Mycie silnika-Jak zrobic by nie popsuć |
Autor |
Wiadomość |
RYBOSTWOR
nówka sztuka ;)
Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 11 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: 29-03-2015, 13:59 Mycie silnika-Jak zrobic by nie popsuć
Bolid: Fiat Seicento 1.1 2000r |
|
|
Witam tak jak w temacie, a wynika to ze znanego problemu puszczającej uszczelki pokrywy zaworowej, silnik jet ubrudzony olejem i syfem z drogi, chciałbym go umyć myjką ciśnieniową i jakimś preparatem chemicznym, tylko pytanie jak?
Co osłonic i jak?
Jaki preparat użyć? |
_________________ Nic na siłę, tylko młotkiem... |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 29-03-2015, 19:38
Bolid: Seicento Young |
|
|
Zasadniczo lepiej silnika nie myć ale jak już... Na pewno osłoń akumulator (a najlepiej to by było się go na jakiś czas pozbyć), sterownik oczywiście też zakryć. Lepiej do tego wybrać trochę cieplejszy dzień - szybciej wyschnie wszystko, szczególnie wygłuszenie na przegrodzie komory silnika, i KONIECZNIE (!!) silnik zimny! Nie na rozgrzanym motorze myć. Co do środków, na rynku jest ich od groma, z czego 85% jak nie lepiej zawiera dość agresywne chemikalia, które mogą utlenić aluminium więc z takimi ostrożnie - mogą być zaaplikowane na dosłownie kilka sekund. Dobry środek jest np K2 AKRA, jednak z tego co wiem jest agresywny. No i też miejsce na taką operację... przeważnie myjnie bezdotykowe zabraniają mycia silnika, więc zostaje albo pod domem, albo na specjalną myjnię, albo w nocy na bezdotykową |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-03-2015, 20:28
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Alternator dobrze by bylo tez obwinac workiem szczelnie |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
RYBOSTWOR
nówka sztuka ;)
Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 11 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: 30-03-2015, 08:48
Bolid: Fiat Seicento 1.1 2000r |
|
|
O to, to mi chodziło.
Domyślam się, że cewki zapłonowe także nie są specjalnie szczelne i je też należałoby osłonić?
Co do mycia, to będę mył pod domem i mam do dyspozycji kompresor więc podmucham po myciu.
Na co jeszcze zwrócić uwagę? |
_________________ Nic na siłę, tylko młotkiem... |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 30-03-2015, 09:30
Bolid: Seicento Young |
|
|
Nie zbliżaj się z lancą do różnych przewodów, złączek itp - mówimy tu o bardzo bliskiej odległości. ciśnienie może coś wypią, rozłączyć czy nawet zniszczyć. od razu możesz machnąć spód maski. jak masz wygłuszenie to zdjąć, osobno przemyć i profile pod maską przy okazji umyć. całego silnika i tak nie umyjesz bo od spodu zostanie brud-musiałbyś także umyć od dołu |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
arasnet
nówka sztuka ;)
Wiek: 28 Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: 30-03-2015, 17:42
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
ja osobiscie polecam spryskanie plynem do myciasilnikow, oraz benzyna ekstrakcyjna i to wszystko jakims twardszym pezdzlem wyczyscic i na koncu spryskac benzyna ekstrakcyjna i wydmuchac sprezonym powietrzem:) ja tak robie i jest to wedlug mnie bardzo dobry sposob i malo inwazyjny a skutkuje |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-03-2015, 20:12
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Mozna zwykla benzyna taniej bedzie |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2015, 20:26
|
|
|
to ja odpadam bo przy każdej robocie muszę zakurzyć |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 30-03-2015, 20:41
Bolid: seicento 899 |
|
|
rotax24 napisał/a: | to ja odpadam bo przy każdej robocie muszę zakurzyć |
W sumie jak ja głównie przy myciu silnika ekstrakcyjną i pędzelkiem. |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-03-2015, 20:56
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
E-petka tez mozna |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 30-03-2015, 21:01
Bolid: seicento 899 |
|
|
Wiesz, to nie to samo |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2015, 21:01
|
|
|
biznesik napisał/a: | E-petka tez mozna |
wykluczone E-petko tu jak E-pukanie |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-03-2015, 21:27
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Nie no bez przesady ja mecze na epetku i tylko epetku poltora roku dobra lepiej powiedzcie jakiej firmy najlepsze tarcze hamulcowe do seja a nie jakies petki |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 31-03-2015, 21:21
Bolid: Seicento Young |
|
|
rotax to co, że kurzysz ? ja tam znam osobnika, co wymienia elementy układu paliwowego (byłem świadkiem wymiany filtra paliwa) i normalnie fajeczka w gębie ale BHP żeby nie było zostało zachowane - miał rękawice, więc chronił się przed szkodliwością chemii na skórę |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
|