turbina seicento |
Autor |
Wiadomość |
Remix1988
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 32 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-06-2014, 21:09 turbina seicento
Bolid: fiat seicento 1.1 |
|
|
Witam idzie założyć turbinę do seicento 1.1 ? |
|
|
|
 |
Ichtio
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 29 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 376 Skąd: Marklowice (SWD)
|
Wysłany: 04-06-2014, 21:57
Bolid: Fiat Seicento 900 Young |
|
|
Cześć. Tak idzie założyć turbinę ale jest to bez sensu bo ten motorek Ci długo nie wytrzyma Lepiej kupić 1.2... |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 04-06-2014, 22:02
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
co nie wytrzyma
1.1 są idioto odporne przecież |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 04-06-2014, 22:19
Bolid: Seicento Young |
|
|
Uncrossed napisał/a: | co nie wytrzyma
1.1 są idioto odporne przecież |
ale nawet i ta idiotoodporność ma swoje granice też do 900 też by na upartego turbine wsadził pytanie tylko.. PO CO o wiele lepiej (i możliwe że taniej) wyjdzie swap niż uturbianie . |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 05-06-2014, 08:57
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
Rollo1323 napisał/a: | Uncrossed napisał/a: | co nie wytrzyma
1.1 są idioto odporne przecież |
ale nawet i ta idiotoodporność ma swoje granice też do 900 też by na upartego turbine wsadził pytanie tylko.. PO CO o wiele lepiej (i możliwe że taniej) wyjdzie swap niż uturbianie . |
Dokładnie tak i każdy silnik jak się nie umiejętnie uturbi i będzie upalac to się skończy jak afr skoczy za wysoko to tłoki spłyna w każdym a egt przekroczy bezpieczny poziom dla turbo. Mając 1.1 lepiej wsadzić 1.4 i w mniejszych pieniądzach mieć tą samą moc. Bo nie ukrywając 1.1 turbo szału nie zrobi mocowi nie wiem ile trzeba by w to dmuchać. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 05-06-2014, 14:31
Bolid: Seicento Young |
|
|
tak samo życzę powodzenia długiego żywota nowoczesnych małolitrażowych silników uturbionych, takie jak w renault stosowany 90 konny w 900, albo TwinAir. Fakt faktem są to nowsze konstrukcje i przystosowane do uturbienia, jednak żaden z nich nie przetrzyma tyle co stara fiatoswska 900 nie wspominając (nie chcę epatować użytkowników fiata i benzyniaków) o dobrych starych TDIkach |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
muszek92
Nałogowiec

Wiek: 33 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 130 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 05-06-2014, 15:21
Bolid: Seicento T-Jet 1.4 16v |
|
|
Koledzy bez spiny Pyta kolega, to grzecznie odpowiedzcie
Tak turbinę założysz, tylko sama turbina Ci niczego nie da, potrzebujesz do tego trochę osprzętu dodatkowego, i trochę wiedzy.
Na AK, masz wątek "Turbo zrób se sam" masz tam kompletny zbiór co, jak z czym.
Przy turbieniu 1.1 i gratach praktycznie śmieciowych może wmiescisz się w 3-3,5 tys.zł to tak na ochłodę zapału.
Kilka turbawek 1.1 jeździ i wszystkie mają około 120 koni
zawsze pozostaje kwestia lepszego silnika na początek, pomyśl o 1.2 16v, może 1.4 16v ? możesz iść grubo, zebrać pokaźną kwotę i uzbrajać seja w 1.4 16v T-jet tak jak ja np |
_________________ Włoska Grupa Trzymająca Władzę ^^
http://www.fiatwlkp.pl |
|
|
|
 |
krzysiek680
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Mar 2014 Posty: 114 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 05-06-2014, 17:31
Bolid: Fiat Seicento 1.1 S |
|
|
kolega się zapytał grzecznie o turbo a wy już mu polecacie 1.4T-jet którego swap wynosi ile ? 15 tyś i nie wiem skąd wy te ceny uturbienia macie :O w moim temacie saper mówił, że utrbienie to koszt 6 tyś :O tutaj @muszek92 mówisz że ok 3 tyś... no ta cena na nowych częściach jest bardziej realna... ja tam osobiście też mam coraz grubsze plany na uturbienie, i z tego co wiem powinienem się w 1 tyś zmieścić.. tylko że nie będą to nowe (turbo i IC ) no i sam fakt, że będzie to robione niemal za darmo przeze mnie mojego brata i 2 braci dobrych mechaników. no i chybą będzie mniej niż 120KM
a co do twojego tematu jeżeli masz trochę grosza wolnego i nie jesteś jakimś niewyżytym kierowcą to możesz uturbiać seja ;D |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 05-06-2014, 22:16
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
turbo za tysiaka ? owszem da się ale to trzeba wystroić o kosztuje dobrze mieć pare wskaźników żeby wiedzieć co sie dzieje z silnikiem... |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
krzysiek680
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Mar 2014 Posty: 114 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 05-06-2014, 22:43
Bolid: Fiat Seicento 1.1 S |
|
|
no to jest dolna granica, i jeżeli dojdzie to wsadzenia turbiny jakaś stówka będzie dołożona chciałem dać takie małe porównanie do tych 6 tyś o których byłem na początku informowany ;D drogich macie mechaników ;D |
|
|
|
 |
karol92
Nałogowiec

Wiek: 32 Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 168 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-06-2014, 23:36
Bolid: Schumacher 1.1 8v turbo 168km > 200+? |
|
|
Turbo za tysiaka da radę uturbienie silnika za tysiaka, to już może być ciężej
Przed uturbianiem tez byłem mądry ze da się to zrobić za nieduże pieniądze czyli 2-3 tys
Ale w trakcie prac coraz bardziej w to wątpiłem... To remont silnika by się przydał, a na byle czym szkoda składać, co chwilę jakieś niespodzianki.. A za turbinę, ic i robociznę nie płaciłem.
Narazie wydałem ok 4-5 tys (nie liczyłem dokładnie) i to jeszcze nie wszystko... Do tego jeszcze dobre strojenie ok 700-800zł, ze wskaźnika afr(ok 700zł) Narazie zrezygnowałem, bo podobno afr wystarczy tylko przy strojeniu, ale później lepiej też mieć...
Trochę żałuję że zdecydowałem się na turbo, bo za te pieniądze już miałbym 1.4 16v dobrze zrobione... Ale teraz już trzeba turbo dokończyć |
|
|
|
 |
krzysiek680
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 19 Mar 2014 Posty: 114 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 06-06-2014, 00:54
Bolid: Fiat Seicento 1.1 S |
|
|
a możesz mi na PW (albo w temacie) dokładnie opisać na co aż tyle pieniędzy wydałeś ? bo nie wiem ?robiłeś generalkę silnika ? kupowałeś same nowe jakieś dobrej firmy części czy co :O |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 06-06-2014, 08:59
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
karol92 napisał/a: | bo podobno afr wystarczy tylko przy strojeniu, ale później lepiej też mieć... |
uwierz że przyda się też do jazdy - wtedy wiesz kiedy brakuje paliwa a braki paliwa i za wysokie afr oznacza spalanie stukowe które kończy się często spłynięciem tłoka/tłoków i zniszczeniem turbiny. a dobry afr zawsze zapiszczy i wiesz że trzeba odpuścić. ja do N/A zakładam wręcz bo potrzebny mi tylko do strojenia ale zdecydowałem "niech zostanie na stałe" |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
hansi14
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 164 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 06-06-2014, 10:10
Bolid: kanar 16v |
|
|
Jak wkladalem 1.2 szesnastke to tez liczylem ze sie w 3tys spokojnie zmieszcze wyszlo tak ze dolozyc musialem drugie tyle. A to trzeba bak ymienic,a jak juz silnik wyciagniety to hamulce bo i zatrzymac sie trzeba a to "to" a to "tam to" i tak sie to skonczylo ale przynajmniej bylem pewien ze wszystko mam na tip top i potem juz o nic sie nie martwilem takze uturbiac to raz ze dobrze zebys sie na tym znal dwa ze naprawde duzo kasy na to trzeba. A nie wkladac na odpi**rdol zeby tylko syczało pod macha a byle 1.4 cie objechalo. Dlatego moje zdanie jst takie. Masz 3tys wkladaj 1.2 8v masz troche wiecej to 16v |
_________________ http://polskajazda.pl/Sam...Seicento/143808 |
|
|
|
 |
karol92
Nałogowiec

Wiek: 32 Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 168 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 06-06-2014, 11:30
Bolid: Schumacher 1.1 8v turbo 168km > 200+? |
|
|
Wiem ze do jazdy tez się przyda tez będę zakładał wskaźnik afr, bo przy turbo jest wręcz niezbędny moim zdaniem, ale dopiero jak się z kasą odbije |
|
|
|
 |
|