FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
swap a przepisy obowiazujace w pl
Autor Wiadomość
elysium 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 42
Skąd: Mszana Dolna
Wysłany: 28-03-2016, 17:43   swap a przepisy obowiazujace w pl
   Bolid: fiat seicento


Za jakis czas bede swapowac silnik z 900 na 1.2 i jakos ostatnio gadalem z diagnosta i dowiedzialem sie ze jako ze moc silnika przekracza 30% mocy obecnego silnika to musze odwiedzic rzeczoznawce zeby dostac papier. I tu moje pytanie. Wie ktos gdzie mozna znalezc przepisy dotyczace strikte zmiany pojemnosci i mocy silnika? Bo z tego co koles gada wychodzi ze nawet 1.1 niemoge wstawic bez opinii rzeczoznawcy bo przyrost mocy bedzie powyzej 30%, no i chcialbym sprawdzic jak to dokladnie wyglada od strony prawnej.
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-03-2016, 19:37   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Ja znowu słyszałem inaczej, że można wstawiać każdy silnik, pod warunkiem, że samochód był z nim też seryjnie produkowany. Czyli idąc tym tokiem myślenia można wstawiać 1.1 spi, bądź mpi. Ale jak jest naprawdę to ja nie wiem :) jeżeli wszystko miałoby być w pełni legalnie, to pewnie po jakimkolwiek swapie trzeba by iść do rzeczoznawcy żeby dostać papier, i z tym papierem iść do wydziału komunikacji, żeby wprowadzić poprawkę do dowodu, a potem jeszcze poinformować ubezpieczyciela o zmianie danych technicznych pojazdu. Jednak jak widzę, dużo osób po prostu swapuje i jeździ, np mając w dowodzie 900, a pod maską 1.2 :)
_________________
Moje SC ^^
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 28-03-2016, 19:45   
   Bolid: Seicento


na autokaciku jest temat o tym.....Autokacik
a na które 1.2 swap'a robisz 8v czy 16v jak na 8v to ja bym olał to..nie widać różnicy...choc Ty masz 900 :znudzony: możesz zawsze powiedzieć ze to 1.1 Mpi i tyle może mniej będzie roboty papierkowej :p
_________________

 
 
devil92 
Bywalec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 75
Skąd: się tu wziąłem?
Wysłany: 28-03-2016, 19:51   
   Bolid: Seicento Van 1.2 16V


Temat ciekawy, też będę musiał przez to przejść bo chcę mieć w pełni legalny samochód.
Do 1.2 16v (z 1.1 MPI) trzeba będzie rzeczoznawcę?
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 28-03-2016, 20:00   
   Bolid: Seicento


devil92 napisał/a:
Temat ciekawy, też będę musiał przez to przejść bo chcę mieć w pełni legalny samochód.
Do 1.2 16v (z 1.1 MPI) trzeba będzie rzeczoznawcę?


najlepiej to udaj się do diagnosty i zapytaj ...tez będę to robił ale nie wiem kiedy podjadę...widać ze co diagnosta to inne ma zdanie...
_________________

 
 
elysium 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 42
Skąd: Mszana Dolna
Wysłany: 28-03-2016, 21:45   
   Bolid: fiat seicento


Do kazdego swapa musi byc rozszerzony przeglad. Co do rzeczoznawcy to jeden mowi ze musi byc, inny zas ze jesli nie robie zadnych zmian konstrukcyjnych tj. lapy, punkty mocowan itd. itp. to ze nie musi byc papierka. I dlatego pytam czy przypadkiem ktos sie z ustawa na ten temat nie spotkal zeby mozna bylo wszystko dokladnie zweryfikowac. Bo zapytalem goscia wprost czy te 30% to od najmocniejszej wersji silnikowej, a on mi na to ze nie, ze od tej ktora teraz mam w dowodzie. Wiec reasumujac to nawet 1.1 nie przejdzie bo roznica miedzy 39 a 54 konie jest wieksza niz te 30%, a co dopiero takie 1.2 mpi gdzie mam przyrost ponad 90% do tych 39KM ktore byly jak auto z fabryki wyjezdzalo.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-03-2016, 10:29   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Z tą mocą to jest chyba wymysł tego konkretnego diagnosty, nie wiem na podstawie jakich przepisów oni wymyślają takie rzeczy. Co diagnosta to wymyśla coś innego. Ktoś inny pisał z kolei, że diagnosta powiedział mu, że musi mieć układ hamulcowy taki jak w samochodzie z tym samym silnikiem, co też jest z pewnością wymysłem diagnosty. Po prostu diagności nie chcą brać odpowiedzialności za swapy i podbijać papierów i zbywają takimi wymysłami. Trzeba szukać jakiegoś innego diagnosty, który się podejmie tematu i nie będzie robił celowo pod górkę. Sam na razie jeżdżę z 900 w dowodzie, chętnie bym zalegalizował, ale weź tu znajdź odpowiedniego diagnostę w dzisiejszych czasach :-P
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum