FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zniszczone gwinty mocowań ucha holowniczego
Autor Wiadomość
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-09-2012, 23:27   Zniszczone gwinty mocowań ucha holowniczego
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Hej
Zauważyłem ostatnio, że po wielu latach nieużywania, ucho holownicze z tyłu praktycznie się nie wkręca. Zarówno gwint na uchu jak i w mocowaniu ucha w tylnym pasie jest zjechany i pordzewiały. Kręce kręce a tu nic się nie wkręca:P
Czy jest możliwość wymiany tego mocowania na nowe czy musiałbym wspawać nowy pas? Podobnie pytanie się tyczy przedniego mocowania ucha. Tam tak samo nie chce się wkręcać, nikt mnie nie będzie mógł holować, ani ja nikogo:)

Macie jakieś pomysły co zrobić aby w razie co, mieć możliwość użycia ucha holowniczego? (pewnie kupie sobie nowe i na nim będę coś kombinował)

Widziałem na paru stronach z akcesoriami rajdowymi takie giętkie ucha do holowania flexi. Czyli kawałek mocnego pasa, co mogłoby być alternatywą w najgorszym wypadku.
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 21-09-2012, 06:21   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


Mam to samo w starym seju... przedni gwint uszkodzony, nie wkręce wiecej niz pół obrotu i lipa.. Mozna kupic oryginalny całay ten uchwyt.
Jest mocowany na 3 śrubach do pasa o ile się nie mylę. Koszt to ponad 100... ale widziałem ostatnio na allegro po 50 zł stał, ale ktos mnie ubiegł- MOCOWANIE UCHWYT UCHA DO CHOLOWANIA sie to nazywa. W zeszłym roku poszła mi linka sprzęgła, chciałem wkręcic a tu lipa :shock: no więc podróz 20 km na serwis bez libnki i zsmiana sekwencyjna biegów..... 500 metrów przed warsztaten poszła mi kasetka.....
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
tomex 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 5
Skąd: piaseczno
Wysłany: 21-09-2012, 08:28   
   Bolid: seicento 1,2 16v cienki sporting


Ja na waszym miejscu spróbował bym dobrze wyczyścić oba gwinty szczotką drucianą zlać dobrym odrdzewiaczem lub wrzucić w naftę olej czy coś podobnego ten haczyk a w gwint włożyć nasączoną szmatkę odczekać dzień niech się moczy.Potem dużo smaru i próbować wkręcać trochę wkręcić potem cofnąć i znowu wkręcić tak jak przy gwintowaniu.Jeżeli gwinty są nieuszkodzone macie 95% szans na powodzenie zabiegu
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 21-09-2012, 08:40   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=33849
Jak widać ten element trzeba smarować jak zwrotnice w maluchu. Zresztą sam nieraz tam zaglądam i jest to prawda.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-09-2012, 09:01   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


tomex, albo się uda albo gwinty w ogóle znikną, ale nie ma nic do stracenia
_________________

 
 
artii1974 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 40
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 21-09-2012, 09:07   
   Bolid: malczan, CC 900 jeszcze, SC 1.1 się szykuje


miałem ten sam problem, przednie mocowanie odkręciłem przegwintowałem i całość odnowiłem ogólnie lakierując, na koniec wpakowałem do pełna smaru, a tył udało mi się też jakoś przegwintować, ale miałem krótki gwintownik i najlepiej by wypadało zdjąć zderzak, na szczęście kręcąc płaskim kluczem a nie uchwytem bo nie podchodził jakoś powoli przegwintowałem i całość też wypełniłem smarem.
_________________
9 Ogólnopolski w Toruniu - na torze 2 miejsce w klasie swap :) na prawym najlepszy pilot na świecie ;)
 
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 21-09-2012, 12:37   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


U mnie w orange jest tak skorodowane i nigdy nie uzywane że juz tam nie ma co czyścić.
Dobrze ze w srebrnym działaja oby dwa, nawtykałem smarowidła w sprayu i wkrecałem kilka razy ucho.... działa
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 21-09-2012, 14:56   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


Też przerabiałem ten temat, ale ja poradziłem sobie wkręcając ucho do holowania... teleskopowym kluczem do kół :)) . Dałem trochę odrdzewiacza, potem pół obrotu ucha, wykręciłem, smarowidło i znowu wkręciłem ucho, o pół obrotu więcej. Powtarzałem to, dopóki nie wkręciłem ponad 3/4 długości gwintu.
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 21-09-2012, 21:04   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


U mnie też to wystąpiło, poradziłem sobie zdobywając drugie ucho na szrocie i przerobiłem je coś a'la gwintownik, czyli naciąłem na gwincie wzdłużne rowki w czterech miejscach, takie "cóś" z nacięciami dużo lepiej czyści skorodowane i zabrudzone gniazdo do wkręcania ale trzeba uważać przy początku wkręcania aby prosto zacząć wkręcać, potem normalka w ucho dość długa rurka lub pręt albo klucz do kół i pół obrotu do przodu ćwierć do tyłu i tak aż do skutku, oczywiście przy tym kręceniu dość obficie używać smaru, oleju lub innego smarowidła i obficie również używać cierpliwości i da się zrobić. Uszkodzeniu gwintu pomaga też niepełne wkęcanie ucha podczas holowania. Należy dbać o to aby gniazdo zawsze było czyste, czyli co jakiś czas należy je przesmarować, wkręcić maksymalnie do oporu ucho i je wykręcić z gniazda a potem gniazdo zakonserwować, a do holowania ucho należy bezwzględnie wkręcić maksymalnie jak tylko można do oporu w gniazdo, najlepiej przy pomocy klucza do kół, bo przy połowicznym wkręceniu można bezpowrotnie uszkodzić gwint w gnieździe podczas holowania.
 
 
ko777 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 31
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-09-2012, 22:25   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 spi


Przerabiałem temat. Nic nie musisz wymieniać ani wykręcać. Przegwintuj na nowo otwór narzynką, średnica o ile pamiętam 14, skok gwintu chyba 1,5, najlepiej żeby narzynka była długa, bo otwory są głębokie. Przed operacją daj trochę smaru na gwint - łatwiej pójdzie. Jak już przetrzesz to napchaj stałego smaru, np grafitowego w gwinty ile się da i raz w roku wkręć hak.
 
 
NSKK2 
Antypirat drogowy

Pomógł: 33 razy
Wiek: 51
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 104
Skąd: Katowice
Wysłany: 23-09-2012, 12:19   
   Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510


Ja w moim 13-letnim seju mam już całkowicie zniszczony przez rdzę gwint w przednim uchwycie przez zaniedbanie poprzedniego właściciela.Poradziłem sobie w ten sposób że kupiłem ok.20-centymetrową śrubę M 10, z jednej strony na siłę zakręciłem trzy nakrętki i w razie czego od tyłu można włożyć tę śrubę w otwór uchwytu(niestety trzeba się położyć przy przednim zderzaku),następnie oczko zaczepu haka linki holowniczej nałożyć na wystający z otworu koniec śruby i też zakręcić trzema nakrętkami.Próbowałem i działa.Tylnego uchwytu w ogóle nie robiłem bo nie ma do niego dostępu od tyłu.W razie czego można też linkę zaczepić za przedni lewy wahacz przekładając hak przez jego otwór.
_________________
Jedź ostrożnie!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum