HAMOWNIA |
Autor |
Wiadomość |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 22-08-2009, 12:35 HAMOWNIA
Bolid: sc A0 |
|
|
Ilu z Was hamuje się i jak często?
Zastanawiam się czy inwestować w hamownie - interesuje mnie raczej nie stacjonarna ale jakaś do realnych warunków (drogowa/portable)..
Liczę za ile mi sie zwróci inwestycja i po prostu nie wiem gdzie ten temat wcisnąć...
Wciskam tu - jak "góra" uzna że w złym miejscu to proszę przesunąć.. |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
Kooboosh
Nałogowiec t-jet

Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 22-08-2009, 13:31
Bolid: Seicento 1.4t |
|
|
to zależy jaka cena.... za 100 zł hamowanie mi się nie widzi... hamowałem się za 50 zł, była to akcja grupowa i na razie starczy. Jakby hamowanie było po 20-30 zł, to można hamować się częściej, po jakimś większym tiunie, żeby zobaczyć, czy coś on dał, lub testując różne rozwiązania.... ale nie wiem, czy taka cena interesuje warsztat... |
_________________
 |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 22-08-2009, 18:50
Bolid: sc A0 |
|
|
liczyłem na 60-70pln
20-30 pln wchodzi w gre ale np jako drugie lub trzecie "hamowanie"
pracuje też z moim elektronikiem nad przystawką zeby hamować elektronicznie na tej samej zasadzie co dynomat...jak wyjdzie i np po pomiarach kilku seryjnych aut wyjdzie nam podobny do seryjnego wynik to rzeczywiscie byłby to sens robic takie hamowanie za te 30-40pln..
zapis danych wlasciciela i jak wraca za miesiąc dwa z czyms podłubanym to pomiar i róznica z pierwszym czy kolejnym pomiarem - tak to widziałem... |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 23-08-2009, 13:15
Bolid: 1E 187 |
|
|
Mamy w okolicy jednego kolegę, który ma przenośną hamownie. Ogłosił się na wszelkich lokalnych klubach samochodowych, że może przyjechać na spot i pomierzyć. Cena 50 pln. Chętnych jako tako ma |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 23-08-2009, 16:18
Bolid: sc A0 |
|
|
ale ma dynomat czy elektroniczną - generalnie po małym QPC doszliśmy do wniosku ze dynomat da sie zastapić przystawką...
plus dynometu jest taki ze moge mierzyc 126p (brak wtrysku..) potrzebna mi informacja z czujnika drogi i wału...
jedyne czego nie można policzyć to opory toczenia (trzebaby przyjąć cos liniowego..) |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 25-08-2009, 09:13
Bolid: 1E 187 |
|
|
ten kolo (właśnie się dowiadywałem) ma Dynomet. Koszt 50pln. Jakos wychodzi na swoje |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
Myska
Smerfetka
Pomogła: 2 razy Wiek: 38 Dołączyła: 23 Paź 2008 Posty: 20 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 25-08-2009, 10:42
Bolid: sc A0 |
|
|
Myśka i jak sie kolektor ssący euro 2 sprawuje (masz 1,1 mpi?)
wynikiem sie pochwal
no i nadal się szymon zastanawiam - z forum odpowiedziały 3 osoby - raczej na swoje bym nie wyszedł hehe..
kurde nie wiem
policzyłem ze jedno auto dziennie i za rok pełny zwrot... |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 25-08-2009, 16:12
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
irekg napisał/a: | Myśka i jak sie kolektor ssący euro 2 sprawuje (masz 1,1 mpi?)
wynikiem sie pochwal
no i nadal się szymon zastanawiam - z forum odpowiedziały 3 osoby - raczej na swoje bym nie wyszedł hehe..
kurde nie wiem
policzyłem ze jedno auto dziennie i za rok pełny zwrot... |
żeby ogarnąć cos takiego jak piszesz musiał byś latać po wszystkich większych zlotach i szukać klientów myślę że na każdym byś ze 4os znalazł
ale to tylko w teorii by wyszło bo w praktyce musiał byś poświeć na to dużo czasu (dojazdy itp)
i jeszcze pytanie brzmi na ile prawdziwe wyniki będą z takiej hamowni?
jak bym miał za dużo $$ to bym sobie coś takiego kupił ale nie po to żeby szukać klientów tylko żeby mieć dla siebie (sporo usprawnia proces modowania) i czasami zarobić parę $$
co do cen (przynajmniej w wawie):
- hamowanie grupowe od 50zl (na mineralnej) do 100 (w innych firmach)
- hamowanie indywidualne 100-200 zależy od miejsca i hamowni
cena poniżej 100 zawsze będzie atrakcyjna o ile hamownia będzie wiarygodna i co ważne będzie hamować FWD i RWD i wytrzymywała do 400km i 500Nm (co najmniej) |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 25-08-2009, 16:52
Bolid: sc A0 |
|
|
Znasz mnie i wiesz ze inwestuje wyłącznie w dobre narzędzia...
Dynomet ierzy KAŻDĄ moc i KAŻDY napęd...
typ inercyjny czyli napędzanie i potem zwlanianie do zera..
warunki rzeczywiste..
tak nawiasem to co z Tobą bo Cie nie "czytać"
mam rozgryziony patent Dynometu - elektronicznie jestem w stanie to zrobić! ale tylko dla silników z wtryskiem...(dochodzi sporo różnic teoretycznych bo jednak to o czym mowię ma pomiar na kole...nie na rolce ale kole...)
cena to troszkę ponad 10K...
mam dostepna wagę - mam dostępny kawałek porządnej prostej drogi (równa itd...)
myslalem zeby brać 50pln od pojedynczego pomiaru (tylko mocy i momentu..każdy dodatkowy pomiar np 400metrów albo 60-120 to dodatkowa jakaś tam minimalna opłata..)
na dole Polski niewielu to ma...
kupie albo to albo stanowisko do geometrii...
film o dynomecie:
http://www.auto-swiat.pl/...alizce,312.html
i dynomet tego typu ale hala: http://www.youtube.com/watch?v=n9MIX_b_kPQ (coś dla "tunerów" )
dostawca twierdzi - a znany to w 1/4 mili czlowiek ze dynomet jest najlepszy - warunki rzeczywiste...
i że sorry ale za 300tys hala to raczej ineres ale jak jestes tunerem...typu godula itd..
ale jak się wkurze to za te 10k zrobie po swojemu halową obciążeniową elektronik mój mówi ze bez problemu do ogarnięcia - ale wiesz o co kaman - hala/podatki/zezwolenia..
a tak firma kogucik w bagażniku samochodu |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 25-08-2009, 19:13
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
no tak założenia jak najbardziej słuszne i jak coś mogę być pierwszym klientem bo trzeba się ecu masterem znów pobawić
a co do forum to raz ze bylem na wakacjach a 2 nie chce mi się już w kolko pisać tego samego (krew mnie zalewa jak na 1 stronie są 3 tematy o wydechu)
a na warsztacie robię porządek ze skrzyniami złożyłem już 3 i jeszcze 1 albo 2 będą z części a resztę trzeba wywalić bo miejsce zajmują
w międzyczasie wykopaliśmy kanał (tydzień roboty ale uzbrojony jak poniemiecki bunkier jest)
w koncie leży dol silnika od 1.2 i na przyszły sezon coś się z niego wymodzi |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 25-08-2009, 19:25
Bolid: sc A0 |
|
|
widzisz a ja lifta stawiam |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 26-08-2009, 10:50
Bolid: sc A0 |
|
|
no i z chęci zakupu powstał calkiem pokaźny budżet na ... budowanie tego typu urządzeń
powiem tylko tyle: każdego z Was będzie na to stać
projekt powinien powstać do końca tego roku (do fazy testów drogowych..)
budowa i zasada działania podobna do DYNOMETU
jak to dobrze pracować w OBR |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
saper1985 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2009, 13:40
|
|
|
pożyjemy, zobaczymy co z tego wyjdzie... mam nadzieje że pod koniec roku będę się mógł zhamować u Ciebie... |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 26-08-2009, 15:45
Bolid: sc A0 |
|
|
ja mam nadzieje ze to co wyrysowaliśmy na tablicy (masakra ) powstanie i takie detale jakie potrzebujemy znajde w jakiejś normalnej cenie..
sam będziesz sie mógł hamować - o to mi chodzi robisz coś w silniku - i sam odrazu to SWOIM urządzeniem sprawdzasz...
chciałbym zeby takie urządzenie kosztowało 3 razy mniej niż dynomet.. |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
|