Czujnik położenia wału - wymiana |
Autor |
Wiadomość |
szmurot
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 14 Skąd: Syców
|
Wysłany: 22-01-2016, 10:36 Czujnik położenia wału - wymiana
Bolid: Seicento |
|
|
Wymieniałem czujnik położenia wału. Stary jakby nie był do końca dokręcony. Można nim było przesuwać o jakieś 3-4 milimetry. Czy tak powinno być? Czy czujnik powinien być stabilnie zamontowany, czy mieć ten luz? |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 22-01-2016, 11:12 Re: Czujnik położenia wału - wymiana
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
szmurot napisał/a: | Stary jakby nie był do końca dokręcony. Można nim było przesuwać o jakieś 3-4 milimetry. Czy tak powinno być? Czy czujnik powinien być stabilnie zamontowany, czy mieć ten luz? |
Czujnik ma być "sztywno", odległość od koła sygnałowego to chyba mniej niż 1 milimetr, nie pamiętam dokładnie ile. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-01-2016, 09:51
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Z doświadczenia i z kksiążek, 1mm to optymalna odległość. Syf sie nie zbiera w szczelinie a zapłon jest stabilny.
Czujnik oczywiście nie ma prawa mieć żadnego luzu. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
szmurot
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 14 Skąd: Syców
|
Wysłany: 23-01-2016, 11:53
Bolid: Seicento |
|
|
I tak też zrobiłem. Nie wiem, dlaczego, ale śruba była za krótka. Dzięki za odpowiedzi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Niue85
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-01-2016, 16:13
Bolid: Seicento 899 |
|
|
Hej. Moglibyście opisać gdzie znajduje się ten czujnik, którędy jest najlepsze dojście. Do jakiego mechanika nie zajadę to mówią mi, że te problemy z odpalaniem to nie wina czujnika, ale jakoś na 90% czuje, że to właśnie wina tego. Przez dumę mechaników mój samochód stoi pod blokiem, bo każdy mówi, że one tak mają, a ja wiem, że tak nie mają. Poprzednią zimę normalnie przejeździłem, więc mi tego nie wmówią. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-01-2016, 19:21
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Prawe koło zdejmiesz i zobaczysz go przy kole pasowym. Jedna śrubka i możesz go delikatnie wysuwać. Kabel idzie w obudowie rozrządu i w na górze lub lekko z tyłu głowicy ma wtyczkę. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 23-01-2016, 19:28
Bolid: seicento 899 |
|
|
Zwykle w 900-tkach wtyczka znajduje się obok zbiorniczka z płynem chłodniczym |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-01-2016, 20:01
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Bo 900 ma inną budowę silnika i kabel czujnika idzie bokiem, pod zbiornikiem chłodzenia. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
|