FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
turbina seicento
Autor Wiadomość
Remix1988 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 32
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-06-2014, 21:09   turbina seicento
   Bolid: fiat seicento 1.1


Witam idzie założyć turbinę do seicento 1.1 ?
 
 
Ichtio 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 376
Skąd: Marklowice (SWD)
Wysłany: 04-06-2014, 21:57   
   Bolid: Fiat Seicento 900 Young


Cześć. Tak idzie założyć turbinę ale jest to bez sensu bo ten motorek Ci długo nie wytrzyma ;) Lepiej kupić 1.2...
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 04-06-2014, 22:02   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


co nie wytrzyma :)
1.1 są idioto odporne przecież
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Rollo1323 
spamer team


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 04-06-2014, 22:19   
   Bolid: Seicento Young


Uncrossed napisał/a:
co nie wytrzyma
1.1 są idioto odporne przecież

ale nawet i ta idiotoodporność ma swoje granice też :) do 900 też by na upartego turbine wsadził pytanie tylko.. PO CO :) o wiele lepiej (i możliwe że taniej) wyjdzie swap niż uturbianie .
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 05-06-2014, 08:57   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


Rollo1323 napisał/a:
Uncrossed napisał/a:
co nie wytrzyma
1.1 są idioto odporne przecież

ale nawet i ta idiotoodporność ma swoje granice też :) do 900 też by na upartego turbine wsadził pytanie tylko.. PO CO :) o wiele lepiej (i możliwe że taniej) wyjdzie swap niż uturbianie .


Dokładnie tak i każdy silnik jak się nie umiejętnie uturbi i będzie upalac to się skończy jak afr skoczy za wysoko to tłoki spłyna w każdym a egt przekroczy bezpieczny poziom dla turbo. Mając 1.1 lepiej wsadzić 1.4 i w mniejszych pieniądzach mieć tą samą moc. Bo nie ukrywając 1.1 turbo szału nie zrobi mocowi nie wiem ile trzeba by w to dmuchać.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Rollo1323 
spamer team


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 05-06-2014, 14:31   
   Bolid: Seicento Young


tak samo życzę powodzenia długiego żywota nowoczesnych małolitrażowych silników uturbionych, takie jak w renault stosowany 90 konny w 900, albo TwinAir. Fakt faktem są to nowsze konstrukcje i przystosowane do uturbienia, jednak żaden z nich nie przetrzyma tyle co stara fiatoswska 900 nie wspominając (nie chcę epatować użytkowników fiata i benzyniaków) o dobrych starych TDIkach ;)
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
muszek92 
Nałogowiec


Wiek: 33
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 130
Skąd: Poznan
Wysłany: 05-06-2014, 15:21   
   Bolid: Seicento T-Jet 1.4 16v


Koledzy bez spiny ;) Pyta kolega, to grzecznie odpowiedzcie :)

Tak turbinę założysz, tylko sama turbina Ci niczego nie da, potrzebujesz do tego trochę osprzętu dodatkowego, i trochę wiedzy.

Na AK, masz wątek "Turbo zrób se sam" masz tam kompletny zbiór co, jak z czym.

Przy turbieniu 1.1 i gratach praktycznie śmieciowych może wmiescisz się w 3-3,5 tys.zł to tak na ochłodę zapału.

Kilka turbawek 1.1 jeździ i wszystkie mają około 120 koni :)
zawsze pozostaje kwestia lepszego silnika na początek, pomyśl o 1.2 16v, może 1.4 16v ? możesz iść grubo, zebrać pokaźną kwotę i uzbrajać seja w 1.4 16v T-jet :) tak jak ja np :))
_________________
Włoska Grupa Trzymająca Władzę ^^

http://www.fiatwlkp.pl
 
 
 
krzysiek680 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 114
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 05-06-2014, 17:31   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 S


kolega się zapytał grzecznie o turbo a wy już mu polecacie 1.4T-jet którego swap wynosi ile ? 15 tyś :D i nie wiem skąd wy te ceny uturbienia macie :O w moim temacie saper mówił, że utrbienie to koszt 6 tyś :O tutaj @muszek92 mówisz że ok 3 tyś... no ta cena na nowych częściach jest bardziej realna... ja tam osobiście też mam coraz grubsze plany na uturbienie, i z tego co wiem powinienem się w 1 tyś zmieścić.. tylko że nie będą to nowe (turbo i IC ) no i sam fakt, że będzie to robione niemal za darmo przeze mnie mojego brata i 2 braci dobrych mechaników. no i chybą będzie mniej niż 120KM :D
a co do twojego tematu :) jeżeli masz trochę grosza wolnego i nie jesteś jakimś niewyżytym kierowcą to możesz uturbiać seja ;D
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 05-06-2014, 22:16   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


turbo za tysiaka ? owszem da się ale to trzeba wystroić o kosztuje dobrze mieć pare wskaźników żeby wiedzieć co sie dzieje z silnikiem...
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
krzysiek680 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 114
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 05-06-2014, 22:43   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 S


no to jest dolna granica, i jeżeli dojdzie to wsadzenia turbiny jakaś stówka będzie dołożona ;) chciałem dać takie małe porównanie do tych 6 tyś o których byłem na początku informowany ;D drogich macie mechaników ;D
 
 
karol92 
Nałogowiec


Wiek: 32
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 168
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-06-2014, 23:36   
   Bolid: Schumacher 1.1 8v turbo 168km > 200+?


Turbo za tysiaka da radę :) uturbienie silnika za tysiaka, to już może być ciężej :)
Przed uturbianiem tez byłem mądry ze da się to zrobić za nieduże pieniądze czyli 2-3 tys ;)
Ale w trakcie prac coraz bardziej w to wątpiłem... To remont silnika by się przydał, a na byle czym szkoda składać, co chwilę jakieś niespodzianki.. A za turbinę, ic i robociznę nie płaciłem.
Narazie wydałem ok 4-5 tys (nie liczyłem dokładnie) i to jeszcze nie wszystko... Do tego jeszcze dobre strojenie ok 700-800zł, ze wskaźnika afr(ok 700zł) Narazie zrezygnowałem, bo podobno afr wystarczy tylko przy strojeniu, ale później lepiej też mieć...

Trochę żałuję że zdecydowałem się na turbo, bo za te pieniądze już miałbym 1.4 16v dobrze zrobione... Ale teraz już trzeba turbo dokończyć :)
 
 
krzysiek680 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 114
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 06-06-2014, 00:54   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 S


a możesz mi na PW (albo w temacie) dokładnie opisać na co aż tyle pieniędzy wydałeś ? bo nie wiem ?robiłeś generalkę silnika ? kupowałeś same nowe jakieś dobrej firmy części czy co :O
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 06-06-2014, 08:59   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


karol92 napisał/a:
bo podobno afr wystarczy tylko przy strojeniu, ale później lepiej też mieć...


uwierz że przyda się też do jazdy - wtedy wiesz kiedy brakuje paliwa a braki paliwa i za wysokie afr oznacza spalanie stukowe które kończy się często spłynięciem tłoka/tłoków i zniszczeniem turbiny. a dobry afr zawsze zapiszczy i wiesz że trzeba odpuścić. ja do N/A zakładam wręcz bo potrzebny mi tylko do strojenia ale zdecydowałem "niech zostanie na stałe"
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
hansi14 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 164
Skąd: Żywiec
Wysłany: 06-06-2014, 10:10   
   Bolid: kanar 16v


Jak wkladalem 1.2 szesnastke to tez liczylem ze sie w 3tys spokojnie zmieszcze :) wyszlo tak ze dolozyc musialem drugie tyle. A to trzeba bak ymienic,a jak juz silnik wyciagniety to hamulce bo i zatrzymac sie trzeba a to "to" a to "tam to" i tak sie to skonczylo ale przynajmniej bylem pewien ze wszystko mam na tip top i potem juz o nic sie nie martwilem :) takze uturbiac to raz ze dobrze zebys sie na tym znal dwa ze naprawde duzo kasy na to trzeba. A nie wkladac na odpi**rdol zeby tylko syczało pod macha a byle 1.4 cie objechalo. Dlatego moje zdanie jst takie. Masz 3tys wkladaj 1.2 8v masz troche wiecej to 16v
_________________
http://polskajazda.pl/Sam...Seicento/143808
 
 
karol92 
Nałogowiec


Wiek: 32
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 168
Skąd: Kielce
Wysłany: 06-06-2014, 11:30   
   Bolid: Schumacher 1.1 8v turbo 168km > 200+?


Wiem ze do jazdy tez się przyda ;) tez będę zakładał wskaźnik afr, bo przy turbo jest wręcz niezbędny moim zdaniem, ale dopiero jak się z kasą odbije
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum