No dudni i dudni czyli wstawiłem stabilizator do 900 :< |
Autor |
Wiadomość |
Mathewusz
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 20 Lip 2013 Posty: 13 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 23-03-2015, 15:52 No dudni i dudni czyli wstawiłem stabilizator do 900 :<
Bolid: Seicento Young 899 |
|
|
Witam,
jak już w temacie pisałem zaprezentowałem mojemu Sc 900 stabilizator na przód ten z serii 1.1. Oczywiście gumeczki nowe a całość wyczyszczona i pomalowana. Podczas montażu pojawił się taki wytwór uprzykrzający życie zwany katalizatorem. Niby wszystko ładnie troszkę odstępu było ale kiedy podczas jazdy zmniejszę obroty to spod samochodu słyszę niemal symfonie bethoovena jak kato tłucze stabilizator
Macie jakieś magiczne metody żeby temu zapobiec czy czekać aż zwaśnione elementy się wytłuką ....ekhm znaczy się dopasują?? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23-03-2015, 22:29
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
No niestety stab nie współgra z katalizatorem w 900setce, więc raczej trzeba by jakoś wydech przerobić i zmienić umiejscowienie katalizatora. Z pewnością nie ma co liczyć że stab i katalizator same się dopasują w trakcie jazdy Z tego co się orientuję to są na allegro do kupienia rurki, które montuje się plug&play zamiast katalizatora i to by rozwiązało temat. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 05-04-2015, 22:46
Bolid: Seicento Young |
|
|
barkor napisał/a: | Z tego co się orientuję to są na allegro do kupienia rurki, które montuje się plug&play zamiast katalizatora i to by rozwiązało temat |
i to raczej najlepsze rozwiązanie, bo kat i tak już zapewne nie spełnia swojego zadania, można parę grosza zarobić, zresztą nawet jak wspawasz kawałek zwykłej rurki to się nic nie stanie.. Ja tak bez kata jeżdżę 3 rok, na bezczelnego ze wspawaną rurką - totalny przelot - jakoś diagnosta ani razu nie pokręcił nawet nosem o to. |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 06-04-2015, 11:42
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
barkor, masz jakieś namiary na to, albo co wpisać w wyszukiwarke żeby mi wyświetliło takową rurkę ? |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
guru_p
Bywalec
Dołączył: 09 Gru 2014 Posty: 95 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 07-04-2015, 09:01
Bolid: brak |
|
|
w pugu 406 2.1TD po awarii wydechu (przerdzewiał zaraz za katem i odpadł dzień po zakupie auta) wyciąłem kata i zamiast niego po zakupie nowego tłumika wstawiłem złączkę elastyczną i ładnie w miarę cicho chodził i na przeglądzie nie było problemów, (foto przykładowe pierwsze-lepsze z sieci)
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 07-04-2015, 09:58
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
1922, No niestety ja też nie mogę nigdzie znaleźć na allegro ani w google. Jak dwa lata temu szukałem katalizatora do 900setki to było kilka ofert takich rurek zamiast katalizatora i się całkiem nieźle sprzedawały, nie wiem czemu zaniechali sprzedaży. Trzeba zatem kombinować samemu... |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-04-2015, 18:40
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
1922 napisał/a: | barkor, masz jakieś namiary na to, albo co wpisać w wyszukiwarke żeby mi wyświetliło takową rurkę ? |
http://allegro.pl/lacznik...4839210958.html
To przykład- oblicz długość i pod dane fi ale ma tę zaletę, że nie wspawuje Ci mietek kawałka rurki i na tych spawach po roku są przedmuchy. |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 07-04-2015, 19:26
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Paweł1984, chciałbym wykonać nowy wydech od podstaw do 1.1 spi nie dłubany oprócz dolotu dexcrafta, jaka średnica rury powinna być ? zamiast środkowego strumiennice chciałbym dać i końcowy z kanta, jak się na to zapatrujesz ? Ma być lekko "rasowy" klank, ale nie zagłośno, żeby nikt się nie przypierniczał. Chcę zrobić od podstaw bo jakość masowy wydechów do seja to max 2 lata i złom. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-04-2015, 22:07
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
1922 napisał/a: | Paweł1984, chciałbym wykonać nowy wydech od podstaw do 1.1 spi nie dłubany oprócz dolotu dexcrafta, jaka średnica rury powinna być ? zamiast środkowego strumiennice chciałbym dać i końcowy z kanta, jak się na to zapatrujesz ? Ma być lekko "rasowy" klank, ale nie zagłośno, żeby nikt się nie przypierniczał. Chcę zrobić od podstaw bo jakość masowy wydechów do seja to max 2 lata i złom. |
Kilka wariantów jest;
-kolektor+ łącznik elastyczny+ kat uniwersalny z allegro+ rura mpi+DF-strumienica żadna w seju czy w miejsce kata czy środkowego się nie sprawdza-nie ma najmniejszego sensu.
DF też nie jest cichy i trwały-więc nie rezygnuj z pseudo kata z allegro-nówki, rura MPI pasuje P&P ma fi40 zewnętrzne.
Druga opcja jak latałem jeszcze ccs 1.1 spi 63km 12lat temu to
kolektor do kata seria, dalej rura sporting(czyli fi 38 zamiast 35), w miejsce środkowego-komora kompensacyjna Węglarskiego z nierdzewki-robi do dziś ja dałem chyba 200zł jest na zaciski jak w linku+ końcowy przelotowy-chyba to był michael.
Pełen przelot w seii nic nie daje poza hałasem/a nm odbiera.
Dobrą bazę pamiętam, też jako zupełną serię silnikową-kolektor pseudo 42-1+ dwururka z PI 75 + kat uniwersalny+ rura punto(fi42 zew) i końcowy komorowy sc.
Wszyskie ww. wydechy jeżeli się je spawa mają trwałość 2-3 lata |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 08-04-2015, 17:19
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Rura z CC sporting pasuje PP ?
Myślę, żeby wymienić kata na ten zamiennik z allegro i dalej rura z MPI czy CC sporting ? |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Mathewusz
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 20 Lip 2013 Posty: 13 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 09-04-2015, 14:32
Bolid: Seicento Young 899 |
|
|
A powiedzcie mi koledzy jak to jest z katalizatorami bo niegdyś słyszałem opinie że jak nie ma kata to gazy nie mają oporu na drodze i lambda świruje . Nie wiecie ile w tym prawdy i jak to się ma jak założę nieoryginalny kat? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-04-2015, 23:34
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Mathewusz napisał/a: | A powiedzcie mi koledzy jak to jest z katalizatorami bo niegdyś słyszałem opinie że jak nie ma kata to gazy nie mają oporu na drodze i lambda świruje . Nie wiecie ile w tym prawdy i jak to się ma jak założę nieoryginalny kat? |
Kat uspokaja spaliny/ wycisza pracę układubynajmniej w serii jest to mało odczuwalne, ale w dłubniętym na + 20% już tak.
Na lambdę bynajmniej nr 1 wspi i mpi brak kata nie ma wpływu.
Duża strumienica łuskowa w miejsce katalizatora może zaburzać pracę.
Ps 2. rura Mpi jest ogólnie dostępna i jest fi38, jak oryginalny wydech scs/ccs, nie ma tylko środkowego-w wersji fabrycznej zbędnego i szybko korodującego od wewnątrz.
Rura ze środkowym ccs pasuje P&P od kata do końcowego, ale takowych nie ma już prawie-średnica 38mm, materiał stal pancerna.(nie mylimy z nierdzewką czy kwasówką ). |
|
|
|
 |
dariusz.p
Bywalec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 18-05-2015, 18:53
Bolid: fiat seicento |
|
|
Jak wszystko jest orginalne w 900cse to stabilizator z 1.1 pasuje bez problemów ,wiem bo mam zamontowany od kilku lat. Nic nie trzeba przerabiać. Do kata jest ok 1,5 cm i nic nie tłucze. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-05-2015, 00:09
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
dariusz.p napisał/a: | Jak wszystko jest orginalne w 900cse to stabilizator z 1.1 pasuje bez problemów ,wiem bo mam zamontowany od kilku lat. Nic nie trzeba przerabiać. Do kata jest ok 1,5 cm i nic nie tłucze. |
Dodaj na seryjnym zawieszeniu..... |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-05-2015, 03:02
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Ja próbowałem zamontować staba do 900setki jeszcze na seryjnym zawieszeniu i też nie szło. W sumie tylko przymierzałem się do montażu (nawet sklepałem trochę obudowę katalizatora) i od raz było widać że nie wejdzie, może gdybym na siłę zamontował to po skręceniu wszystkiego stab by nie stukał, ale jak próbowałem go zamontować to wydawało się to nierealne... |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
|