Kolektor z 4P |
Autor |
Wiadomość |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 22-05-2009, 23:30 Kolektor z 4P
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Siema,
jako ze poszukiwania silnika 1.4 nadal trwają (z ciekawostek okazało się że są silniki z rodziny Fire zwane tez SuperFire są to wszystkie 16v i maja jakis myk z łożyskowaniem wału) trzeba ukierunkować się na coś co można wyskrobać w wolnym czasie, i tak padło na kolektor ssący z 4P od razu mówię że robię to tylko dla tego ze zawsze chciałem coś takiego mieć nie spodziewam się radykalnego przyrostu mocy ale chce to poczuć(teraz mam TB 46mm)
Tak wiec trzeba zacząć od kupna przepustnic motocyklowych są różne szkoły jeżeli chodzi od dobór średnicy przepustnic, fakty są takie że kanał dolotowy w glowicy z P75 ma ok 30mm i przydało by się tam zapodać przepustnice podobnej średnicy, problem w tym ze motory kręcą się nawet do 14tys obr i nawet silniki 600 maja już przepustnice prawie 40mm, to tyle z teorii teraz troszkę konkretów:
ITB size guide
Up to 30 BHP/CYLINDER - 30mm
up to 33 BHP/CYLINDER - 32mm
up to 39 BHP/CYLINDER - 35mm
up to 46 BHP/CYLINDER - 38mm
up to 51 BHP/CYLINDER - 40mm
up to 56 BHP/CYLINDER - 42mm
Up to 65 BHP/CYLINDER - 45mm
up to 74 BHP/CYLINDER - 48mm
up to 80 BHP/CYLINDER - 50mm
up to 87 BHP/CYLINDER - 52mm
up to 93 BHP/CYLINDER - 54mm.
i jeszcze "katalog" przepustnic motocyklowych: http://www.msefi.com/viewtopic.php?f=29&t=6627
Zakładając że już mamy zakupione 4P trzeba by je jakoś połączyć z głowicą fiata, i tutaj widziałem już różne fantazje na ten temat ale większość była pospawana pod jakimiś dziwnymi kontami i wyglądała jak qpa , największym problemem jest stosunkowo mało miejsca pod maska można sobie z tym poradzić ale trzeba pozbyć się nagrzewnicy i akumulatora wtedy miejsca robi się naprawdę obficie.
Wklejam kilka fotek które wygooglałem :
Czyli wynika z tego że najrozsądniej będzie wziąć kolektor z P75 obciąć go za wtryskami i próbować zmontować z ITBs aczkolwiek osobiście wolał bym wykonać flasze i pospawać całość w stali (nie mam możliwości rzeźbić w alu ) i tu pytanie czy ktoś ma z wymiarowany rysunek flaszy pod kolektor ssący 1.2 MPi ?
Jeżeli ktoś z was już ma takie cudo pod maska niech podzieli sie fotkami i spostrzeżeniami.
I na koniec kilka linków:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=33697
http://www.vittoelaborazioni.it/pageita/VI005.html
http://www.jenvey.co.uk/
http://www.dtafast.co.uk/...ttle_bodies.htm
 |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 25-05-2009, 23:21
Bolid: sc A0 |
|
|
Wuniu wszystko wiesz...czekam na uszczelkę |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
huba301
nówka sztuka ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Warszawa/Wojcieszyn
|
Wysłany: 28-05-2009, 10:00
Bolid: Seicento 1242 Turbo |
|
|
16V ma wzmocnienie czopów wału czy jak to tam zwał
wał jest dużo dokładniej wykonany i obrobiony
w 99% przypadków silnik ma natrysk oleju na denko tłoka
tyczy się 1.2 16v |
_________________ wykasuje wpis immo, wiadomość na prv |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 28-05-2009, 11:56
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Od pomysłu do realizacji małymi kroczkami, zastanawiam się jak teraz rozwiązać kwestie paliwa, na pewno wejdzie listwa z regulatorem paliwa(P75) i wymienię pompę (stara już zdycha). Jak bym podłączył wszystko co jest +4 oryginalne wtryski to nagle zrobi mi się 12wtryskow po 3 na każdy cylinder
Wtedy to się dopiero będzie śmiesznie stroić |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
huba301
nówka sztuka ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Warszawa/Wojcieszyn
|
Wysłany: 28-05-2009, 13:18
Bolid: Seicento 1242 Turbo |
|
|
co do listwy paliwa to już przerobiłem na jednym mpi i zadziałało, listwa + oryginalne wtryski od 1.2 + pompa z powrotem i auto idealnie jedzie dołem i górą
tak wiec wywalaj to co jest
co do wydajności zestawu to bez problemu ogarnia jedną dużą przepustnicę a jeżeli by zabrakło to można włożyć 3 barowy regulator paliwa lub 3.5 bara jak będzie kiepsko ale pewnie wtedy będzie problem z przelewaniem na dole, tylko że uratuje się to ecumasterem |
_________________ wykasuje wpis immo, wiadomość na prv |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
|
|
|
 |
huba301
nówka sztuka ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Warszawa/Wojcieszyn
|
Wysłany: 03-06-2009, 09:17
Bolid: Seicento 1242 Turbo |
|
|
i z listwą też dałeś ciała bo nie ma zapinek na wtryski, chyba ze dostaniesz w komplecie a jak nie to dupa |
_________________ wykasuje wpis immo, wiadomość na prv |
|
|
|
 |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 11-06-2009, 11:35
Bolid: SC |
|
|
Kolega zbudowal takie coś
1,4 16v
4 przepustki |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 11-06-2009, 12:02
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
hmmm, wygląda spoko ale ciekawy jestem jak rozwiązali sterowanie wtryskami bo tam 8 sztuk z czego oryginalnie 4 załączane przy wyższych rpm , ciekawe czy mieszanka paliwowo powietrzna będzie odpowiednio rozproszona zanim trafi do cylindra czy bezynka będzie płynęła po ściankach
ja puki co zostaje przy jednej dużej przepustnicy ale jak trafie kolejna okazje na pewno wrócę do tematu |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 11-06-2009, 12:45
Bolid: SC |
|
|
Tam sa tylko 4 wtryski!!
A komputer nie jest za 2 zł wiec niema problemu ze strojeniem.(hamownia pod nosem) |
_________________
 |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 11-06-2009, 20:21
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
a to nie mprally przypadkiem budowalo |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 11-06-2009, 20:48
Bolid: SC |
|
|
Nie,ale blisko
Też Rybnik |
_________________
 |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-05-2012, 12:55
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Trochę odkopię temat. Pytałem w innym miejscu a tu mnie jerzyk skierował.
W moim motorku jest przepustnica taka okrągła z kopułką jak od 900 ale na allegro na hasło przepustnica 1.2 mpi fiat wyskakują i inne. Dwie te moje to widzę, że wejdą, cztery mało prawdopodobne.
Czy da się podmienić na te "inne" które są lekko węższe ? Chodzi mi głównie o kabelkologie czy od razu motocyklowe dać ?
Kolejne pytanie - czy dając 2 przepustnice zrobić dolot tak, żeby każda obsługiwała 2 cylindry czy cuzamen do kupen cztery ?
A, że się nie znam to dalej - czy tą dodatkową przepustnicę wystarczy spiąć tak żeby się otwierała czy trzeba coś zdublować z drugą w sensie kabelki, rurki ?
Inne rozwiązanie - dając 4 gwizdki od motoru jak poradzić sobie z resztą elektryki ? Bo tam chyba jest choćby czujnik położenia przepustnicy ? Widziałem jedynie na foto takie rozwiązanie dlatego pytam.
I na razie na koniec - 2 od mpi czy rzeźba 4 od np motoru ? Czy różnica będzie aż tak duża, że usprawiedliwi ten dodatkowy hektar roboty.
Auto tylko do kjs-ów więc sprawy homologacji mnie mało interesują. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
Jajo555
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 15 Lis 2011 Posty: 4 Skąd: Jugów
|
|
|
|
 |
|