| 
		kolektor 4 2 1 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 dyzio_abarth  		  
		 
         Nałogowiec
  
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-01-2014, 13:56   kolektor 4 2 1
                                 
               Bolid: Abarth 1.1                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
 
Przy 1.1 wymiana kolektora wydechowego na 421 + sonda, Czego można sie spodziewać zakładając że wydech od kata po ostatnio jest przerobiony..? Jak z sondami( bynajmniej z jedną). Praca silnika z błędach , spalanie masakra itp? pozdro | 
             
						
				_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 roach  		  
		 
         spamer team
  
  
                  Pomógł: 14 razy Wiek: 39  Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-01-2014, 14:27   
                                 
               Bolid: Seicento                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               kolektor 4 2 1 jeżeli masz dwie sondy ( tak jak ja ) jedna sondę ( druga sonda od silnika bodajże ) musisz odstawić od strumienia spalin by nie czytała...(tuleje taka mozna zakupic na allegro albo samemu zrobic ) w ten sposób nie wywali marchewki tzn błędu...spalanie nie wiem raczej większe ( ale kogo to obchodzi    )... osiągi  oczywiście na plus... ja dopiero na wiosnę zakładam swój 4 2 1 wiec dopiero będę mógł poprzeć swoje info po montazu i jeździe.... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rainek  		  
		 
         Nałogowiec
  
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 369 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-01-2014, 15:27   
                                 
               Bolid: Biały                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dorzuć do takiego zestawu jeszcze dolot ze stożkiem wtedy będzie żwawszy    | 
             
						
				_________________ "znam ten ból, kiedy ma się dwuosobową gablotę, ale jak kto woli, jedni wolą komfort, ja wybrałem prędkość, więc jeżdżę Seicento" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dyzio_abarth  		  
		 
         Nałogowiec
  
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2014, 20:07   
                                 
               Bolid: Abarth 1.1                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | czyli obydwie sondy musza być podpięte. w tym że ta "dolna" inaczej zamontowana. Rozumiem że 4 2 1 musi mieć 2 wejścia na sondy? Np  4 2 1 KALUZA. | 
             
						
				_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 roach  		  
		 
         spamer team
  
  
                  Pomógł: 14 razy Wiek: 39  Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-01-2014, 15:15   
                                 
               Bolid: Seicento                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | muszą być dwie podłączone ale druga odstawiona od strumienia spalin...to wszystko | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krysy  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-01-2014, 17:50   
                                 
               Bolid: sc75/vwg4/161                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Druga się wyłącza w ECU. | 
             
						
				_________________ 75Hp | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TomboZ  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Wiek: 33  Dołączył: 18 Sie 2014 Posty: 1 Skąd: Radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-09-2014, 15:25   
                                 
               Bolid: Seicento 1.1 pseudonim GRUZ                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A do SPI ? | 
             
						
				_________________ Kto hamuje ten przegrywa! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 roach  		  
		 
         spamer team
  
  
                  Pomógł: 14 razy Wiek: 39  Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-09-2014, 21:58   
                                 
               Bolid: Seicento                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | TomboZ, spi ma jedna czyż nie tak....wiec bez problemowo podejdzie bez modzenia | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gordonking86  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Pomógł: 1 raz Wiek: 39  Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: Tokarnia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-09-2014, 10:14   
                                 
               Bolid: seicento, chrysler 300c 5.7 HEMI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja w swoim bolidzie posiadam taki kolektor powiem tak żeby to wszystko fajnie funkcjonowało wiadomo układ wydechowy powinien być zmieniony czyli zakładając kolektor 4-2-1 i zmienionym układzie wydechowym pomyśl też o układzie dolotowym czyli tak jak kolega napisał wyżej dolot ze stożkiem ale dla jeszcze lepszego działania polecam przepustnice z P1 MPI 38mm..z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że autko jest dużo żwawsze    pomyśl też o bandażu na kolektor wydechowy bo cieplejsze spaliny szybciej są opuszczane z komory spalania     | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 roach  		  
		 
         spamer team
  
  
                  Pomógł: 14 razy Wiek: 39  Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-09-2014, 11:32   
                                 
               Bolid: Seicento                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | gordonking86, ale ta przepustnica podejdzie bezawaryjnie do 1.1 mpi??? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 barkor  		  
		 
         spamer team
  
  
                  Pomógł: 90 razy Wiek: 37  Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-09-2014, 17:55   
                                 
               Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | roach, Nie wiem jak i do jakiego silnika (spi/mpi) kolegagordonking86 montował przepustnicę z punto, ale w przypadku 1.1 mpi trzeba wymienić cały kolektor dolotowy (z plastikowego na aluminiowy) z przepustnicą i dokupić zewnętrzny map sensor z 900/1.1spi, bo w mpi jest wbudowany w kolektor ssący. Do tego z tego co pamiętam również linkę gazu trzeba mieć z 1.1spi. | 
             
						
				_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód 
 
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
 
Również na zamówienie. Sprawdź!
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 roach  		  
		 
         spamer team
  
  
                  Pomógł: 14 razy Wiek: 39  Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-09-2014, 21:32   
                                 
               Bolid: Seicento                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               barkor, lee to już jednak wybiorę swap na 1.2 16v    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gordonking86  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Pomógł: 1 raz Wiek: 39  Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: Tokarnia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-09-2014, 22:10   
                                 
               Bolid: seicento, chrysler 300c 5.7 HEMI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No tak zapomniałem dopisać że chodzi o wersję SPI     | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 barkor  		  
		 
         spamer team
  
  
                  Pomógł: 90 razy Wiek: 37  Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-09-2014, 22:52   
                                 
               Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | gordonking86, a z ciekawości, jak zamontowałeś tą przepustnicę do SPI? Bo generalnie zazwyczaj do SPI montuje się całą górę z punto czyli głowicę z kolektorem wtryskami i przepustnicą no i do tego komp z punto. Samej przepustnicy nie mogłeś zamontować, bo przecież w SPI na przepustnicy jest wtrysk a w punto są 4 w kolektorze. Co prawda kolektor z punto do SPI można zamontować, ale trzeba nawiercać w nim nowe otwory ze względu na inny rozstaw szpilek. | 
             
						
				_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód 
 
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
 
Również na zamówienie. Sprawdź!
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paweł1984  		  
		 
         spamer team Jasper84
  
                  Pomógł: 160 razy Wiek: 41  Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-09-2014, 06:46   
                                 
               Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krysy napisał/a: | 	 		  | Druga się wyłącza w ECU. | 	  
 
W hybrydzie nie odłączysz z ECU- IAW4A.... bynajmniej w tych. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |