kolektor 4 2 1 |
Autor |
Wiadomość |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 25-01-2014, 13:56 kolektor 4 2 1
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Witam,
Przy 1.1 wymiana kolektora wydechowego na 421 + sonda, Czego można sie spodziewać zakładając że wydech od kata po ostatnio jest przerobiony..? Jak z sondami( bynajmniej z jedną). Praca silnika z błędach , spalanie masakra itp? pozdro |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 25-01-2014, 14:27
Bolid: Seicento |
|
|
kolektor 4 2 1 jeżeli masz dwie sondy ( tak jak ja ) jedna sondę ( druga sonda od silnika bodajże ) musisz odstawić od strumienia spalin by nie czytała...(tuleje taka mozna zakupic na allegro albo samemu zrobic ) w ten sposób nie wywali marchewki tzn błędu...spalanie nie wiem raczej większe ( ale kogo to obchodzi )... osiągi oczywiście na plus... ja dopiero na wiosnę zakładam swój 4 2 1 wiec dopiero będę mógł poprzeć swoje info po montazu i jeździe.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
rainek
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 369 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-01-2014, 15:27
Bolid: Biały |
|
|
Dorzuć do takiego zestawu jeszcze dolot ze stożkiem wtedy będzie żwawszy |
_________________ "znam ten ból, kiedy ma się dwuosobową gablotę, ale jak kto woli, jedni wolą komfort, ja wybrałem prędkość, więc jeżdżę Seicento" |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 26-01-2014, 20:07
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
czyli obydwie sondy musza być podpięte. w tym że ta "dolna" inaczej zamontowana. Rozumiem że 4 2 1 musi mieć 2 wejścia na sondy? Np 4 2 1 KALUZA. |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 27-01-2014, 15:15
Bolid: Seicento |
|
|
muszą być dwie podłączone ale druga odstawiona od strumienia spalin...to wszystko |
_________________
 |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 28-01-2014, 17:50
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
Druga się wyłącza w ECU. |
_________________ 75Hp |
|
|
|
 |
TomboZ
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sie 2014 Posty: 1 Skąd: Radom
|
Wysłany: 22-09-2014, 16:25
Bolid: Seicento 1.1 pseudonim GRUZ |
|
|
A do SPI ? |
_________________ Kto hamuje ten przegrywa! |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 22-09-2014, 22:58
Bolid: Seicento |
|
|
TomboZ, spi ma jedna czyż nie tak....wiec bez problemowo podejdzie bez modzenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
gordonking86
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: Tokarnia
|
Wysłany: 25-09-2014, 11:14
Bolid: seicento, chrysler 300c 5.7 HEMI |
|
|
Ja w swoim bolidzie posiadam taki kolektor powiem tak żeby to wszystko fajnie funkcjonowało wiadomo układ wydechowy powinien być zmieniony czyli zakładając kolektor 4-2-1 i zmienionym układzie wydechowym pomyśl też o układzie dolotowym czyli tak jak kolega napisał wyżej dolot ze stożkiem ale dla jeszcze lepszego działania polecam przepustnice z P1 MPI 38mm..z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że autko jest dużo żwawsze pomyśl też o bandażu na kolektor wydechowy bo cieplejsze spaliny szybciej są opuszczane z komory spalania |
_________________
 |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 25-09-2014, 12:32
Bolid: Seicento |
|
|
gordonking86, ale ta przepustnica podejdzie bezawaryjnie do 1.1 mpi??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-09-2014, 18:55
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
roach, Nie wiem jak i do jakiego silnika (spi/mpi) kolegagordonking86 montował przepustnicę z punto, ale w przypadku 1.1 mpi trzeba wymienić cały kolektor dolotowy (z plastikowego na aluminiowy) z przepustnicą i dokupić zewnętrzny map sensor z 900/1.1spi, bo w mpi jest wbudowany w kolektor ssący. Do tego z tego co pamiętam również linkę gazu trzeba mieć z 1.1spi. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 25-09-2014, 22:32
Bolid: Seicento |
|
|
barkor, lee to już jednak wybiorę swap na 1.2 16v |
_________________
 |
|
|
|
 |
gordonking86
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: Tokarnia
|
Wysłany: 25-09-2014, 23:10
Bolid: seicento, chrysler 300c 5.7 HEMI |
|
|
No tak zapomniałem dopisać że chodzi o wersję SPI |
_________________
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-09-2014, 23:52
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
gordonking86, a z ciekawości, jak zamontowałeś tą przepustnicę do SPI? Bo generalnie zazwyczaj do SPI montuje się całą górę z punto czyli głowicę z kolektorem wtryskami i przepustnicą no i do tego komp z punto. Samej przepustnicy nie mogłeś zamontować, bo przecież w SPI na przepustnicy jest wtrysk a w punto są 4 w kolektorze. Co prawda kolektor z punto do SPI można zamontować, ale trzeba nawiercać w nim nowe otwory ze względu na inny rozstaw szpilek. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-09-2014, 07:46
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
krysy napisał/a: | Druga się wyłącza w ECU. |
W hybrydzie nie odłączysz z ECU- IAW4A.... bynajmniej w tych. |
|
|
|
 |
|