Sam po 2sek, przełącza się z powrotem na benzyne. |
Autor |
Wiadomość |
zwara
Bywalec
Wiek: 43 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole
|
Wysłany: 11-06-2013, 09:43 Sam po 2sek, przełącza się z powrotem na benzyne.
Bolid: Seicento 1.1 s |
|
|
Witam.
Mam problem z gazem w Seicento 1.1S SPI.
Chyba mam tam Bingo M (jeszcze sprawdzę). Instalacja ma rok.
Po rozgrzaniu do odpowiedniej temperatury i przekroczeniu obrotów, autko przełącza się na gaz jak zwykle. Czyli diody zamiast migać, świecą stale.
Niestety po 2 sek autko przełącza się z powrotem na benzynę, czyli diody gasną i znów miganie.
Co to może być ?
Czy mogę coś zrobić/posprawdzać na własną rękę ?
I tak pewnie skończy się wizytą u gazownika, ale pierwszy wolny termin gość ma za 2tyg. |
_________________
|
|
|
|
|
zwara
Bywalec
Wiek: 43 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole
|
Wysłany: 11-06-2013, 19:42
Bolid: Seicento 1.1 s |
|
|
Nowe objawy.
- Tak jak sie przyjrzałem to LPG załącza się nawet nie na 2sek tylko 1sek.
- Poza tym czasem w ogóle gasną lampki i przez 5-10 min nie można zrobić nic.
- No i najważniejsze, co pewnie jest kluczowe, pod zbiornikiem z kole jest mokro, coś kapie na asfalt.
Butla uszkodzona ? |
_________________
|
|
|
|
|
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 11-06-2013, 20:44
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Gaz nie będzie kapał. Wyparuje. To może być woda która dostała się przez otwór w spodzie wnęki koła zapasowego lub po nieuszczelnionych przewodach gazowych. Posprawdzaj instalację i bezpieczniki LPG. Tak samo przewód sygnałowy z cewki zapłonowej podający sygnał o ilości obrotów do centralki LPG. Nie wiem czy masz czujnik temperatury reduktora ale jeśli tak to też go obejrzyj |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
|
gandw
Nałogowiec
Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 11-06-2013, 21:34
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Jak się mocno rozszczelni to będzie kapał a na poważnie to zgadzam się że pewnie woda z drogi Ci wpływa przez otwór w podłodze, a potem na postoju sobie wypływa - wysusz i uszczelnij to zanim Ci podłoga przerdzewieje. Co do przełączania to na spokojnie musisz przejrzeć całą instalację, każde połączenie związane z zasilaniem centralki gazu pod kątem jakości łączenia przewodów. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
|
sej600
Nałogowiec
Pomógł: 27 razy Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 120 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 12-06-2013, 12:38
Bolid: 1,2 8V |
|
|
zwara, Po kolei, zwara napisał/a: | przekroczeniu obrotów, autko przełącza się na gaz jak zwykle. Czyli diody zamiast migać, świecą stale. Niestety po 2 sek autko przełącza się z powrotem na benzynę, czyli diody gasną i znów miganie | po pierwsze sprawdź czy nie masz zakręconego zaworu na butli ale to najmniej prawdopodobne. U nie miałem identyczną sytuację w S40 okazało się że miałem spaloną cewkę elektrozaworu na filtrze, zapytasz jak to sprawdzić... w momencie przełączenia na LPG elektrozawór musi ci cyknąć jeżeli tego niema tzn że albo masz uwaloną cewkę albo elektrozawór jest "zawalony" do wyczyszczenia szczególnie często dzieje się w elektrozaworze na butli. Jak wymiana cewki jest banalnie prosta tak do wyczyszczenia zaworu potrzeba trochę praktyki. zwara napisał/a: | pod zbiornikiem z kole jest mokro, coś kapie na asfalt.
Butla uszkodzona | nie nic nie jest uszkodzone, masz prawdopodobne zbiornik w koło tzwn "torus" a na samym środku miski koła otwór którym masz wyprowadzoną wentylację wielozaworu na zewnątrz i z niej ci kapie, odkryj do butli, zobaczysz że butla jest pokryta kropelkami wody powstałymi z skroplenia pary wodnej z powietrza na zimnych ściankach butli - to właśnie źródło twojego wycieku (jeżeli by ci kapał gaz to zanim byś zobaczył jego krople to najpierw byś wyczuł zawarty w nim nawaniacz) |
|
|
|
|
|