FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Seicento 1.1 spi 2000 rok trzyma 1000 obrotow
Autor Wiadomość
marcinwroc25 
nówka sztuka ;)

Wiek: 49
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-11-2017, 11:04   Seicento 1.1 spi 2000 rok trzyma 1000 obrotow
   Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth


Witam, wszystkich po raz pierwszy.
Kupiłem ostatnio takiego Sc 1.1 w pakiecie Abarth. Miał pozakładane filtr stożkowy kolektor 4-2-1 , tłumik Ulter. Wywaliłem wszystko i założyłem wszystko wg. fabryki.
Wcześniej też nie schodził poniżej 1000 obr/min. Myślałem, że kolektor i filtr mają na to wpływ. Ale niestety nie.
Nowy silniczek krokowy nic nie dał dalej 1000obr to min. na co schodzi. Wężyk do map sensora wymieniłem. Są jeszcze 2 przewody podciśnienia które idą pod obudowe filtra. Może ona są zamienione. ? Jak powinny być wetkane. Skrócona linka gazu? ?

Co jeszcze może mieć wpływ na obroty.

Dzięki za rady.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-11-2017, 11:55   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Przy przepustnicy są podpięte dwa wężyki takiej samej średnicy . Nie paliwowe a podciśnieniowe. Jeden z odmy a drugi z takiej niebieskiej rurki wychodzi. Jeśli są zamienione to obroty ma wyższe.
Przewody przy filtrze powietrza - Czarny pod N , brązowy pod M ale zamiana nie ma wpływu na obroty jałowe.
Czy przepustnica zamknięta opiera się o zderzak? czy zderzak nie był przekręcany, ruszany?

Wypadałoby tutaj też się wpisać - to przywilej nowych
http://seicento.com.pl/to...2115.htm#559935
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
marcinwroc25 
nówka sztuka ;)

Wiek: 49
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-11-2017, 12:02   
   Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth


macher napisał/a:
Przy przepustnicy są podpięte dwa wężyki takiej samej średnicy . Nie paliwowe a podciśnieniowe. Jeden z odmy a drugi z takiej niebieskiej rurki wychodzi. Jeśli są zamienione to obroty ma wyższe.
Przewody przy filtrze powietrza - Czarny pod N , brązowy pod M ale zamiana nie ma wpływu na obroty jałowe.
Czy przepustnica zamknięta opiera się o zderzak? czy zderzak nie był przekręcany, ruszany?

Wypadałoby tutaj też się wpisać - to przywilej nowych
http://seicento.com.pl/to...2115.htm#559935


Odma z obudowy klawiatury 1 rurka do obudowy filtra z boku 2 o malej średnicy gdzieś kolo przepustnicy z tyłu jest wpieta - jesli dobrze pamietam to po zewnetrznej stronie w lewo patrząc od przodu auta.
 
 
marcinwroc25 
nówka sztuka ;)

Wiek: 49
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-11-2017, 12:03   
   Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth


Zderzak ? wewnątrz czy na zew obudowie ?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-11-2017, 12:10   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Zderzak przepustnicy to taki wkręt wystający (na klucz imbus od spodu) na którym opiera się ramię przepustnicy po całkowitym zamknięciu. Ustawione fabrycznie i nie powinno być ruszane. Sprawdź wpierw z tymi przewodami podciśnieniowymi przy przepustnicy bo to często można pomylić
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
marcinwroc25 
nówka sztuka ;)

Wiek: 49
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-11-2017, 12:20   
   Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth


Ja ich nie ruszałem. Sprawdzę. Dzięki
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-11-2017, 15:07   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Może po protu komp jest do wymiany. Miałem przypadek odwrotny. Po nagrzaniu silnik trzymał 650-700 i ledwo się kręcił. Podczas jazdy ok, ale przy dohamowaniach często gasnął. Sprawdzone było wszystko po kolei. Okazało się że tylko nowy sterownik przyniósł poprawę.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
marcinwroc25 
nówka sztuka ;)

Wiek: 49
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-11-2017, 10:12   
   Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth


macher napisał/a:
Zderzak przepustnicy to taki wkręt wystający (na klucz imbus od spodu) na którym opiera się ramię przepustnicy po całkowitym zamknięciu. pomylić


Rurka od odmy raczej ok bo na tej niebieskiej jest oryginalna obejma. Wieczorem wkleje fotkę.

Co do tego zderzaka - gdybyś mógł dokładniej podać lokalizację tej śruby. Dostęp po demontażu wtrysku czy na założonym tez się da sprawdzić.
 
 
marcinwroc25 
nówka sztuka ;)

Wiek: 49
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-11-2017, 11:24   
   Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth


wiem już gdzie ta śrubka.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-11-2017, 16:29   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Śrubką to nie tędy droga do regulacji wolnych obrotów.-1000obr ma z obrotomierza czy komp.?
Jak wygląda tależyk i gardziel przepustnicy-seryjna czy od punto może 32vs. 38mm. Gniazdo krokowca , korpus podejrzewam zasyfione, albo komp. tak ma i nic z tym nie zrobisz,w jeździe wszystko normalnie? 1000 na obrotomierzu nie koniecznie jest 1000 na komp.-może być wszystko ok.
Sam mam jałowe na 1000 ustawione, żeby nie gasł na większej przepustnicy przy hamowaniu. Program w kompie seryjny?
Jak to wszystko obadasz, okaże się, że te 1000 jałowe w niczym nie przeszkadzają jeżeli nie są wynikiem zw. z przepustnicą i gniazdem krokowca i jak jeździ ok w całym zakresie poza powyższe nie szukał bym przyczyny.
 
 
 
marcinwroc25 
nówka sztuka ;)

Wiek: 49
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-11-2017, 16:40   
   Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth


Jednak śrubka regulacji - była wykręcona . Po cofnięciu o 3-4 półobroty wróciło do normy. Tak jak podejrzewałem , przy stożkowym filtrze i przerobionym wydechu tak zwiększono obroty aby " ładnie " mruczał.

Dzięki.

Mam obrotomierz ale na słuch było też coś nie tak. Przepustnica czyściutka i std. Kompa teraz w tygodniu podłączę i sprawdzę parametry.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-11-2017, 10:53   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Obr w seicento robi za dopełniacz deski i tyle bo jego dokładność i czas reakcji są daremne.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
marcinwroc25 
nówka sztuka ;)

Wiek: 49
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-11-2017, 08:42   
   Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth


Może i robi za dopełniacz ale wysokie obroty to uchem tez chyba wyłapiesz :grin: .

Teraz jest ok - pracuje równo i ciszej. A na kompie da sie przestawić - wyregulować.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-11-2017, 23:37   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Da się np. przy strojeniu-wchodzisz w sekcję dawka rozruchowa itd...
 
 
 
marcinwroc25 
nówka sztuka ;)

Wiek: 49
Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-11-2017, 08:27   
   Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth


Dzięki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum