silnik 1.1 nierówne obroty |
Autor |
Wiadomość |
Broda
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 6 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-07-2012, 19:33 silnik 1.1 nierówne obroty
Bolid: Seicento |
|
|
Witam,
Przeglądałem wcześniejsze tematy jednakże nie znalazłem takowego problemu jak ja posiadam w swoim silniku. A mianowicie po dodaniu gazu, a następnie jego puszczeniu silnik pracuje bardzo nierówno, jakby się dławił.
Wymieniłem:
1. Świece zapłonowe + przewody WN
2. Czujnik położenia wału korbowego
3. Sonda Lambda
4. Silniczek krokowy
Co to może być?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 24-07-2012, 19:45
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Zdejm filtr powietrza (obudowę) i patrz na wtrysk czy odcina dopływ paliwa kiedy puszczasz z gazu. Powinien odcinać zasilanie paliwem do uzyskania prędkości obrotowej około 1100 obrotów na minutę i wtedy zasilanie wtryskiem przywrócić. Oczywiście piszę o SPI ale takowy zapewne masz bo wymieniłeś silniczek krokowy.Prześledź też inne parametry silnika może coś wychwycisz np uszkodzony czujnik położenia przepustnicy na podstawie którego centralka silnika wie że trzeba paliwo odciąć.Skontroluj ciśnienie paliwa bo tu też go może boleć- filtr paliwa tudzież powietrza jak i słynny MAP z wężykiem podciśnienia czy jest szczelny |
|
|
|
 |
Broda
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 6 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-07-2012, 20:14
Bolid: Seicento |
|
|
Byłem na komputerze to własnie wyskoczył mi tylko błąd sondy lambda, pochłaniacza par paliwa, i akumulator (stan napięcia za niski i za wysoki), ale filtr paliwa wymienię i prześledzę też te parametry silnika co mi zaleciłeś. Dzięki za wskazanie drogi do rozwiązania problemu
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 24-07-2012, 22:02
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Miałeś błąd sondy i pochłaniacza oparów paliwa. Myślę czy czasem nie był spalony bezpiecznik przy czerwonym przekaźniku nad centralką wtrysku . On zabezpiecza obwód pochłaniacza jak również podgrzewacz sondy lambda. Jak masz multimetr zmierz napięcia ładowania czy nie jest za wysokie a jak schodzi na jałowe obroty to czy nie jest za niskie. To też można prześledzić programem podpinając pod komputer. Zanim wymienisz filtr paliwa niech mechanik sprawdzi ciśnienie paliwa. Cena około 20 zł pewnie a sam filtr ponad 30 więc warto wpierw ciśnienie sprawdzić. |
|
|
|
 |
|