Seicento 1.1 spi 2000 rok trzyma 1000 obrotow |
Autor |
Wiadomość |
marcinwroc25
nówka sztuka ;)
Wiek: 49 Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-11-2017, 11:04 Seicento 1.1 spi 2000 rok trzyma 1000 obrotow
Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth |
|
|
Witam, wszystkich po raz pierwszy.
Kupiłem ostatnio takiego Sc 1.1 w pakiecie Abarth. Miał pozakładane filtr stożkowy kolektor 4-2-1 , tłumik Ulter. Wywaliłem wszystko i założyłem wszystko wg. fabryki.
Wcześniej też nie schodził poniżej 1000 obr/min. Myślałem, że kolektor i filtr mają na to wpływ. Ale niestety nie.
Nowy silniczek krokowy nic nie dał dalej 1000obr to min. na co schodzi. Wężyk do map sensora wymieniłem. Są jeszcze 2 przewody podciśnienia które idą pod obudowe filtra. Może ona są zamienione. ? Jak powinny być wetkane. Skrócona linka gazu? ?
Co jeszcze może mieć wpływ na obroty.
Dzięki za rady. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-11-2017, 11:55
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Przy przepustnicy są podpięte dwa wężyki takiej samej średnicy . Nie paliwowe a podciśnieniowe. Jeden z odmy a drugi z takiej niebieskiej rurki wychodzi. Jeśli są zamienione to obroty ma wyższe.
Przewody przy filtrze powietrza - Czarny pod N , brązowy pod M ale zamiana nie ma wpływu na obroty jałowe.
Czy przepustnica zamknięta opiera się o zderzak? czy zderzak nie był przekręcany, ruszany?
Wypadałoby tutaj też się wpisać - to przywilej nowych
http://seicento.com.pl/to...2115.htm#559935 |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
marcinwroc25
nówka sztuka ;)
Wiek: 49 Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-11-2017, 12:02
Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth |
|
|
macher napisał/a: | Przy przepustnicy są podpięte dwa wężyki takiej samej średnicy . Nie paliwowe a podciśnieniowe. Jeden z odmy a drugi z takiej niebieskiej rurki wychodzi. Jeśli są zamienione to obroty ma wyższe.
Przewody przy filtrze powietrza - Czarny pod N , brązowy pod M ale zamiana nie ma wpływu na obroty jałowe.
Czy przepustnica zamknięta opiera się o zderzak? czy zderzak nie był przekręcany, ruszany?
Wypadałoby tutaj też się wpisać - to przywilej nowych
http://seicento.com.pl/to...2115.htm#559935 |
Odma z obudowy klawiatury 1 rurka do obudowy filtra z boku 2 o malej średnicy gdzieś kolo przepustnicy z tyłu jest wpieta - jesli dobrze pamietam to po zewnetrznej stronie w lewo patrząc od przodu auta. |
|
|
|
 |
marcinwroc25
nówka sztuka ;)
Wiek: 49 Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-11-2017, 12:03
Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth |
|
|
Zderzak ? wewnątrz czy na zew obudowie ? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-11-2017, 12:10
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Zderzak przepustnicy to taki wkręt wystający (na klucz imbus od spodu) na którym opiera się ramię przepustnicy po całkowitym zamknięciu. Ustawione fabrycznie i nie powinno być ruszane. Sprawdź wpierw z tymi przewodami podciśnieniowymi przy przepustnicy bo to często można pomylić |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
marcinwroc25
nówka sztuka ;)
Wiek: 49 Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-11-2017, 12:20
Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth |
|
|
Ja ich nie ruszałem. Sprawdzę. Dzięki |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-11-2017, 15:07
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Może po protu komp jest do wymiany. Miałem przypadek odwrotny. Po nagrzaniu silnik trzymał 650-700 i ledwo się kręcił. Podczas jazdy ok, ale przy dohamowaniach często gasnął. Sprawdzone było wszystko po kolei. Okazało się że tylko nowy sterownik przyniósł poprawę. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
marcinwroc25
nówka sztuka ;)
Wiek: 49 Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-11-2017, 10:12
Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth |
|
|
macher napisał/a: | Zderzak przepustnicy to taki wkręt wystający (na klucz imbus od spodu) na którym opiera się ramię przepustnicy po całkowitym zamknięciu. pomylić |
Rurka od odmy raczej ok bo na tej niebieskiej jest oryginalna obejma. Wieczorem wkleje fotkę.
Co do tego zderzaka - gdybyś mógł dokładniej podać lokalizację tej śruby. Dostęp po demontażu wtrysku czy na założonym tez się da sprawdzić. |
|
|
|
 |
marcinwroc25
nówka sztuka ;)
Wiek: 49 Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-11-2017, 11:24
Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth |
|
|
wiem już gdzie ta śrubka. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-11-2017, 16:29
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Śrubką to nie tędy droga do regulacji wolnych obrotów.-1000obr ma z obrotomierza czy komp.?
Jak wygląda tależyk i gardziel przepustnicy-seryjna czy od punto może 32vs. 38mm. Gniazdo krokowca , korpus podejrzewam zasyfione, albo komp. tak ma i nic z tym nie zrobisz,w jeździe wszystko normalnie? 1000 na obrotomierzu nie koniecznie jest 1000 na komp.-może być wszystko ok.
Sam mam jałowe na 1000 ustawione, żeby nie gasł na większej przepustnicy przy hamowaniu. Program w kompie seryjny?
Jak to wszystko obadasz, okaże się, że te 1000 jałowe w niczym nie przeszkadzają jeżeli nie są wynikiem zw. z przepustnicą i gniazdem krokowca i jak jeździ ok w całym zakresie poza powyższe nie szukał bym przyczyny. |
|
|
|
 |
marcinwroc25
nówka sztuka ;)
Wiek: 49 Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-11-2017, 16:40
Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth |
|
|
Jednak śrubka regulacji - była wykręcona . Po cofnięciu o 3-4 półobroty wróciło do normy. Tak jak podejrzewałem , przy stożkowym filtrze i przerobionym wydechu tak zwiększono obroty aby " ładnie " mruczał.
Dzięki.
Mam obrotomierz ale na słuch było też coś nie tak. Przepustnica czyściutka i std. Kompa teraz w tygodniu podłączę i sprawdzę parametry. |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-11-2017, 10:53
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Obr w seicento robi za dopełniacz deski i tyle bo jego dokładność i czas reakcji są daremne. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
marcinwroc25
nówka sztuka ;)
Wiek: 49 Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-11-2017, 08:42
Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth |
|
|
Może i robi za dopełniacz ale wysokie obroty to uchem tez chyba wyłapiesz .
Teraz jest ok - pracuje równo i ciszej. A na kompie da sie przestawić - wyregulować. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-11-2017, 23:37
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Da się np. przy strojeniu-wchodzisz w sekcję dawka rozruchowa itd... |
|
|
|
 |
marcinwroc25
nówka sztuka ;)
Wiek: 49 Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-11-2017, 08:27
Bolid: seicento 1.1 spi pakiet Abarth |
|
|
Dzięki. |
|
|
|
 |
|