimś bagażem. Wmontowanie 1.2 16v jest lepsze bo przy ludzkiej jeździe daje mniejsze spalanie natomiast większa moc daje trochę lepszą sprawność przy wyprzedzaniu. Do tego spokojnie montujesz lpg i kompletnie nic nie brakuje do szczęścia. Można sie szarpnąć na skrzynię VI jak ktoś lubi mieszać żeby mieć moment pod butem.
A jak ktoś zapindala ponad normę to niech ładuje T do tej konserwy i leci na łeb na szyję. Droga wolna, byle komuś podróżującemu normalnie nie zrobić krzywdy.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 25-02-2016, 12:57   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Jeździłem 900 to jest gorsza od matiza 0.8 którego mamy w domu od 2003 roku a spalanie 900 o co najmniej 1litr większe, 1.1 nie jest najgorsze ale frajdy zero i trzeba butować no i spalanie też duże :lol: Najlepiej jeździ mi się aktualnie 16v bo spalanie małe nawet przy butowaniu a nie trzeba kręcić pod 6tys. żeby spokojnie wyprzedzać... inna kultura pracy, fakt dobrze wystrojony i od 2012 praktycznie zero problemów :lol:
W turbolocie fajne jest yebnięcie ale to raczej słabo spr. się w codziennym ruchu chyba że sam sobie będziesz go ogarniał a nie jak większość zleca montaż i ewentualne usterki też ktoś naprawia/usuwa. Rekordowo widziałem 1.2T które zrobiło 10kkm bez awarii ale było wyłącznie na nowych gratach jak i T i silnik po generalce :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-02-2016, 13:59   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Z tym 900 się nie zgodzę. Swoje miałem od fabryki przez blisko 9lat. Rekord to 4,5l/100km w mieście!
Bardzo dobre do małych przebiegów.
Fakt, do podróży, na trasy męka - dwa razy jechałem z Bielska-B nad morze w dwójkę więc wiem o czym piszę.

A turbo? No cóż, swapa można zrobić na pałe jak wielu i jako tako szczep pojedzie, ale turbienie na skróty, po kosztach, zemści się szybko.
Zrobione porządnie będzie jeździć pod warunkiem używania z głową. Wszystko się zużywa i wszystko trzeba serwisować. Jak się jeździ praktycznie na 100% możliwości zestawu to przebiegu się nie ustruga. Zwłaszcza jak ktoś dmucha jak głupi po 2bary czy nawet lepiej.
Zdrowe doładowanie do 1bar, prawidłowe strojenie a nie 'mapa przelewowa', niepałowanie przy każdym wyjeździe z garażu i wymiana oleju - dobrego - max 8-10tyś to podstawa gwarancji eksploatacji w tyś km a nie w setkach czy u niektórych w dziesiątkach.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Fast1028 
Nałogowiec


Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 276
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-02-2016, 15:44   
   Bolid: SC 1.2 16V Turbo


Podobną opinie co do Turbo w seju otrzymałem z TRS Racing z Częstochowy.
Jeśli silnik jest uturbiony z głową i dobrze zestrojony to można naprawdę długo pojeździć.
Jednak chyba faktyczne trzeba w tedy autko traktować jako zabawkę...
_________________
Sc 1.1 MPI --> SC 1.2 16V T
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-02-2016, 16:09   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


No oni też z powietrza takich informacji nie wzięli. Jest to oczywiste dla każdego kto robi z silnikami i ma doświadczenie w materii.

A remont + poprawki pod założenie T to wydatek rzędu 5tyś.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 25-02-2016, 16:32   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Obczaj sobie żółtego seja schumachera 1.1/1.2 Turbo u nich na pfofilu bo typek który zlecił ogarnięcie chyba elektroniki śmiga nim na co dzień, pracuje na stacji benzynowej :)) Mocy dużj tam nie ma ale śmiga nim jako deilly :lol:
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum